Vilniečiai mėgsta pasiskųsti ir dėl absurdiškų dalykų

Savivaldybės elektroniniame skundų registre vilniečiai fiksuoja ne tik miesto problemas. Kai kurie žeria pamokymus miesto valdžiai, kiti piktinasi įvairiausiomis smulkmenomis, kurias galėtų per kelias minutes sutvarkyti patys, treti kreipiasi dėl sveiku protu nesuvokiamų dalykų.

Kreipiasi familiariai

Kad ir koks absurdiškas būtų skundas, elektroninėje sistemoje vis tiek nurodoma, kuris konkrečiai valdininkas turi jį išspręsti.

Pavyzdžiui, neseniai Vilniaus miesto savivaldybės elektroniniame miesto problemų registre užfiksuotas toks skundas: „PS bėgioja aplink EG ir trukdo DM.“ Problemą spręsti pavesta savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjui Mariui Švaikauskui.

Šypseną kelia ir neseniai užregistruoto skundo dėl nepatogios požeminės perėjos stilius: „Kiekvieną rytą tenka stebėti, kaip aštuonių eismo juostų gatvę nesilankstančiomis per kelius kojomis perbėga senutė.“

Dauguma registre esančių skundų parašyti rimtai ir formaliai.

Vis dėlto kai kuriuos skundus gyventojai surašo taip, tarsi kalbėtųsi su draugais. „Gyvenu mediniame name, kuriame yra keturi butai. Viename iš butų gyvenu aš“, – kad būtų visiškai aišku, jog jis ten tikrai gyvena, kartoja miesto gyventojas. „Kada šis kelias bus sutvarkytas iki bent jau pakenčiamo lygio?“ – sutvarkyti duobėtą kelią prašo kitas. „Keliai yra ne siaubingi, jie yra jau nepravažiuojami!“ – skundžiasi trečias.

Dar vienas sostinės gyventojas rėžia trumpai: „Senas iškrypęs šaligatvis.“

„Tikiuosi, kad mūsų miestas ne tik ekologiškas, bet ir LOGIŠKAS“, – skunde rašo dėl neišvežamų atliekų besiskundžiantis miestietis.

„Gal jūs turite tik vieną pjūklą visam miestui, tai aš galiu savo paskolinti!“ – prašydamas sutvarkyti trukdančius krūmus, pagalbą siūlo Vilniaus gyventojas.

„Keista, kad kažkam iš miesto valdžios atrodo normalu svaigti apie nemokamą transportą, kai ir esamo nesugeba sutvarkyti už pinigus“, – skunde dėl viešojo transporto paslaugų kokybės rašo vilnietis.

„Aš tokį apsileidimą mačiau tik Afrikoje!“ – dėl apleistos teritorijos Savanoriu prospekte kreipiasi vilnietis.

Lieja emocijas

Rašydami skundus, vilniečiai pasitelkia ir labai išraiškingą stilių, epitetus arba, neapsikentę dėl nesprendžiamų problemų, leidžia emocijoms lietis laisvai. Tokie skundai skamba tikrai įtikinamai.

„Mūsų namo kiemas yra tragiškas. Aikštelėje ir aplink ją pilna nerealaus dydžio gyvūnų ekskrementų“, – baisisi vienas vilnietis.

„Norėčiau paklausti, kokios tarnybos tvarko mūsų kiemus? Ar dar egzistuoja tokie darbuotojai, kaip kiemsargiai? Nes pažiūrėjus į tai, kas darosi šalia mūsų tualeto, šiukšlių konteinerio ir plotuose prie namų sienų, kurie oficialiai neturi šeimininko (tai yra savivaldybės nuosavybė), automatiškai kyla atsakymas – nėra. Ar reikia laukti to momento, kol per šiukšles nebus įmanoma nei praeiti, nei pravažiuoti?!“ – piktinasi dar vienas gyventojas.

„Vėl tas grafitis. M.Antokolskio gatvėje ant sienos vėl atsirado grafičių užrašai. Ar yra savivaldybėje numatyta lėšų atsiradusioms bjaurybėms uždažyti dar šį rudenį?“, – teiraujasi miestietė.

Kitą gyventoją nuvargino „elektrinio paukščio išpuoliai“: „Jau daugiau negu metus trunkantis triukšmas kelią pasipiktinimą! Kas 5 minutes pasikartojantys Šv. Jonų bažnyčios varpinėje įmontuoto elektrinio paukščio išpuoliai drumsčia senamiesčio gyventojų miegą.“

Dėl moralinės žalos kompensavimo galimybę kreiptis į teismą skunde svarsto viešojo transporto keleivis: „Tokio košmaro ir tokio nervų gadinimo seniai nebuvau patyręs, kaip šiandien. Penkis kartus mėginau papildyti tą prakeiktą kortelę, bet neišėjo.“

Rašo ir pamokymus

Galima išskirti dar vieną skundų kategoriją. Tai pamokantys skundai. Juose gyventojai kantriai – arba netekę kantrybės – aiškina savivaldybės specialistams, kaip elgtis.

„Jūs prašote žmonių tvarkyti savo gyvūnų kakučius (atsiprašau). Tai gal galite pastatyti konteinerius, skirtus juos surinkti, be to, ir konteinerius švariems maišiukams, skirtiems tam reikalui“, – pataria viena sostinės gyventoja.

„Gerbiami, sutvarkykite pagaliau šaligatvį Bistryčios gatvėje prie vaikų darželio “Pušaitė„. Gėda – visą vasarą – iki dabar išrausta. Šalia vaikų darželis, viešbutis. Susidėliokite prioritetus teisingai“, – moko kitas miestietis.

„Aš suprantu, kad artėja rinkimai, tačiau gal galima būtų bent pasirūpinti tuo, kuo priklauso rūpintis savivaldybei“, – dėl duobių gatvėje skundžiasi gyventojas.

„Vis dar nenuvalyta Profsąjungų rūmų viršutinės dalies terlionė “grafitis„. Pati savivaldybė priima tvarką, pagal kurią turi būti šalinami grafičiai, pastatų savininkai baudžiami, bet kodėl tada tos tvarkos nesilaiko ir terlionė vis dar ten? – skundą registravusi vilnietė stebisi savivaldybės tvarka. – Savininką nubausti bauda, jei nenuvalo, ir tada tegu pati savivaldybė valo, o sąskaitas pateikia savininkui. Kur čia problema? Juk čia lankosi turistai. Nebent miesto valdininkai mano, kad pajamos iš turizmo miestui nereikalingos.“

Mistikos zona

Kai kurie skundai, – nors tokių nedaug, – yra tikrai sunkiai suvokiami. Visgi ir jie turi būti skirti kuriam nors savivaldybės skyriui ir specialistui.

Be jau minėto „PS bėgioja aplink EG ir trukdo DM“, problemų registre yra ir daugiau perlų.

„Trūksta tualetų! Vien dėl to jau kelerius metus negalime su vaikais į senamiestį išeiti, turistai klausinėja, kur tualetas, o tu kaip ne savame mieste – nežinai, nes nėra jų“, – apie realią problemą ir keistoką savo reakciją į ją rašo namuose „įsikalinęs“ vilnietis.

„Patogu rašyti, nes dabar viskas vartosi. Patogu rašyti, nes dabar viskas vartosi. Patogu rašyti, nes dabar viskas vartosi“, – šį registruotą skundą perėmė Miesto tvarkymo skyrius.

„Yra didelė problema labai didelė problema iškilo. Test. Labai didelė problema iškilo. Test. Labai didelė problema iškilo. Test.“, – šis skundas teko Viešosios tvarkos skyriui.

Atsakymuose humoro nebūna

Savivaldybės E. miesto departamento direktorius Jonas Pidkovas pasakojo, kad niekinių skundų būna vienetai, nes problemas registruoja autorizuoti vartotojai, kurių vardas ir pavardė yra žinomi.

Nuo problemos užregistravimo suteikiamas 20 darbo dienų terminas atsakyti pareiškėjui. Priklausomai nuo problemos sudėtingumo ar keliamos grėsmės, kai kurios išsprendžiamos nedelsiant, o kai kurioms spręsti bus laukiama papildomų lėšų.

Ar specialistai privalo aplankyti skundo objektą – nurodytą vietą, net jeigu matyti, kad skundas nelogiškas? „Jeigu to reikia, specialistai aplanko vietą. Vis dėlto dažniausiai būna prisegamos nuotraukos, iš kurių galima gerai pamatyti, kokia yra problema. Be to, dauguma atvejų žinomas problemą registravusio gyventojo telefono numeris (e. paštas žinomas visada), todėl, jeigu specialistams kyla neaiškumų, jie dažniausiai paskambina telefonu ir išsiaiškina“ , – pasakojo E. miesto departamento direktorius.

O kaip reaguojama į tokius skundus, kaip „PS bėgioja aplink ir trukdo“ – atsakoma su humoru ar tik formaliai? „Į tokius skundus reaguojama formaliai“, – patvirtino J.Pidkovas.


Šiame straipsnyje: skundaiVilnius

NAUJAUSI KOMENTARAI

aiste

aiste portretas
O Jums neatrodo, kad žmonės rašo pamokymus ir lieja emocijas, nes trūksta komunikacijos su Savivaldybe? Taip pat nederėtų tyčiotis iš pačių nusiskundimų, žmogus turi problemą ir ją parašo. Galbūt tos problemos jam yra pačios svarbiausios, o straipsnis jas vadina 'absurdiškomis'. Be to, būtent taip laisvas žodis ir yra užgniaužiamas, jūs ne tik tyčiojatės iš jau parašytų nusiskundimų, bet ir atkratot žmones skųstis daugiau, juk nei vienas nenori būti išjuoktas mokyklinio stiliaus straipsnyje. Tai kaip žmonėms išsakyti savo problemas, jeigu jų niekas nesiklauso?

as

as portretas
dauguma skundų visai realūs, bet jei savivaldybė nenori imtis priemonių tai ir paskelbia juos absurdiškais.

Man

Man  portretas
tai geda skaityt, kad senute nesilankstanciomis kojomis kasdien perbega gatve ir tai jiems absurdas?!
VISI KOMENTARAI 6
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių