Energetikos ir technikos muziejuje - automobilio kėbulo raidos istorija

  • Teksto dydis:

Šiandien,  rugsėjo 19 d., 16 val. Energetikos ir technikos muziejuje (Rinktinės g. 2, Vilnius) pristatomas projektas „Automobilio kėbulo rėminės konstrukcijos vizualizacija“, kuriam panaudotas istorinis 1935 m. automobilis. Projekto vadovo suburta komanda išsaugojo automobilio autentiškas detales ir sukūrė naują unikalų produktą, iliustruojantį svarbiausią automobilio techninio vystymo momentą – kėbulo rėminę konstrukciją.

Iki XIX a. visoje Europoje žmonės ir kroviniai keliavo įvairių konstrukcijų lengvomis puskarietėmis, karietomis ir ekipažais. Transporto perversmas vyksta, kai atsiranda savaeigės transporto priemonės – Karlas Bencas ir Gotlybas Daimleris sukuria vidaus degimo variklį, Henry Fordas pradeda masinę automobilių gamybą.

Anot projekto vadovo ir Transporto ekspozicijos kuratoriaus Ričardo Žičkaus, „viena svarbiausių automobilio dalių yra kėbulas. Iki Antrojo pasaulinio karo automobilių pramonėje buvo naudojama rėminė kėbulo konstrukcija. Ją pakeitė iki šiol visame pasaulyje naudojama laikanti kėbulo konstrukcija“. Projekto vadovas džiaugiasi, jog dabar Energetikos ir technikos muziejaus Transporto ekspozicijoje galima išvysti abu automobilio techninio vystymo etapus.

Energetikos ir technikos muziejuje veikia Transporto ekspozicija, kuri supažindina su automobilio raidos bei Vilniaus viešojo transporto istorija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių