- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Žvelgiant per eismo dalyvių prizmę, ruduo yra pats nemaloniausias ir nesaugiausias metų laikas: trumpėja šviesus paros laikas, matomumą prastina lietus, šaltis ir vis dažniau pasitaiko rytinis plikledis. Tai įrodo ir saugaus eismo statistika – būtent paskutiniais rudens mėnesiais žuvusiųjų skaičius keliuose yra didžiausias.
Prie besikeičiančių gamtos sąlygų vairuotojams reikia prisitaikyti, tačiau į ką svarbiausia atkreipti dėmesį? Kuo vairavimas vėlyvą rudenį skiriasi nuo keliavimo vasarą?
Padangų gamintojo „Goodyear“ atstovas Elmantas Latkauskas teigia, kad vieno eismo saugumo aspekto išskirti neįmanoma, juos galima sugrupuoti į dvi nuo aplinkos – oro temperatūros ir tamsos – priklausančias dalis.
Šalčiau, vadinasi, atsargiau
„Pagrindinis skaičius sprendžiant, kada reikia keisti padangas, yra 7. Kai oro temperatūra yra mažesnė nei 7 laipsniai, geriau žieminės, kai aukštesnė – vasarinės padangos. Ankstyvą rytą ir popietę temperatūra gali skirtis dešimčia laipsnių, tad tikslų keitimo laiką nuspręsti gali būti sudėtinga. Mes visada rekomenduojame žiemines padangas sumontuoti dar spalio mėnesį, kad rytinis plikledis neužkluptų nepasiruošus“, – pataria E. Latkauskas.
Pagrindinis skaičius sprendžiant, kada reikia keisti padangas, yra 7.
Spalio mėnuo Lietuvoje pasižymi dideliais oro temperatūros šuoliais. Pavyzdžiui, šiemet jo pradžioje vairuotojams jau teko gramdyti apledijusius automobilių langus, o viduryje – džiaugtis išlindusia saule ir keliolikos laipsnių šiluma. Tad ar tikrai verta skubėti montuoti žiemines padangas?
„Goodyear“ atstovas aiškina paprastai: „Kur kas saugiau su žieminėmis savaitę pavažinėti, kai yra plius penkiolika laipsnių, nei su vasarinėmis – kai nulis. Pirmuoju atveju reikia tiesiog vairuoti atsargiau, antruoju važiuoti yra labai pavojinga ir nerekomenduojama“.
E. Latkauskas pabrėžia, kad dėl permontuotų padangų automobilis netampa toks pat kaip vasarą. Net jei ir nėra plikledžio, nepaisydami padangų (ar tai būtų žieminės, ar vasarinės), vairuotojai rudenį su automobiliu turėtų elgtis atsargiau nei šiltuoju metų laiku. Ne taip agresyviai sukti vairą, lėčiau įvažiuoti į posūkius, ramiau spausti akceleratoriaus pedalą, atsargiau važiuoti per balas – jose gali būti pasislėpusios didelės duobės, kuriose lengva automobilį apgadinti. Be to, balos dažnai telkšo kelkraščiuose ir važiuojant per jas galima aptaškyti pėsčiuosius.
Tamsa rudenį pavojingesnė
Ne mažiau svarbus eismo sąlygų pokytis rudenį yra trumpėjantis šviesus paros metas. Šis procesas ypač paspartėja persukus laiką valanda atgal paskutinį spalio sekmadienį: šviesūs rytai – ilgesni, tačiau daugelis žmonių iš darbo grįžta jau sutemus.
„Žiemą tamsus paros metas nėra toks pavojingas, nes sniegu padengti kelkraščiai atspindi šviesą ir matomumas – kur kas geresnis. Rudenį jį apsunkina lietus ar šlapdriba, tad automobilio žibintų, padangų ar priekinio stiklo kokybė yra kritiškai svarbi“, – pabrėžia E. Latkauskas.
Pats paprasčiausias pavyzdys – langų plovimo skystis. Dalis vairuotojų vasarinį keičia žieminiu tik tada, kai šis užšąla, nors tuo reikėtų pasirūpinti panašiu metu kaip ir keičiant padangas – spalio mėnesį. Cheminė vasarai skirto skysčio sudėtis subalansuota vabzdžiams ir panašiems nešvarumams nuvalyti nuo stiklinių paviršių, žieminio – purvui ir ledui tirpdyti. Todėl net ir esant teigiamai temperatūrai vėlyvą rudenį vasarinis langų plovimo skystis veikia ne taip efektyviai kaip žieminis.
Gatvėse taip pat daug pėsčiųjų, kurie tamsiu paros metu matomi prasčiau ir toli gražu ne visi prisisegę atšvaitus. Mieste automobilio vairuotojas pėsčiąjį be atšvaito pastebi iki jo likus vos kelioms dešimtims metrų, tad geri žibintai, kokybiški valytuvai ar tinkamas langų plovimo skystis šį atstumą padidina, o geros padangos mažina stabdymo kelią.
„Stabdymo įvairiose kelio dangose bandymuose skirtumai tarp geriausių „premium“ gamintojų ir prasčiausių skiriasi nuo kelių iki keliolikos metrų. Vidutinis pėsčiųjų perėjos plotis yra vos trys metrai, tad gali būti, kad geras padangas turintis automobilis ekstremalioje situacijoje sustotų prieš ją, prastas – pračiuožtų. Gal lyginant tie metrai atrodo nereikšmingi, tačiau realiomis sąlygomis gatvėje lemia labai daug“, – aiškina padangų gamintojo „Goodyear“ atstovas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...