Pirkti drabužius važiuojant troleibusu? Greitai tai gali tapti realybe

Nors vilniečiai Lietuvoje internetu perka aktyviausiai, tačiau prie elektroninės prekybos populiarėjimo Lietuvoje prisideda ir turtingų ūkininkų žmonos.

Populiariausios – mados prekės

"Sprinter“ tyrimas apie elektroninės prekybos tendencijas Lietuvoje parodė, kad trečdalis Lietuvos gyventojų pastaruoju metu yra bent kartą pirkę mados prekių internetu. Aktyviausi pirkėjai – vilniečiai. Antroje vietoje – kauniečiai. Tretieji – panevėžiečiai, o klaipėdiečiai liko ketvirtoje vietoje. Tarp Lietuvos didmiesčių tik Šiauliai pasyvesni elektroninės prekybos erdvėje. Jie užima kartais šeštąją, o kartais ir dar tolesnę dešimtuko vietą.

„Sprinter tyrimai" atlikto Lietuvos gyventojų nuomonės tyrimo duomenimis beveik pusė (44,2 proc.) Lietuvos interneto naudotojų nurodė bent kartą ką nors pirkę internetu. Daugiausiai elektroninėje erdvėje įsigyjama drabužių, buities prekių, kompiuteriių ir jų dalių, avalynės, knygų, aksesuarų, kvepalų ir prekių vaikams. O visos mados prekės kartu sudėjus sudaro 35,3 proc. pirkinių internete.

„Sunku tiksliai pasakyti, tačiau numanau, kad prekyba internetu ir prekyba parduotuvėse pasiskirsto santykiu 1 prie 5 interneto nenaudai. Tačiau mūsų prognozės labai optimistinės. Žmonių, perkančių internetu, potencialas ryškus. Elektroninė prekyba turėtų augti 12 proc.“, - sakė vienos iš elektroninės prekybos bendrovių „Studio Moderna Fashion Group“ vadovas Baltijos šalims Giedrius Sakalauskas.

Pasimatuoja parduotuvėje – perka internetu

G. Sakalauskas pasakojo, kad jo atstovaujama įmonė, kuri priklauso vienuolika šalių vienijančiam tinklui, tikėdama prognozėmis savo prekybą jau ketina kelti ir į išmaniuosius telefonus. Jau kuriamos specialios programėlės, kurios žmonėms leis patogiau apsipirkti telefonu, pavyzdžiui, važiuojant troleibusu.

Įmonės prekės ženklo „Stilago“ projektų vadovė Lietuvoje Jurgita Videikaitė atskleidė, kad ateityje internetas su tikromis parduotuvėmis konkuruos ir virtualiu matavimusi, kai pirkėjai drabužius ir kitas mados prekes galės pasimatuoti virtualiai, prisitaikant juos prie savo figūros išmatavimų, kojos dydžio.

„Ir dabar kai kurie pirkėjai prieš įsigydami drabužį ir trokštantys jį būtinai pasimatuoti yra išmokę tai padaryti realiose parduotuvėse, o grįžę namo užsisakyti prekę su nuolaida internete“, - komentavo J. Videikaitė.

Apsiperka per 3 minutes

Mados prekybos lietuviškame internete tendencijas ir vartotojų įpročius nagrinėjęs „Sprinter“ tyrimas parodė, kad tarp žmonių, perkančių drabužius, avalynę, aksesuarus internetu 60 proc. yra moterys, o 40 proc. vyrai. Tiesa, „Stilago“ pastebėjo kitokias jų pirkėjų lyties pasiskirstymo tendencijas.  Tarp jų pirkėjų vyrų yra tik 6 proc.

„Bet ir tai gali būti moterys, kurios registruojasi ir perka vyrų vardu“, - šyptelėjo G. Sakalauskas.

Pastebėta, kad kai į klientų aptarnavimo centrą skambina vyrai, jie klausinėja kur kas detaliau nei moterys, jų apsipirkimas trunka ilgiau, o tai griauna stereotipinę nuomonę, kad moterys yra itin priekabios pirkėjos. Tačiau, kai vyrai prekę įsigyja, jie ją retai grąžina.

Apskaičiuota, kad vidutiniškai internetu pirkimas trunka 3,5 minutes, o iš apsilankiusių tokioje parduotuvėje tik apie 30 proc. nieko nenusiperka.

Aršios pirkėjos - ūkininkų žmonos

Kur žmonės perka internetu? Šio rodiklio analizė atskleidė miestiečiams netikėtų duomenų.

Internetu daugiausiai perka didžiųjų miestų ir kaimo vietovių gyventojai (atitinkamai 36,8 ir 36,4 proc.) Rajono centruose ir rajoniniuose miestuose tokių pirkėjų yra 31,6 proc.

„Analizuodami pirkėjus iš kaimo vietovių, pastebėjome, kad dažnai siuntiniai, ir gana nepigūs, keliauja į vienkiemius. Numanome, kad juos perka turtingų ūkininkų žmonos“, - pastebėjimais dalijosi J. Videikaitė.

Pasak elektroninės prekybos atstovų, žmonių iš kaimo pasitikėjimą pelnyti padeda atsiskaitymas grynais pinigais, kai už pirkinį klientai atsiskaito tik tada, kai jis pristatomas į jų namus.

Rekordas – 13 300 litų

„Sprinter“ tyrimą pristatę verslininkai sakė, kad jų interneto parduotuvėje, kuri veikia jau metus, 70,5 proc. moterų pirkėjų dažniausiai vieno pirkimo metu įsigyja mados prekių, kainuojančių iki 300 litų. Vyrai pataupo labiau - jie perka už 100-200 litų.

„Įdomu tai, kai moterys užsisako prekių bent už 300 litų todėl, kad tada nereikia mokėti už pristatymą. Jos verčiau išsirinks prekių dar už 100 litų, bet nemokės 10 litų už jų atvežimą“, - šyptelėjo įmonės atstovė.

Didžiausia vieno pirkėjo išleista suma per mėnesį minėtoje interneto parduotuvėje šiemet siekė 13 300 litų.

„Svarstėme, ar tai gali būti didmenininkai. Bet greičiausiai čia ir vėl ūkininko žmona, kuri drabužių pirko visam kaimui“, - apie elektroninės prekybos ypatumus kalbėjo J. Videikaitė.

Kartais tampa priklausomybe

Moterys ir 36-45 m. apklaustieji prekyboje internetu labiausiai pasitiki draugų rekomendacijomis. Tuo tarpu vyrai ir 26-35 m. respondentai dažniau peržiūri kelias parduotuves ir pasirenka geriausias kainas bei prekes siūlančias parduotuves. O pagal tai, ar parduotuvę pasiūlo „Google“, dažniau renkasi vyrai ir 18-25 m. apklaustieji.

Elektroninės prekybos mados srityje lyderiais Lietuvoje ketinančios tapti kompanijos atstovai įsitikinę, kad internetu perka praktiškesni, mažai laiko turintys žmonės, kai tuo tarpu parduotuvės neretai tampa tiesiog terapijos priemone apsipirkimų mėgėjams.

„Tačiau ir mes turime pavienių pirkėjų, kuriems pirkti internetu yra priklausomybė“, - pripažino J. Videikaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

troleibusu afera

troleibusu afera portretas
uz ka pirkti? asilai jus
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių