LNOBT naująjį sezoną pradėjo operos ir baleto premjera

Penktadienio vakarą Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) naująjį sezoną pradėjo kompozitoriaus Belos Bartoko baleto „Stebuklingas mandarinas” ir operos „Hercogo Mėlynbarzdžio pilis” premjera.

Baleto pastatymą sukūrė LNOBT baleto meno vadovas Krzysztofas Pastoras, operos - režisierius iš Vengrijos Csaba Kaelis. Spektaklio muzikos vadovas ir dirigentas - Robertas Šervenikas.

Lemtingą bet neįveikiamą aistrą gatvės prostitutei išgyvenęs turtingas Mandarinas, po ilgų pastangų apdovanotas mylimosios palankumu, galiausiai nužudomas užpuolikų sutenerių. Mirdamas jis prisimena, koks šaltas ir negailestingas kadaise pats būdavo jį mylėjusioms moterims... Taip „Stebuklingo mandarino“ istorija pereina į „Hercogo Mėlynbarzdžio pilies“ istoriją, o baleto veikėjas Mandarinas (jį pirmosios premjeros vakarą šoko Ernestas Barčaitis) po pertraukos tampa operos veikėju Hercogu Mėlynbarzdžiu, kurio partiją atlieka iš Vengrijos pakviestas solistas Krisztianas Cseras.

Paskutiniąją Mandarino meilę scenoje įkūnijo primabalerina Olesia Šaitanova, o Juditos, bandančios įveikti Hercogo Mėlynbarzdžio pilies labirintą, vaidmenį atliko sopranas iš Vengrijos Andrea Szanto.

Baleto ir operos spektaklius vienija ir slovakų dailininko Boriso Kudličkos kurta scenografija. „Hercogo Mėlynbarzdžio pilies“ scenovaizdį papildo lenkų menininko Mikolajaus Molendos vaizdo projekcijos. Kostiumus abiem spektakliams sukūrė dailininkė iš Olandijos Tatyana van Walsum, o premjeros šviesomis rūpinosi kitas svečias iš Olandijos Marcas Heincas.

Pirmosios sezono premjeros žiūrovus LNOBT aptarnaujantis personalas pasitiko vilkėdamas nauja, auksu siuvinėtomis rūtomis puošta apranga, kurią sukūrė kostiumų dizainerė Agnė Kuzmickaitė.

Pasak LNOBT pranešimo, kitas premjerinis B. Bartoko kūrinių spektaklis - šeštadienį, rugsėjo 29 dieną, taip pat spalio 11-ąją.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Nauja uniforma siaubinga - apkarstė keliomis eilėmis rūtų - gi būtų užtekę ant švarkų, kam iš darbuotojų daryti klounus? O sijonai? Ar dizainerė nežiūrėjo, kokio ilgio sijonas ir kokio ilgio švarkas dera tarpusavyje? Na, bet kai dizaineris parenkamas be viešojo konkurso ir be eskizų - turime, ką turime.

Žiūrovas

Žiūrovas portretas
O jau žiūrovus aptarnaujančio parsonalo kostiumai (taip, būtent "kostiumai", nes to karnavalo uniformomis niekaip nepavadinsi) - visiška beskonybė... Perkrauti auksinėmis detalėmis, lengvi merginų sijonai nedera su sunkiais švarkais... Taip, galbūt šiandien tokia mada, bet ar teatras ruošiasi keisti darbuotojų aprangą kas sezoną? Manau, klasikiniam operos teatrui daug labiau pritiktų ir solidus klasikinis įvaizdis, o ne operetės liokajų maskaradas...

Dangirutė

Dangirutė portretas
Labai graži apranga. Visus puikiai nuteikė nuo pat įėjimo. Dėkui, kad apie tai pagalvojot.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių