Vilnius neilgai vežė: taksi automobilių liks tik keletas?

Savivaldybės taksi įmonė „Vilnius veža“ tarsi privežė pilną sunkvežimį problemų ir taip prasiskolinusiai merijai: sutartys turės būti nutrauktos, suplanuotos pajamos nebus gautos, darbuotojai atsidurs nepavydėtinoje situacijoje.

„Vilnius veža“ taksi automobilių nuomos sutartys paskelbtos neteisėtomis.

Sutartis turi būti nutraukta

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) trečiadienį paskelbė įvertinusi viešosios įstaigos „Vilnius veža“ vykdytą automobilių veiklos nuomos viešąjį pirkimą. VPT nustatė, kad, pasirinkusi neteisėtą pirkimo būdą – apklausą, perkančioji organizacija pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas, skaidrumo ir lygiateisiškumo principus, todėl turėtų nutraukti 99 tūkst. litų vertės automobilių nuomos sutartį su jungtinės veiklos partneriais bendrovėmis „Euro Asista“ ir „Inchcape Motors“.

Nustatyta, kad pirkimas negalėjo būti laikomas mažos vertės pirkimu ir vykdomas neskelbiant, nes neatitinka nei vienos mažos vertės pirkimą apibūdinančių sąlygų.

Apskaičiuojant numatomą prekių pirkimo vertę turi būti sumuojamos visų numatomų sudaryti tos pačios rūšies prekių sutarčių vertės. Kadangi viešoji įstaiga „Vilnius veža“ 2012 m. dėl to paties objekto – keleivinių automobilių – vykdė tris viešuosius pirkimus (atvirą tarptautinį konkursą „Automobilių veiklos nuomos pirkimas“, kurio numatoma pirkimo vertė – 9 mln. litų, supaprastintą atvirą konkursą „M1 klasės keleivinių automobilių pirkimas“, kurio pirkimo vertė – 276 tūkst. litų ir 99 tūkst. litų vertės automobilių veiklos nuomos pirkimą), numatoma prekių pirkimo vertė automobilių veiklos nuomos pirkimo vykdymo metu buvo 9 mln. 99 tūkst. litų, o per visus metus – 9 mln. 375 tūkst. litų.

Investicijos – veltui

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Vidas Urbonavičius citavo iš mero Artūro Zuoko išgirstus žodžius: „Reikia vadovautis ne teisės aktais, o galvą įjungti“.

„Padariniai yra tokie, kad taksi iš esmės nustoja funkcionuoti. Veikla tęsis, nes liks keli automobiliai, neteisėtos sutartys sudarytos dėl maždaug 80 proc. automobilių. Tačiau išlaikyti su tais keliais automobiliais visą administraciją ir infrastruktūrą, natūralu, kad yra nepajėgūs. Kiek viešųjų pirkimų tarnyba tikrina, tiek randa pažeidimų“, – sakė V. Urbonavičius.

Tarybos nario teigimu, A. Zuokas su kitais iniciatoriais teisinosi, kad reikėjo viską padaryti labai greitai ir įjungti galvą, o ne vadovautis teisės aktais. „Kaip suprantu, čia yra „Abonento“ kalba. Teisės aktai tikrai yra tam, kad jų būtų laikomasi ir viskas vyktų skaidriai. Dėl ko Viešųjų pirkimų tarnyba viską peržiūrėjo – nes buvo skundų. Tris kartus konkursas neįvyko, nes sąlygos buvo sudaromos tik vieniems automobiliams, tarsi norima nuomotis konkrečios markės automobilius, o ne tiesiog taksi automobilius. Tačiau pamatė, kad iki rinkimų nespės, ir labai skubėjo. Juk tai buvo rinkimų triukas“, – kalbėjo V. Urbonavičius.

Tarybos opozicijoje dirbančio Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų atstovo teigimu, naujas konkursas turėtų būti skelbiamas, bet dar klausimas, kokius tiksliai padarinius turės visa ši istorija.

„Vilnius veža“ investavo į įrenginius, automobiliuose įrengti taksometrai, investuota į specialų dažymą ir apšvietimą. Tie pinigai kaip ir prapuola. Jeigu bus konkursas, tai nereiškia, kad galės tuos pačius automobilius išnuomoti. Vadinasi, savivaldybė patiria realius nuostolius. Toliau – negautos pajamos, darbuotojams turės būti mokama už prastovas“, – atsiradusias problemas vardijo V. Urbonavičius.

Optimistų būreliui nepasisekė?

„Vilnius veža“ veiklą pradėjo praėjusių metų spalio viduryje. Pristatydamas automobilius, įmonės direktorius Rolandas Statulevičius sakė, jog tam, kad įmonės veikla nebūtų nuostolinga, kiekvienas turėtas automobilis (tokių, „kol turės visus kitus“, tuo metu buvo 10) turi nuvažiuoti po 250-300 kilometrų per parą.

Paklaustas, iš ko bus kompensuojama, jeigu vis tik paslauga nebus populiari ir nuvažiuojama bus žymiai mažiau, R. Statulevičius teatsakė – „Nebus mažiau, bus daugiau“. „Čia optimistų būrelis, o ne pesimistų“, - tuomet A. Zuokas užstojo taksi įmonės vadovą.

Ketvirtadienį „Vilniaus diena“ savivaldybei pateikė klausimus dėl „Vilnius veža“, merija išplatino pranešimą spaudai.

Jame teigiama, kad viešoji įstaiga „Vilnius veža“ VPT sprendimą laiko neteisingu ir priimtu neįsigilinus į faktus, kuriais remiantis 2012 metais įstaiga vykdė viešuosius pirkimus.

„Visas procedūras vykdėme griežtai vadovaudamiesi tuometinėmis taisyklėmis ir įstatymais. Neįvykus pirmajam konkursui, skelbėme neplanuotą pirkimą trumpalaikei automobilių nuomai, o tik vėliau – atvirą konkursą automobilių pirkimui. Ketiname skųsti Viešųjų pirkimų tarnybos sprendimą“, - pranešime cituojamas R. Statulevičius.

Teigiama, kad įstaiga veiklos pradžioje buvo suplanavusi vykdyti tik vieną automobilių veiklos nuomos konkursą, tačiau jis baigėsi atmetus tiekėjų pasiūlymus dėl per didelės kainos. „Vilnius veža“ pažymi, kad, neturėdama automobilių, negalėjo vykdyti savo veiklos.

Būtent todėl esą vykdyti kiti du neplanuoti pirkimai: sudaryta trumpalaikė 4 mėnesių nuomos sutartis, kurią VPT siekia nutraukti dėl esą netinkamai parinkto pirkimo būdo, t.y. įvykdžius apklausą; vėliau – paskelbtas kitas atviras konkursas keleiviniams automobiliams pirkti.

„Ginčijamas apklausos būdu vykdytas automobilių nuomos konkursas vyko praeitų metų rugsėjo pabaigoje, kitas konkursas buvo suplanuotas vėliau ir paskelbtas tik lapkričio pabaigoje, ko ginčydama pasirinktą pirkimo būdą neįvertino VPT, – rašoma pranešime. – Įstaiga pabrėžia, kad siekiant nepažeisti Viešųjų pirkimų įstatymo, buvo apskaičiuotos tinkamos pirkimų vertės pirkimui apklausos būdu, nes šis pirkimas buvo vykdytas sudaryti automobilių nuomos sutartis tik 4 mėnesiams. Remiantis apklausos rezultatais, sutartis pasirašyta su „Euro Asista“ ir „Inchcape Motors“ konsorciumu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

eduardas

eduardas portretas
optimistų būrelis tegul naudoja savo pinigus,o ne Vilniaus miesto.jau ir taip savivaldybė bankams įsiskolinusi milijardą litų.kažkaip ir vilniečiai užmiršo apie oranžinius dviračius ir išrinko abonementą į Vilniaus valdžią pakartotinai.kiek kartų galima lipti ant to pačio grėblio?man jau seniai aišku kad valdžia nesugeba tvarkytis su mokesčių mokėtojų pinigais.

Labai

Labai portretas
Geras objektyvus straipsnis, Abonente is JONAVOS pasiskaityk ir pasidaryk isvadas, kol STT nepadare.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių