Už Atlanto – lengvasis, Lietuvoje – sunkvežimis

Ne vienas lietuvis susigundo įsigyti automobilį iš už Atlanto – JAV ar Kanados. Tačiau nutinka, kad institucijos atgabentą į mūsų šalį automobilį atsisako registruoti arba priskiria kitai transporto priemonių kategorijai, nei tikėjosi automobilio pirkėjas.

Dėmesys kategorijai

Į redakciją kreipėsi skaitytojas Robertas, kuris Kanadoje nusipirko automobilį "Ford F350", pagamintą 2006-aisiais.

"Pasirodo, Lietuvoje jo niekas nenori registruoti, nes jis priklauso N2 (transporto priemonė kroviniams vežti, kurios techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė didesnė kaip 3,5 t, tačiau ne didesnė kaip 12 t (krovininis automobilis – red.past.) kategorijai. Tačiau aš jos nesirengiu eksploatuoti kaip komercinės transporto priemonės. Automobilis būtų skirtas savo reikmėms, pasivažinėjimams bekele ir panašiai. Linksmiausia tai, kad atsakingų tarnybų darbuotojai man patys pasiūlė, kaip apeiti šį įstatymą. Pasak jų, pirmiausia automobilį reikia registruoti, pavyzdžiui, Latvijoje arba Vokietijoje ir tada jis taptų tinkamas registruoti Lietuvoje. Mano žiniomis, Kaune net yra vokiečių ekspertų, kurie už nemenkus pinigus atlieka šią paslaugą", – savo istorija dalijosi skaitytojas.

Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos prezidentas Aurimas Jurčius teigia ne kartą susidūręs su panašia situacija. Išties, N2 kategorijos transporto priemones Lietuvos ekspertai vertina kaip neatitinkančias ES reikalavimų.

Linksmiausia tai, kad atsakingų tarnybų darbuotojai man patys pasiūlė, kaip apeiti šį įstatymą.

"Skirtingai nei, pavyzdžiui, M1 (transporto priemonė, skirta keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimąsias vietas ir vietą vairuotojui) ir N1 (krovininė transporto priemonė, kurios pakrautos bendra masė neviršija 3,5 t) kategorijų transporto priemonėms, kurioms, atvežtoms į Lietuvą, taikoma supaprastinta atitikties procedūra. Tad, norint kad N2 kategorijos transporto priemonė būtų pripažinta tinkama eksploatuoti Lietuvos keliuose, reikia kreiptis į Vokietijos TUV specialistus, kurie atvyksta ir į didžiuosius Lietuvos miestus – Vilnių, Kauną, Klaipėdą", – pasakojo A.Jurčius.

Individualus vertinimas

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Transporto veiklos reguliavimo skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas dienraščiui tvirtino, kad dėl skaitytojo nurodytų priežasčių Lietuvoje negali būti atsisakoma registruoti tokios transporto priemonės.

Tačiau V.Čiškauskas teigė, kad atlikti individualų N2 transporto priemonės iš ne ES šalių individualų patvirtinimą nei individualiai transporto priemonei yra daug sudėtingiau nei lengvajam automobiliui.

"Ypač tą sunku padaryti, jei modelis nėra skirtas Europos rinkai. Šiuo atveju gamintojas negalės savininkui pateikti reikiamų atitikties dokumentų, tačiau tokius galima gauti techninėse tarnybose, atlikus numatytus bandymus. Reikiamas procedūras atliekančių įmonių sąrašas skelbiamas LTSA interneto svetainėje, skiltyje techninės ekspertizės", – tvirtino specialistas. Pakomentuoti konkrečios situacijos, kodėl nebuvo registruotas skaitytojo įsigytas automobilis, pašnekovas negalėjo, nes LTSA nekaupia dokumentų, todėl buvo atsisakyta įregistruoti transporto priemonę, kad ši galėtų dalyvauti eisme Lietuvoje. Kaip pagrindinę priežastį jis įvardijo licencijuoto atitikties sertifikato nebuvimą, kuris įrodo, kad transporto priemonei galima ir saugu dalyvauti eisme Lietuvoje.

Atitikties procedūros

Kalbant apie reikalavimus konkrečiam automobiliui, t.y. įvežtam į Lietuvą iš ne ES šalių, taikomi atitinkami naudotų transporto priemonių reikalavimai, patvirtinti Susisiekimo ministro įsakymu.

Pasak V.Čiškausko, reikalavimai naudotoms transporto priemonėms iš ne ES šalių nustatyti dar 2009 m., ir iš esmės jie nepakitę. Norint Lietuvoje registruoti M1, N1 klasių automobilius ir L kategorijos (mopedo ar motociklo) naudotas transporto priemones ne ES šalyse, reikia gauti individualų patvirtinimą.

"Jį atliekant, įvertinama transporto priemonės apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų konstrukcija, skaičius, išdėstymas ir spalvinė gama, kuri turi būti naudojama Europoje, o artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai turi būti paženklinti sertifikavimo ženklais (pagal EB, SAE arba DOT), taip pat transporto priemonės ratų ir ratų ašių išdėstymas (ratų suvedimo, išvirtimo, posūkio ašies išilginio posvyrio) parametrų atitiktis gamintojo nustatytiems reikalavimams (tik M1 ir N1), transporto priemonės atitiktis Techninės apžiūros reikalavimams", – apie transporto priemonės, atvežtos ne iš ES šalių vertinimą pasakojo LTSA atstovas.

Vertinamos transporto priemonės identifikavimo lentelėje turi būti įrašyti visi duomenys, kurių reikia norint įregistruoti automobilį, o ekologiniai reikalavimai turi atitikti pirmosios registracijos metu galiojusius ekologinius reikalavimus pagal EB direktyvas, JT EEK taisykles ar JAV transporto departamento federalinio motorinių transporto priemonių saugos standarto reikalavimus.

"Kalbant apie kitų kategorijų transporto priemones, t.y. autobusų ir krovininių automobilių registravimą Lietuvoje ir ES, reikalavimai yra kitokie, ir jų atitikčiai įrodyti reikia pateikti gamintojo sertifikatus arba konkrečios transporto priemonės bandymo protokolus, atliktus pagal ES reikalavimus", – kalbėjo V.Čiškauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių