- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliolika metrų – tiek vasarą važiuojant šlapiu užmiesčio keliu gali pailgėti automobilio stabdymo kelias pasirinkus nekokybiškas padangas. Šis atstumas gali nulemti rimtą avariją. Padangų gamintojai pastebi, kad vis daugiau Lietuvos vairuotojų įsitikina, kad verta investuoti į saugumą ir renkasi premium klasės padangas.
Retas vairuotojas, išbandęs kokybiškas patikimų gamintojų padangas, grįžta prie prastesnio automobilio „apavo“. Padangų skirtumus itin ryškiai atspindi stabdymo kelias. Važiuojant šlapiu keliu mažiau kokybiškų padangų stabdymo kelias gali būti dramatiškai ilgesnis nei premium padangų. Važiuojant miesto greičiu, stabdymo kelias ant šlapios dangos gali pailgėti 3-5 metrais, o užmiestyje skirtumas gali siekti net keliolika metrų.
Premium klasės padangų gamintojai nuosekliai investuoja į produktų tobulinimą, juos atnaujina kas kelerius metus. Gamyboje taikomos naujausios technologijos, tobulinamas gumos mišinys. Tuo tarpu pigesnės padangos prekyboje visiškai nekeičiamos išbūna dešimtmetį ir daugiau, jų kokybė – tai kompromisas tarp padangos savybių ir kainos.
„Padangos yra svarbiausias automobilio saugumo garantas. Naudodamas nežinomo gamintojo padangas vairuotojas rizikuoja savo saugumu. Saugumas, komfortas ir galimybė pasirinkti pačių tinkamiausių savybių padangas – principai, kuriuos užtikrina rimti gamintojai“, - sakė „Goodyear“ produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas.
Pasak jo, kiekvieno vairuotojo poreikiai yra kitokie, ir juos stengiamasi atliepti. Pavyzdžiui, mažus vaikus į darželį vežanti mama gali rinktis saugias padangas, kurios padės laiku sustoti ir išvengti susidūrimo su netikėta kliūtimi. Darbo reikalais daug keliaujantis verslininkas suras komfortiškas, triukšmo nekeliančias padangas. Dinamišką važiavimo stilių mėgstantieji gali ieškoti ypač gero sukibimo padangų, suteikiančių automobiliui stabilumo greitame posūkyje.
Vienas patikimiausių būdų pasitikrinti padangų kokybę – nepriklausomi testai. Per daugelį metų premium klasės padangos savo pranašumą stabiliai įrodo testų rezultatuose patekdamos į pirmaujančias pozicijas. Pasitaiko, kad tarp geriausiųjų kartais atsiranda ir pigesnių padangų. Tačiau laikas parodė, kad ilgai geriausiųjų dešimtuke tokios padangos neišsilaiko – sėkmingas jų pasirodymas testuose būna labiau atsitiktinis.
Objektyvus rodiklis, į kurį patartina atkreipti dėmesį renkantis padangas – standartizuota ES padangų ženklinimo etiketė. Joje pateikiamas unifikuotas padangos savybių įvertinimas: kuro ekonomija, stabdymas ant šlapio kelio, triukšmo lygis. Didžioji dalis premium klasės produktų paženklinti aukštais įvertinimais (pvz. B – kuro eknomija, A – stabdymas ant šlapio kelio).
Pripažintų gamintojų padangas patariama įsigyti iš oficialių atstovų Lietuvoje, kurie suteiks gamintojo garantiją ir parinks tinkamiausias padangas. „Rekomenduodami padangas klientams remiamės ne tik testų rezultatais, - sakė bendrovės „Dagris“ padangų prekybos vadovas Gintaras Žemaitis. – Labiausiai pasitikime pačių vairuotojų, išmėginusių padangas, rekomendacijomis. Pastebėjau, kad siurprizų čia nėra: gerų atsiliepimų dažniausiai sulaukia premium klasės padangos.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?45
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...