Visai rimtai – „Fiat“ visureigis

Žinant, kad net traktoriai vadinami Italijos superautomobilių "Lamborghini" vardu, nereikėtų stebėtis, kad ir mažesnieji jų giminaičiai iš "Fiat" nori sukurti kažką didesnio ir ūkiškesnio nei "Fiat 500".

Italas ar japonas?

Išgirdęs "Fiat" ir "visureigis", nejučia imi galvoti, kad šių dviejų žodžių samplaika tarpusavyje nelabai dera. Atrodytų, kad itališkus spagečius bandai kabinti šakėmis arba picą raikyti kirviu, tačiau tikri benzingalviai žino, kad mažais "Fiat 500" pasaulį žavintis gamintojas savo arsenale vis turėdavo automobilį, kurį būtų galima pavadinti mažučiu visureigiuku. Kalbu apie "Fiat Panda", pristatytą dar 1980 m. Iš pradžių buvęs tik eiliniu mažu miesto automobiliuku, kurį žymus dizaineris Giorgetto Giugiaro prilygino džinsų porai dėl paprastumo ir praktiškumo, vėliau jam buvo pridėta ir keturių varomųjų ratų sistema, o šiandien "Fiat" koncernas su keturių varomųjų ratų sistema siūlo ne vieną automobilį – "500X", "Freemont" ir "Panda". Tad žingsnis pristatyti kažką, kas galėtų kaip lygus su lygiu stoti į rimtų visureigių kompaniją, visiškai natūralus ir nuoseklus.

Reikėtų pripažinti, kad "Fiat" inžinieriai, kurdami "Fullback", nesistengė atrasti dviračio iš naujo (o gal visai nesistengė?). Jie paprasčiausiai pasinaudojo daug kam pažįstamo "Mitsubishi L200" platforma ir sukūrė savo pikapą, tiksliau, davė jam savo pavadinimą ir atsisakė visų kėbulo bei salono dalių, primenančių vairuotojui, kad sėdi prie "Mitsubishi" vairo. Tai vadinama kooperacija. Ką iš to gauna vairuotojas? Jis, kalbėdamas su draugais, visuomet gali nė kiek nesišypsodamas, bet kitiems sukeldamas juoką, sakyti, kad į susitikimą atvažiavo su visureigiu "Fiat", o žinodamas, kad kuriant automobilį apie 90 proc. darbo atliko japonai, šalin vyti savo ir kritikų mintis apie tai, kad šis darbinis arkliukas pavargs dar net neįpusėjęs savo užduoties.

Techniniai bruožai

Vargti su šiuo italų ir japonų milžinu tikrai nereikės. Automobilis turi 2,4 l darbinio tūrio dyzelinį variklį, kuris pasiekia 180 AG. Gamintojas tvirtina, kad vidutiniškai šis pikapas turėtų sunaudoti apie 6,6 l degalų 100-ui km. Keletą dienų važinėjantis šiuo beveik 5 m ilgio automobiliu mieste, užmiestyje ir lengvoje bekelėje, automobilio kompiuteryje įsižiebęs geriausias rezultatas rodė apie 9 l dyzelino 100-ui km. Taigi visai tikėtina, kad Kaune važinėjant ir žvalgantis, kur būtų galima pastatyti naują biurų pastatą šis visureigis sunaudotų apie 8 l degalų 100-ui km. Jeigu su šiuo darbiniu arkliuku tektų daug važinėti mieste, o laviravimas bėgių svirtimi – 6 bėgių mechanine pavarų dėžė – neatrodytų smagus užsiėmimas, gamintojas siūlo nepagailėti papildomo tūkstančio eurų ir rinktis automobilį su automatine pavarų dėže. Kol kas tai viena mažiausių kainų rinkoje, renkantis tokią pavarų dėžę.

Prakalbus apie techninius automobilio bruožus, verta paminėti, kad keturių varomųjų ratų transmisija veikia taip, kaip ir turėtų veikti, ir jokių stebuklų iš jos nereikėtų tikėtis. Ties pavarų perjungimo svirtimi sumontuotas transmisijos valdymo ratukas, kuris leidžia važiuojant įjungti visus varomuosius ratus arba leisti automobiliui važiuoti varomam vien tik užpakaline ašimi. Be abejo, galima pasirinkti ir centrinio diferencialo blokavimo režimą bei lėtesnę pavarą. Apie visus varomųjų ratų transmisijos pokyčius informuoja ir prietaisų skydelyje esantis automobilio kompiuteris.

Automobilis darbui

"Fiat Fullback" būtų galima pavadinti vairuotojo automobiliu – čia nėra daugybės mygtukų, kuriuos prieš norint paspausti reikėtų pamąstyti, kam jie skirti. Centrinėje konsolėje bandytame modelyje buvo tik multimedijos įrenginys ir USB jungtis, pageidaujant čia gali atsirasti ir navigacija, tačiau už tai reikėtų sumokėti papildomai.

"Mitsubishi L200" senesniąją versiją dar ir šiandien galima dažnai sutikti keliuose – šiais automobiliais naudojasi policijos pareigūnai patruliuojantys prastesniais keliais, aplinkosaugininkai, miškininkai ir muitininkai, tad apie automobilio patikimumą geriausiai papasakotų būtent jie. Tikriausiai į tokius profesionalus (pikapą iš kelių pusių puošia užrašai "Fiat Professional") šis automobilis ir orientuotas – jame nėra per daug komforto įrangos, kuri gali sugesti, tačiau saugumu pasirūpinta – septynios oro pagalvės, įskaitant pagalvę vairuotojo keliams, įvairios asistavimo sistemos (įspėjimas apie juostos kirtimą, įvažiavimo į įkalnę, stabilumo kontrolės, priekabos stabilumo, keturių varomųjų ratų kontrolės sistemos). Didžiausias minusas, kalbant apie šį automobilį – važiavimo komfortas. "Fiat" gale sumontuota torsioninė pakaba, kuri tuomet, kai automobilis nelygiu keliu rieda nepakrautas, gana rimtai pakrato visus, įsitaisiusius ant užpakalinių sėdynių, ir net truputį tuos, kurie sėdi priekyje. Tenka pripažinti, kad šią bėdą turi ne tik "Fiat". Taip pat jausis ir visi, važiuojantys "Toyota", "Ford" ar "Isuzu". Vienintelė "Nissan Navara" leis pasijusti komfortiškiau, nes jos gale sumontuota nepriklausoma pakaba, leidžianti mėgautis didesniu važiavimo komfortu.

Taigi, tikriausiai ieškantieji tokio automobilio, kuriuo darbo dieną pernelyg nesikratydami norės nuvažiuoti į darbą, rinksis "Nissan Navara", tačiau tie, kam reikės už protingą kainą neblogai sukomplektuoto patikimo darbinio arkliuko, rinksis "Fiat Fullback".


Šiame straipsnyje: Fiatvisureigisautomobilis

NAUJAUSI KOMENTARAI

emilis

emilis portretas
gal ir nieko,turim TOYOTA LAND CRUISER LUXURI-labai geras auto
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių