Paaiškėjo, koks leidinys praneš apie šlovingus savivaldybės darbus

Vilniaus savivaldybė pagaliau išsirinko, kas apie jos šlovingus darbus praneš rusų kalba. Tai jau daro laikraštis „Obzor“ – Vilniaus valdžios veiksmus nušviečia ir šalių kaimynių skaitytojams. Tačiau konkurentai svarsto, kad konkurso sąlygos buvo parašytos vienam dalyviui.

Sudarė tūkstantinę sutartį

Miesto savivaldybė pagaliau surado leidinį, kuris teigiamas naujienas apie Vilnių praneštų Latvijoje, Baltarusijoje ir Rusijos Kaliningrado srityje. Juo po konkurso tapo laikraštis „Obzor“, su kuriuo iki 2014 m. sausio 1 d. sudaryta 60,45 tūkst. litų vertės sutartis.

Už šią sumą pagal sutarties sąlygas kartą per savaitę leidžiamas laikraštis antrame arba trečiame puslapyje privalės pateikti Vilniaus savivaldybės informaciją. Taip pat savivaldybė pareiškė pageidavimą skelbti informaciją ir elektroninėje leidinio versijoje.

„Leidinyje bus pateikiama aktuali informacija apie Vilniaus miesto aktualijas, Vilniaus miesto tarybos sprendimus, savivaldybės įmonių ir administracijos veiklą, Vilniaus gyventojams svarbią informaciją apie savivaldybės departamentų darbą, veiklą ir planus, miesto kultūros, sporto renginius“, – buvo rašoma savivaldybės išplatintame pasiūlyme potencialiam konkurso nugalėtojui.

Dalyvių – vos vienas

Pagal konkurso sąlygas tai turėjo būti Lietuvoje leidžiamas, bet ir šalyse kaimynėse platinamas leidinys rusų kalba. Jo tiražas su leidžiamais priedais turėjo būti ne mažesnis nei 80 tūkst. per mėnesį. Savivaldybės atstovai tokių leidinių suskaičiavo per dvi dešimtis, tačiau realus kandidatas atsirado tik vienas – laikraštis „Obzor“.

Jį leidžiančios įmonės „Flobis“ direktorius Vladimiras Farberovas tikino, kad apie paskelbtą konkursą sužinojo visiškai atsitiktinai ir „vos spėjo įšokti į išvažiuojantį traukinį“.

„Mes sužinojome paskutiniu momentu, nes niekas specialiai po savivaldybės puslapį nenaršo ir neieško tų skelbimų. Atrodo, patys spaudoje tai perskaitėme. Tai buvo visiškas atsitiktinumas ir manėme, kad nespėsime. Paskubomis surinkome visus dokumentus ir, kadangi atitikome reikalavimus, laimėjome konkursą“, – dėstė savo poziciją įmonės vadovas.

Atnešė reikiamus dokumentus

V.Farberovas patikino, kad laikraštis iš tiesų atitinka ne tik tiražo apimties reikalavimus, bet ir kitus kriterijus. Pavyzdžiui, tai, kad jis turi būti leidžiamas ir platinamas už Lietuvos ribų.

„Savivaldybei pateikėme visus reikiamus dokumentus. Mūsų mėnesio tiražas siekia 86 tūkst. egzempliorių, ir tai be devynių mūsų platinamų priedų. Iš kurių, pavyzdžiui, vien “Domašnij doktor„ tiražas yra 19 tūkst. egzempliorių. Be to, mūsų laikraštis platinamas ir Rusijoje, ir Baltarusijoje, ir Latvijoje. Nors pastarojoje tik Rygoje“, – dėstė pašnekovas.

Tiesa, užsienyje platinamų laikraščių nedaug, daugmaž 10 proc. bendro tiražo. Tačiau to pakako, kad „Obzor“ dalyvautų konkurse be konkurencijos.

„Tai, kas platinama už Lietuvos ribų, yra koks dešimtadalis bendro tiražo. Bet vis vien mus žino ir skaito“, – dėstė V.Farberovas.

Idėja – iš fantastikos srities

Dienraščio žurnalistai domėjosi, kaip į pasiūlymą reaguoja potencialūs konkurso dalyviai.

Laikraščio „Litovskij kurjer“ vyriausiasis redaktorius Anatolijus Ivanovas teigė, kad tokį savivaldybės sumanymą techniškai įgyvendinti įmanoma, tačiau tai būtų itin keistas sprendimas.

„Aišku, tai toks dalykas, kurį galima organizuoti. Tačiau keistai atrodo, kai laikraštis spausdinamas Lietuvoje, o platinamas kitose valstybėse“, – pabrėžė pašnekovas.

„Ši savivaldybė turi daug fantastinių idėjų. Sakyčiau, tai yra jos požymis. O ši idėja – tiesiog ryškiausias fantastikos pavyzdys“, – sumanymu Vilniaus valdžios veiksmus skelbti šalyse kaimynėse stebėjosi A.Ivanovas.

Suma ne itin įspūdinga

Dar vienas dienraščio kalbintas kitų „Obzor“ konkurentų atstovas, prisistatęs Anatolijumi, teigė, kad sutarties suma nėra įspūdinga.

„Tie 60 tūkst. litų metams nėra daug, daugmaž po 1160 litų už laikraščio puslapį. Ko gero, suma galėtų būti net ir didesnė“, – pabrėžė pašnekovas.

Vis dėlto, pasak jo, abejoti konkurso objektyvumu verčia sąlygos, kurias atitiko tik vienas leidinys.

„Štai kur pagrindinis klaustukas. Sąlygos surašytos taip, kad konkurse negalėjo dalyvauti net gerokai didesnį už “Obzor„ tiražą turinti “Ekspress nedelia", – piktinosi Anatolijus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių