- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekdami sutaupyti už naują automobilį mokamą PVM, kai kurie vairuotojai nusprendžia asmeninės paskirties automobilį registruoti kaip komercinės. Tokius automobilio pokyčius reikia įteisinti ir nepamiršti, kad komercinės paskirties automobiliui taikomi ne tik papildomi mokesčiai, bet trumpėja ir techninės apžiūros galiojimas.
Kodėl apsimoka?
Skirtingose transporto registro grafose apskaitomi N1 ir M1 klasių automobiliai realiame gyvenime labai dažnai atrodo kaip dvyniai: identiškas kėbulas, toks pat interjeras, ratus suka tokios pačios galios variklis. Skiriasi tik pardavimo ir eksploatavimo sąlygos. Kadangi N1 traktuojamas kaip komercinės paskirties transporto priemonė arba, kitaip tariant, darbo įrankis – tokiam automobiliui įsigyti išleistos sumos PVM atskaita yra galima. Pirkinys atpinga 21 proc.
Sutaupius pinigų įsigyjant N1 klasės automobilį kasmet reikia sumokėti 304 eurų dydžio kelių naudotojo mokestį, kitokio tarifo privalomojo civilinės atsakomybės draudimo mokestį bei kasmet apsilankyti techninės apžiūros centre. Minėtą rinkliavą būtina sumokėti ketinant važinėti krašto ir magistraliniais keliais A1–A18. To nepadarius, eismo priežiūros pareigūnai gali skirti baudą nuo 173 iki 347 eurų.
Su identišku, tačiau M1 klasei priskiriamu automobiliu jokio kelių mokesčio mokėti nereikia. Kitaip tariant, pagunda transformuoti N1 techniką į M1 gimsta tą pačią akimirką, kai, tarkim, už bazinės komplektacijos "Audi Q7" sumokėjus ne 63 tūkst. eurų, o 50 tūkst. eurų (minus 21 proc.), ateina eilė vykdyti visas kitas komercinės transporto priemonės savininkams ar naudotojams numatytas prievoles.
Trys etapai
Bendrovės "Transporto studijos" direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius teigia, kad, norint pakeisti automobilio statusą, būtina įveikti tris metamorfozės etapus.
"Pirmiausia iš oficialaus automobilio gamintojo atstovo reikia gauti sertifikatus, patvirtinančius, kad transporto priemonė atitinka M1 keliamus reikalavimus, susijusius su išmetamosiomis dujomis, stabdžių sistema, tam tikrais kėbulo konstrukcijos ypatumais ir t.t. Tokių dokumentų išdavimas apytiksliai kainuoja 150–200 eurų. Jei tos pačios markės bei modelio N1 ir M1 transporto priemonės iš tiesų yra identiškos, tai privalu patvirtinti atliekant automobilio atitikties reikalavimams ekspertizę. Ši procedūra, nepriklausomai nuo ekspertų išvados (ji gali būti ir neigiama), taip pat kainuoja apie 200 eurų, priklausomai nuo ekspertizę atliekančios įmonės paslaugų įkainių ir sugaištamo laiko. Paskutinysis etapas – Valstybinės kelių transporto inspekcijos rinkliava (202 eurai) už individualų tipo patvirtinimą", – vardijo R. Vėlavičius.
Gali nepavykti
Ekspertas atkreipė dėmesį, kad vizualiai vienodi automobiliai gali stipriai skirtis techninėmis charakteristikomis priklausomai nuo to, kokiai rinkai buvo skirti. Tikrinant transporto priemonės dokumentaciją su faktine automobilio įranga, gali kilti rūpesčių dėl, atrodytų, visiškai formalių dalykų. Tarkim, komercinėje transporto priemonėje reikalavimas sėdimosioms keleivių vietoms apibrėžiamas "sėdynė turi būti patikimai pritvirtinta", o M1 klasės automobiliuose sėdynių konstrukcijos patikimumas turi būti įrodytas įvairiais testais. Tas pats dėl elektroninio stabilumo sistemos – vienos klasės technikai ESP privaloma, o identiškame N1 klasės modelyje jos gali ir nebūti.
Reikėtų turėti galvoje, kad "liaudies medicinos" receptai, kaip pakeisti transporto priemonės statusą pasinaudojant kurios nors kaimyninės šalies nacionalinės teisės ypatumais, gali būti neefektyvūs, nes tai, kokiai klasei priskiriamas automobilis, yra užšifruota WIN kode. VĮ "Regitra", pastebėjusi neatitikimą tarp to, koks automobilis buvo pagamintas ir koks tapo, tarkim, Latvijoje, turi teisę pareikalauti ekspertų išvadų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą3
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...