Geležinio Vilko g. rekonstrukcija - išbandymas kantrybei ir piniginei

Spūstys vilniečiams - kasdienis kantrybės išbandymas, tačiau nuo pirmadienio jiems tenka apsišarvuoti dar didesne kantrybe ir rūpestingiau skaičiuoti kelionės išlaidas.

Vilnietis Linas S. kasryt važiuodamas į darbą iš Santariškių Geležinio Vilko gatve spūstyje stovi bent pusvalandį, kai dieną tą pačią atkarpą įveikia per 3 minutes. Važiuojantieji iš kitos miesto pusės į centrą irgi jau įgudo automobiliuose tvarkytis pirmuosius dienos darbus ir važiuodami Geležinio Vilko gatve švaistyti savo laiką nuolatiniams sankabos ir stabdžių spaudinėjimams.

Vilniečių pamėgta Geležinio Vilko gatvė sutrumpina kelionių per Vilnių maršrutus ir laiką, nes per ją važiuoja vos keli miesto viešojo transporto autobusai, o leidžiamas greitis – iki 80 km/h.  Tačiau dabar net ir tie, kurie džiaugėsi galimybe į darbą važiuoti vėliau nei  8 val. ryto, gaiš laiką spūstyse.

Darydamas ratą nesitiki būti greitesnis

Vienos centre įsikūrusios įmonės direktorius Audrius K. į darbą dažniausiai vykdavo apie 10 val. Pirmadienį iš darbo vyras susiruošė apie 16 val. 30 min., nes taip tikėjosi išvengti dar didesnių spūsčių.

„Anksčiau prieš 10 val. ryto važiuojant nuo Savanorių prospekto Geležinio Vilko gatve centro link jau būdavo laisvas kelias. Net ir ankstesniu metu gatvė jau būdavo tuščia. O šiandien apie 10 val. ryto laiką dar leidau  spūstyje. Analogiškai įsivaizduoju, kad ir 19 val. ten turės susidaryti spūstis, todėl bandysiu ją aplenkti išvažiuodamas iki 17 val.“, - prieš lipdamas į automobilį sakė vilnietis.

Jis svarstė, kad kitą dieną bandys sukti ratą ir važiuoti ne Geležinio Vilko gatve, o Savanorių prospektu.

„Tačiau vis tiek užtruksiu ilgiau, nes ten daug šviesoforų, daug viešojo transporto, be to, tokių gudruolių, kurie bandys tokiu būdu apvažiuoti rekonstruojamą gatvę, bus daugiau. Manau, kad vis tiek užtruksiu bent pusvalandžiu ilgiau, nei užtrukdavau anksčiau. Tai yra ir mano, ir valstybės pinigų švaistymas. Vienos iš sostinės arterijų eismo ribojimas ateityje bus naudingas tik „Verslo trikampyje“ dirbantiems žmonėms. Kitiems, vargu, ar bus bent kokios naudos“, - rekonstrukcijos nauda abejojo Audrius K.

Norėtų, kad darbai vyktų naktį

Pašnekovas jau anksčiau stebėjosi, kad rekonstruojant Goštauto gatvės atkarpą prieš jos sankryžą su Geležinio Vilko gatve, darbininkai pradėdavo dirbti nuo 9 val.

„Geriau dirbtų naktį. Suprantu, kad tada darbininkams reikia mokėti dvigubu tarifu, bet kas iš to taupymo? Tada ir kiti darbininkai vėluoja į darbą, ir valdininkai vėluoja, tad valstybė praranda daugiau nei sutaupo“, - įsitikinęs pašnekovas.

Siūloma išbandyti alternatyvius maršrutus

Vilniaus miesto savivaldybė išplatintose eismo organizavimo pakeitimo schemose Geležinio Vilko gatvės atkarpą tarp A. Goštauto ir M. K. Čiurlionio gatvių, siūlo įveikti važiuojant Laisvės prospektu. Miestiečiai svarsto išbandyti ir keliones per Savanorių prospektą, Pylimo, Naugarduko, Mindaugo ar Švitrigailos gatves.

Primename, kad eismo ribojimo metu Geležinio Vilko gatvės dalyje tarp A. Goštauto ir V. Pietario gatvių bus susiaurinta važiuojamoji dalis. Važiuojant Geležinio Vilko gatve nuo Vingio parko miesto centro link, transporto eismas iš esamų dviejų eismo juostų vyks tik viena eismo juosta.  Panašiai ir važiuojant Geležinio Vilko gatve nuo miesto centro Vingio parko link – iš esamų dviejų eismo juostų liks tik viena.

Žadama, kad eismas taip bus ribojamas nuo 2012 m. lapkričio 19 d. iki 2013 m. kovo 31 d.

Statys viaduką

Geležinio Vilko, A. Goštauto ir V. Pietario gatvių rekonstrukcija yra vieno didelio projekto dalis, per kurį bus pastatytas naujas viadukas. Žadama, kad pastačius viaduką juo kasdien galės važiuoti 16 tūkst. automobilių, o kelionės laikas, sutvarkius gatvę, sutrumpės beveik dvigubai.

Projektui įvykdyti buvo numatyta skirti 35 mln. litų, bet savivaldybė tikisi, kad jis bus įvykdytas už beveik 4 mln. litų mažesnę kainą. Rangovai planuoja sutvarkyti daugiau nei 0,3 km ilgio A. Goštauto bei beveik 0,8 km ilgio Geležinio Vilko gatvės ir pastatyti 0,6 km ilgio viaduką. Sutartis su rangovais pasirašyta gegužės 31 d.  Darbus planuojama pabaigti 2014 metais.

Vilniaus miesto savivaldybė skelbė, kad viaduko per Geležinio Vilko g.  į A. Goštauto gatvę statyboms bus skirta 13,531 mln. Lt, gatvių tvarkymui – 9,591 mln. Lt, inžinieriniams tinklams – 8, 107 mln. Lt. Projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos (17,525 mln. Lt) bei savivaldybės ir valstybės biudžeto (13,705 mln. Lt) lėšomis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Je

Je portretas
Žvėrys vadovaujami asilo irgi statė tiltą išilgai upėsį niekur.

MECTA TURISTA

MECTA   TURISTA portretas
Bet uztat nuo kovo menesio skraidysit kad net o daba kantrybes.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių