- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
-
Hibridiniai BMW
Vokietijos automobilių gamintojas „BMW Group“ paskelbė, kad ketina sukurti visų populiariausių BMW modelių hibridines versijas su iš tinklo įkraunamu elektros varikliu. Koncernas pademonstravo populiariausio sedano – 3 serijos BMW – hibridinį prototipą bei koncepcinį hibridinės pavaros mechanizmą. Kurdamas naujuosius hibridus gamintojas naudos „BMW i“ modeliuose įdiegtas inovacijas ir technologijas.
„Visi BMW modeliai gaus naudos iš „BMW i“ – su šia serija pristatytos esminės elektros variklių, baterijų ir elektronikos mechanizmų technologijos bus panaudotos mūsų ateities hibridiniuose modeliuose. Dirbame, kad pasiūlytume klientams tobulą elektrifikuotos pavaros sprendimą“, – sakė BMW valdybos narys plėtrai Herbertas Diessas.
Oficialios BMW atstovės Lietuvoje, įmonės „Krasta Auto“ generalinis direktorius Olegas Martyniukas mano, kad pademonstruota hibridinė ateitis – jau netoli. „Mes tikimės, kad jau 2015 metais Lietuvoje sulauksime pirmųjų BMW modelių su „eDrive“ sistema, kurie bus dinamiški, kaip įprasta BMW, tiksliai valdomi, komfortiški ir, svarbiausia, galės judėti visiškai neteršdami aplinkos“, – sakė O. Martyniukas.
Prototipinis „BMW 3“ sedanas
Prancūzijoje gamintojas pademonstravo iš tinklo įkraunamą hibridinį „BMW 3 Series“ prototipą, kuris turi itin efektyvų keturių cilindrų „TwinPower Turbo“ benzininį variklį ir elektros motorą, maitinamą iš elektros tinklo įkrautos aukštos įtampos baterijos. Elektros variklis ir pavara naudoja „BMW eDrive“ technologiją, kuri įdiegta elektromobilyje „BMW i3“ ir sportiniame hibride „BMW i8“.
Dinaminiais parametrais šis sedanas gali būti lyginamas su tradiciniu BMW „trečiuku“, turinčiu 6 cilindrų variklį: 245 AG (183 kW) pajėgumas ir 400 Nm sukimo momentas. Tačiau prakalbus apie degalų sąnaudas prototipas atrodo, kaip ateivis iš kitos planetos – 100 kilometrų kelią jis gali įveikti vidutiniškai sunaudodamas apie 2 litrus degalų ir palikdamas 50 g/km CO2 pėdsaką. Važiuojant elektriniu režimu prototipas gali įsibėgėti iki 120km/val. greitį ir nuvažiuoti apie 35 kilometrus.
Pagrindas – „EfficientDynamics“ technologijos
Tokias neįtikėtinas BMW automobilių savybes koncernas pasiekia plėtodamas hibridines technologijas pagal „EfficientDynamics“ programą, kuria siekiama elektrifikuoti pavarą ir didinti atstumą, kurį galima nuvažiuoti vien elektra. Tuo pačiu BMW siekia užtikrinti, kad koncerno modeliai būtų tokie pat ar net dar dinamiškesni, nei versijos tik su vidaus degimo varikliais. Koncernas pastebi, kad hibridinės technologijos leidžia net itin galingiems ir dinamiškiems automobiliams anglies dvideginio emisijas sumažinti iki 100 g/km ribos.
BMW sukurtos hibridinės pavaros koncepcija pagrįsta preciziška vidaus degimo ir elektros variklių sinchronizacija. Spaudžiant akceleratorių varančiuosius ratus padeda sukti elektros motoras, o stabdant baterija įkraunama. Beje, ličio-jonų baterijų blokas, aprūpintas aukšto efektyvumo vėsinimo sistema. Visi jėgos elektronikos elementai sudaro sudėtingą integruotą sistemą. Svarbu tai, kad hibridinės versijos lygiai tiek pat praktiškos, kaip ir šiandien įprasti automobiliai – jų bagažinės tūris yra tik šiek tiek mažesnis nei BMW 3 serijos sedano.
Perspektyvoje – 500 kW galios hibridai
Pasak BMW atstovų, iš tinklo įkraunamo BMW hibrido technologija yra lengvai pritaikoma kitiems koncerno modeliams. Tobulėjant technologijoms BMW hibridai pasižymės daug galingesniais varikliais ir dvigubai talpesnėmis baterijomis: bendra elektros ir vidaus degimo motorų galia hibriduose sieks 500 kW, vien elektra bus galima nuvažiuot dukart toliau – iki 100 km. Tai leis praktiškai kasdien miesto kelionėse važiuoti neteršiant aplinkos, vien elektros režimu, o vidaus degimo variklį naudoti tik tolimesniems atstumams įveikti.
Beje, demonstruodamas hibrido koncepciją automobilių gamintojas ir Bavarijos taip pat numatė, kad elektros variklis galėtų būti derinamas su vandenilio variklių technologijomis. Tiesa, kol kas plėtojant pavaros mechanizmą su vandenilio kuro elementais kyla tvarios gamybos problemų.
Paskelbusi apie plėtojamas hibridines technologijas „BMW Group“ pranešė, kad nuo kitų metų pradžios visų svarbiausių „eDrive“ technologijų ir komponentų gamybą vykdys BMW gamykloje Dingolfinge. Šioje gamykloje bus sukurta 200 naujų darbo vietų, susijusių su elektros technologijų transporto srityje plėtojimu. Per artimiausius penkerius metus į gamyklą bus investuota dešimtys milijonų eurų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą2
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...