Į sceną grįžta charizmatiškasis R. Karpio Vampyras

  • Teksto dydis:

Vilnius City Opera (VCO) ir Lietuvos Valstybinis Simfoninis orkestras šias Šv. Kalėdas pasitinka itin džiugiai. Mėnesio pradžioje Kongresų rūmai talpino pilnutėles sales „Trubadūro“ premjeriniuose spektakliuose, o jau skelbiama žinia, jog vasario 5 ir 7 dienomis į sceną grįžta nuotykių opera jauniems – E. Humperdincko „Jonas ir Greta“. Taigi, G. Verdi operoje apsilankę tėveliai jau gali ruošti muzikines dovanas savo vaikams! Juk net ir patys skaniausi saldainiai tampa tik blizgių popieriukų krūva, kompiuteriniai žaidimai pabosta, o šiandien madingus sportbačius ryt pakeičia kiti, už tai įspūdžiai, patirti teatre, pirmoji opera, kurią matei ir kuri užbūrė, išlieka visam gyvenimui!

Jaunųjų Dalios Ibelhauptaitės ir Gintaro Rinkevičiaus mokinių, režisieriaus Gedimino Šeduikio ir dirigento Ričardo Šumilos debiutinis darbas jau sulaukė teigiamų atsiliepimų: „Naujasis VCO spektaklis - tai graži ir, svarbiausia, profesionali kūrybinės komandos investicija į būsimą operos žiūrovą.“, - rašė kritikai, o jauna publika negailėjo šiltų aplodismentų. Nors žiūrovų numylėtiniu iš karto tapo Rafailo Karpio meistriškai įkūnytas Vampyras, spektaklio finale visi džiūgavo kai Jono ir Gretos sumanumo, drąsos ir išminties dėka, Vampyro kėslams nepavyko laimėti! O kas sakė, kad mūsų jaunimas negali pakovoti patys už save? Kad jie negali, nesugeba, nemoka įveikti gyvenimo negandų?

„Lietuvos Valstybinis Simfoninis orkestras prioritetu visuomet keldavo darbą su jaunais žmonėmis, norint atskleisti jaunus muzikinius Lietuvos talentus. Tikrai labai džiugu, kad šį rudenį mes ėmėmės „Jono ir Gretos“ pastatymo, kuriame jaunimas kuria jaunimui!“, - pasakojo maestro G. Rinkevičius.

Prie lietuvių šiame projekte prisidėjo ir talentingiausi kūrėjai, dirbantys užsienyje. Kostiumus kūrė šiuo metu „Céline“ mados namuose dirbanti prestižinio Šv. Martinso dizaino koledžo auklėtinė Eglė Čekanavičiūtė. Scenografija buvo patikėta svečiui iš Anglijos Willui Holtui.

Spektaklyje pasirodys lietuvių publikai jau gerai žinomi solistai: premjerose Vampyro vaidmeniu sužibėjęs ir visų simpatijas susižėręs Rafailas Karpis, organiška vaidyba ir puikiu balsu papirkusi Maria Nazarova, prie jų prisijungs „Trubadūre“ įspūdingą čigonės Azučenos heroję sukūrusi Jovita Vaškevičiūtė, o didžiausia staigmena taps Lietuvos publikai dar nežinomos jaunos solistės Justinos Gringytės, dainuojančios pagrindinius vaidmenis Londono Covent Gardeno ir Anglų Nacionalinės operos scenose, persikūnijimas į berniukišką Jono rolę.

„Labai džiaugiamės, kad Justina debiutuos Jono vaidmenyje būtent pas mus. Tai - labai talentinga jauna solistė prieš metus baigusi Londono Covent Gardeno operos jaunųjų solistų programą, kurios buvę auklėtiniai Edgaras Montvidas ir Kostas Smoriginas tęsia įspūdingas karjeras pasaulio operos scenose. Justinos sėkmės istorija ne ką nemažesnė už vaikinų – ji jau spėjo sudainuoti Madaleną tiek Londono Karališkoje operoje, tiek Anglų Nacionalinėje operoje bei Maskvos Didžiajame teatre, o šį pavasarį britų žiūrovai galės išvysti ją Karmen vaidmenyje Anglų nacionalinėje operoje. Tai labai didelis įvertinimas jaunai solistei!“, – pasakoja VCO meno vadovė Dalia Ibelhauptaitė.

Pasirinkę gerai žinomą brolių Grimų istoriją apie Jonuką ir Gretutę, kūrėjai į ją pažvelgė ne kaip į pasaką vaikams, bet tikram gyvenimui prilygstančią brolio ir sesės nuotykių dramą. Tai - spektaklis apie pirmąjį vaiko virsmą paaugliu, jo atsiskyrimą nuo tėvų ir kelionę į realybės „mišką“. Vos prasidėjus kūrybiniam procesui, visa komanda atrado vis naujų panašumų tarp garsiosios istorijos ir savo pačių gyvenimų.

Sprendimas imtis operos jaunimui buvo ir yra dar vienas iššūkis nepailstančiai „bohemiečių“ komandai. Pasak kūrėjų, Lietuvoje yra didžiulė neišnaudota kultūros jaunimui niša. Konkrečiai - operoje. Visuomet prisidedanti prie edukacijos ir naujų talentų paieškų, Vilnius City Operos trupė pirmą kartą imasi atsakomybės šviesti jaunimą ir tą daryti stengsis šiuolaikiškai.

Kaip sakė režisierius G. Šeduikis, „Jonas ir Greta“ tampa švaria erdve naujam susitikimui: pirmąjį jaunųjų spektaklį labiausiai vertinti kviečiama jaunoji žiūrovų karta, galbūt pirmą sykį apsilankysianti tokioje operoje. Kūrybinei komandai svarbiausia - šviežiai pažvelgti į visiems žinomą istoriją ir kartu su šiandieniniu jaunu žiūrovu kurti naują ir jiems patiems įdomų paauglių pasaulį. Tokį, kuris būtų įdomus ir tėvams, ir jauniesiems broliams bei sesėms.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių