- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.
Lietuvos vairuotojų, automobilio priežiūrai ir remontui kasmet skiriančių iki 500 eurų, dalis, palyginti su 2015 m., išliko beveik tokia pati. Tačiau šiek tiek – 5 proc. punktais – išaugo vairuotojų, į automobilio remontą investuojančių net 500–1000 eurų per metus, skaičius.
„Jau kelintus metus iš eilės stebime panašias tendencijas automobilių priežiūros ir remonto srityje – tai rodo, kad lietuviai stabiliai rūpinasi savo transporto priemonių technine būkle. Visgi šiek tiek padidėjo vairuotojų, automobilio remontui išleidžiančių ir iki 1000 eurų per metus, skaičius – tokių šiemet jau kas septintas“, – sako bendrovės „Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys.
Vertindami skirtingus automobilio priežiūros ir gedimų prevencijos aspektus, 61 proc. Lietuvos vairuotojų teigia nevažinėjantys techniškai netvarkingu automobiliu, 54 proc. reguliariai tikrina automobilio techninę būklę, o 41 proc. vairuotojų iškart šalina net smulkius automobilio gedimus.
„Nuo praėjusių metų respondentų, iškart šalinančių net menkiausius automobilio gedimus, dalis padidėjo 10 proc. Tai iš dalies galima sieti ir su išaugusiomis išlaidomis automobilio priežiūrai ir remontai – tikėtina, jog vairuotojai savo automobilio technine būkle ir gedimų prevencija rūpinasi vis labiau“, – sako A. Miežys.
Rūpindamiesi nuosava transporto priemone Lietuvos vairuotojai vis daugiau dėmesio skiria degalų, kuriuos pila į savo automobilio baką, kokybei. 44 proc. apklaustųjų teigia, kad renkasi tik kokybiškus degalus. Tai – 10 proc. punktų daugiau nei praėjusiais metais. 42 proc. vairuotojų taip pat teigia neperkantys neaiškios kilmės degalų iš nelegalių prekiautojų.
Nors svarbiausi kriterijai renkantis degalus lietuviams išlieka kaina ir mažesnės degalų sąnaudos, net 54 proc. respondentų teigė įvertinantys tai, kokį poveikį degalai turės automobilio varikliui.
„Vairuotojai pamažu supranta, kad nekokybiški degalai gali nulemti variklio, degalų purkštukų ir visos degalų tiekimo sistemos gedimus, užteršti degalų baką, filtrus ar variklių alyvą. Todėl šiuo metu šalies vairuotojai noriai renkasi degalus, kurie ne tik padeda užtikrinti geresnį variklio darbą, mažesnes degalų sąnaudas ir didesnę variklio galią, bet kartu yra ir draugiškesni aplinkai“, – teigia A. Miežys.
Pasak jo, Lietuvos vairuotojai jau gali rinktis naujos kartos dyzeliną, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 15 proc. siekianti dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių dalis. Ji padeda ne tik tausoti automobilio detales, bet ir lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas bei iki 4 proc. didesnę automobilio galią.
Tyrimą apie automobilių vairuotojų įpročius bendrovės „Neste Lietuva“ užsakymu atliko komunikacijos planavimo agentūra OMD. Tyrimo metu internetu buvo apklausti 1089 18-50 metų amžiaus interneto vartotojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...