Tyrimas: kaip Vilnius pristatomas socialiniuose tinkluose?

Vilniaus savivaldybė skelbiasi esanti novatoriška - bendrauja su miesto gyventojais ir gyvai, ir telefonu, ir internetu. Neapleidžiami savivaldybėje ir daugelio žmonių gyvenimus apraizgę socialiniai tinklai. Tačiau juos supaisyti - nemenkas rebusas.

Aktyvus saviveiklininkas

Į socialinio tinklo „Facebook“ paieškos laukelį įvedus žodį „Vilnius“ galima rasti vietovės aprašymą ir keletą puslapių, susijusių su Vilniaus miesto savivaldybe.

Vienas iš jų yra asmeninė veikėjo, pasivadinusio „Vilniaus miesto savivaldybė“, paskyra, turinti 2455 draugus. Tokią populiarią paskyrą iliustruoja dvi sumontuotos nuotraukos: viena vaizduoja skulptoriaus Vaido Ramoškos angeliuką, tupintį Vilniaus arkikatedros bazilikos fone, kita - savivaldybės pastatą, „pervertą“ keleivinio lėktuvo.

Šiame puslapyje daugiausiai pasisako jo skaitytojai: žmonės ir organizacijos dalijasi informacija apie savo renginius, publikuoja nuorodas į aktualius su miestu susijusius straipsnius žiniasklaidos priemonėse.  Taip pat žmonės reiškia savo nuomonę apie savivaldybės darbą, kelia aktualius miestiečiams klausimus: automobilių statymus kiemuose, dviračių takus, šildymo kainas.

Pats paskyros autorius pasisakė tik kelis kartus, kai į miestelėno užklausą atsakė įdėjęs nuorodą iš naujienų portalo.

Mero puslapis populiaresnis už savivaldybės

Tačiau tai nėra oficialus Vilniaus miesto savivaldybės puslapis „Facebook“ socialiniame tinkle.

Vilniaus miesto savivaldybės interneto puslapyje nurodomi du savivaldybės socialinių tinklų kanalai: „Vilniaus miesto savivaldybė“ ir „Meras Zuokas“.

Savivaldybės paskyrą mėgsta 5713 gerbėjai, o miesto mero - 21132.

Kaip aiškino Vilniaus miesto savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vedėja Irma Juškėnaitė tai yra pagrindiniai savivaldybės socialiniai kanalai, tačiau taip pat jų yra ir kituose tinkluose: Youtube.com, Twitter ir Flickr.

Pastarieji trys kanalai taip pat yra susieti su miesto meru.  Youtube.com kanale „MerasZuokas“ sudėti vaizdo siužetai iš renginių, kuriuose dalyvavo miesto meras ir informacija apie jo inicijuotus pokyčius.

Tinkle „Twitter“ yra dvi savivaldybės paskyros. Viena iš jų vėl - mero Zuoko, tik šįkart pavadinta angliškai „mayorzuokas“.

Be šių kanalų savivaldybė savo komunikacijai naudoja „Slideshare“ sistemą, kurioje panašiai kaip ir „Facebook“ ir „Twitter“ atvejais yra paskyros ir savivaldybei, ir atskirai merui.

Meras skiria nemažai laiko socialiniams tinklams

Visos su miesto savivaldybe ir meru susijusios paskyros atnaujinamos beveik kasdien. Ypač kruopščiai atnaujinamos paskyros su „Zuoko“ pavarde.  A. Zuokas visų socialinių tinklų paskyrose kartoja tuos pačius įrašus.

Tarp su visuomenine veikla susijusių įrašų, informacijos apie atnaujintas pėsčiųjų perėjas, mintis apie prekybą balsais rinkimuose, A. Zuoko paskyrose gausu meniškų vaizdų.

Miesto meras savo paskyrą puošia nuotraukomis, kurios pavadintos „Žiema“, „Vakaro pašvaistė“. Savo, kaip mero, puslapyje A. Zuokas nesibaido ir asmeniškumų.

Jis neseniai išpublikavo sniego senio nuotrauką Gedimino bokšto fone su užrašu: „Žiemos malonumai. Jau pirmą ,,senį besmegenį'' su dukra nulipdėme:-)“.

„Socialinio tinklo „Facebook“ puslapį „Meras Zuokas“ ir asmeninę Artūro Zuoko paskyrą prižiūri pats Vilniaus meras. Su kitais Vilniaus miesto savivaldybės socialiniais tinklais ir jų įrankiais dirba visi Viešųjų ryšių skyriaus specialistai, atsakantys į klausimus ir talpinantys informaciją pagal jų kuruojamas sritis“, - aiškino miesto savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vedėja.

Ji aiškino, kad miesto vadovas rūpinasi savo paskyrų ir puslapių turiniu, komentuoja, tačiau atsakymus įvairiais klausimais pateikia ir Vilniaus savivaldybės atstovai, atsakymus pateikdami „Vilniaus miesto savivaldybės“ vardu.

Apsišaukėlis patvirtintas „Facebook“ administracijos

I.Juškėnaitė žinojo ir apie minėtą per pustrečio tūkstančio draugų turinčią paskyrą su „Vilniaus miesto savivaldybės“ vardu. Skyriaus vedėja patikino, kad tai nėra oficiali Vilniaus miesto savivaldybės paskyra.

Paklausta, kaip kovojama su netikromis miesto savivaldybės paskyromis I. Juškėnaitė paaiškino, kad aptikus tokias paskyras, informacija perduodama „Facebook‘Inc“ atstovams ir jie priima sprendimus dėl paskyros šalinimo.

„Tačiau, jeigu talpinamas turinys nepažeidžia galiojančių tarptautinių aktų, pavyzdžiui, nėra nukreiptas prieš kurią nors socialinę grupę, melagingas, šmeižiantis, „Facebook‘Inc“ vartotoją įspėja, tačiau paskyra lieka veikianti“, - teigė savivaldybės atstovė.

„Vilniaus diena“ bandė išsiaiškinti, kas slepiasi po „Facebook“ neuždrausta „Vilniaus miesto savivaldybės“ paskyra apsimetėle. Tačiau nei į žinutę ant draugu tapusios „Vilniaus miesto savivaldybės“ sienos, nei į asmeninę žinutę per šešias dienas nebuvo atsakyta.



NAUJAUSI KOMENTARAI

mamulė

mamulė portretas
Išimkite, prašom, šią nuotrauką - tai gryna šventvagystė. Įsirėžęs į dangoraižį lėktuvas gali reikšti tik vieną -terorą. Baikit su tokiais juokeliais, (ne) gerb. redaktoriai.

autorius

autorius portretas
Ka vpadlu parasyti kas autorius, paimt paeme o autorius matot facebukas. VAGYS
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių