- Augustas Stankevičius, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Sąjungos ministrų taryboje pasiektas susitarimas dėl Komandiruojamų darbuotojų direktyvos reformos – galvos skausmas Lietuvos vežėjams. Jie siunčia įspėjimo signalus – direktyvą gali paveikti ne tik transporto sektorių, bet ir visą šalies ekonomiką.
Angelai tesaugo visą rinką. Lietuvos vežėjai sako: Briuselyje pasiektas susitarimas dėl komandiruojamų darbuotojų – netikėtas. Mat visiems į kitas bendrijos šalis dirbti važiuosiantiems turės būti mokamas bent vidutinis priimančios šalies atlyginimas, o komandiruotė – ne ilgesnė nei pusantrų metų ir dar keletas kitų reikalavimų. Ir nors tam dar reikalingas Europos Parlamento pritarimas, o pakeitimai įsigalios po ketverių metų, Lietuvos vežėjai jau sako, kad reforma neigiamai paveiks visą šalies transporto sektorių.
„Kaip matome, kas mums gresia, tai papildoma administracinė našta, tokie dalykai kaip 28 valstybėse atsirandantys papildomi reikalavimai, kiekviena valstybė jei pradės daryti reikalavimus pagal savo vidinius įstatymus, savo kalba, savo dokumentais, tai turėsim sudėtingą biurokratinį aparatą, papildomas išlaidas, sąnaudas“, – sakė UAB „Solotransa“ direktorius Arūnas Rutkauskas.
Lietuvos vežėjai pastebi, kad labiausiai reformuoti direktyvą siekia Vakarų Europos šalys, nes dabartinėmis sąlygomis jų vežėjai sunkiai konkuruoja su pigesne darbo jėga iš Vidurio ir Rytų Europos valstybių. Negana to, esą tokiu būdu Vakarų šalys nori, kad įmonės, pavyzdžiui, iš Lietuvos, persikeltų pas juos ir ten mokėtų mokesčius. Vežėjai sako, kad dėl to gali nukentėti visas šalies ūkis.
„Visas verslas gali iškeliauti iš Lietuvos ir Lietuvos įmones gali registruoti tiek Vokietijoje, tiek Prancūzijoje, bet mes esam Lietuvos piliečiai ir norime dirbti čia, ir mokėti savo valstybei mokesčius, o ne važiuoti kažkur vien dėl protekcionistinių reikalavimų“, – kalbėjo UAB „Minjotra“ generalinis direktorius Vytas Bučinskas.
„Mūsų šiuo metu šalies vežėjai yra gana sudėtingoje situacijoje, kovojant su kitų šaliu vežėjais ir siekiant išlaikyti konkurencingumą. Mūsų šalis yra transportininkų šalis, ir tai yra ne tik Lietuvos vežėjų problema – tai yra ir mūsų valstybės problema, jei šiam sektoriui bus labai sunku“, – teigė „Linavos“ vadovas Erlandas Mikėnas.
Socialinės apsaugos ir darbo ministras sako, kad nors transporto sektorius ir įtrauktas į Komandiruojamų darbuotojų direktyvą, dėl jo konkrečiau bus deramasi svarstant mobilumo paketą.
„Bendrai direktyvoj įtraukiama, yra įrašas direktyvoj, kad transportas įeina, tačiau transporto turinys, kokios rūšys, bus diskutuojama derantis dėl mobilumo paketo. Gavom viešą komisijos aiškinimą, kad tranzitas neturėtų patekti“, – sakė socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis.
Transporto sektorius, kartu su krovinių saugojimu, pernai sudarė apie 12 proc. BVP – daugiau nei dešimtadalį viso šalies ūkio.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...