- LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vėluojantys pakeisti sezonines padangas arba važinėjantys nudėvėtomis smarkiau nei leistina vairuotojai itin rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu. Padangos yra vienintelė tarpinė grandis tarp automobilio ir kelio paviršiaus, tad gera jų būklė – kritiškai svarbi eismo saugumui. Specialistai įspėja, kad netinkamomis padangomis važinėjantys vairuotojai ne tik labiau nei kiti rizikuoja sukelti eismo įvykį, bet ir gali susidurti su finansinėmis problemomis.
Lietuvoje yra du padangų sezonai: nuo balandžio 1 iki lapkričio 9 d. leidžiama eksploatuoti vasarinėmis padangomis „apautus“ lengvuosius automobilius, o nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. jie privalo turėti žiemines. Dygliuotas padangas galima naudoti nuo lapkričio 1 iki balandžio 9 d. Mažiausias leistinas padangų protektorius vasaros sezono metu yra 1,6 mm, o žiemos sezonu – 3 mm.
Gali netekti išmokos
„Padangų naudojimas Lietuvoje yra reglamentuotas įstatymu – policijos pareigūnai turi teisę nubausti netinkamas padangas turinčio automobilio vairuotoją. Tais pačiais įstatymais vadovaujasi ir draudimo bendrovės, tad jeigu eismo įvykį sukelia netinkamomis padangomis „apautas“ automobilis, kurio neturėtų būti gatvėje, jo savininkas išmokos gali negauti net ir turėdamas Kasko draudimą“, – įspėja „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.
Draudimas negalioja tada, kai eismo įvykio priežastimi yra eksploatacijai netinkamos arba draudžiamos padangos. Pavyzdžiui, jeigu eismo įvykis nutinka sningant lapkričio 12 dieną ir jį sukėlęs automobilis yra su vasaros sezonui skirtomis padangomis, arba jeigu jo žieminių padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei 3 mm.
Draudimas negalioja tada, kai eismo įvykio priežastimi yra eksploatacijai netinkamos arba draudžiamos padangos.
Jeigu avariją sukelia netinkamomis padangomis „apautas“, tačiau privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą turinčio automobilio vairuotojas, nukentėjusiam eismo įvykyje žmogui žala bus kompensuota. Tačiau draudimo bendrovė vėliau tą pačią sumą atgaus iš kaltininko.
Vairuoti skirtingas padangas turintį automobilį leidžiama taip pat ne visada. Įstatyme numatyta, jog vienodos padangos turi būti tik ant vienos ašies, tad jeigu ant priekinių ratlankių sumontuotos vieno modelio padangos, o ant galinių – kito, automobilis atitinka Kelių eismo taisyklių reikalavimus. Tačiau jeigu skiriasi ant vienos ašies esančios padangos, tokiai transporto priemonei gali būti panaikintas techninės apžiūros galiojimas, o sukelto įvykio metu draudimas negaliotų. Net jeigu ant automobilio ašių sumontuotos skirtingų modelių padangos, visos privalo atitikti sezoną: lapkričio 10-kovo 31 d. jos turi būti žieminės ir turėti snaigės arba M+S žymėjimą, o balandžio 10-spalio 31 d. negali būti dygliuotos.
„Jeigu nutiktų įvykis, neturintis priežastinio ryšio su padangų būkle, į jas nekreipsime dėmesio. Pavyzdžiui, jeigu pavagiamos automobilio detalės, Kasko draudimas nuostolius atlygins, arba jeigu parkavimo vietoje stovintį automobilį aplamdys kita transporto priemonė, nukentėjusysis išmoką iš kaltininko civilinės atsakomybės draudiko gaus“, – aiškina draudimo ekspertas.
Taupyti padangų sąskaita neapsimoka
Prarandama draudimo apsauga – tik viena iš problemų, su kuriomis susiduria netinkamas padangas turintį automobilį eksploatuojantys vairuotojai. Už netvarkingo automobilio naudojimą policijos pareigūnai gali ne tik skirti 30-40 eurų siekiančią baudą, bet ir panaikinti techninės apžiūros galiojimą.
Policijos pareigūnai po lapkričio 10-osios kiekvienais metais rengia reidus, kurių metu tikrinamos automobilių padangos – ar tinkamas jų sezoniškumas, ar pakankamas protektoriaus rašto gylis, taip pat atitikimas kitiems reikalavimams: padangos neturi liesti kėbulo ar pakabos detalių, neriboti ratų apsisukimo kampų ir neišsikišti už kėbulo ribų.
„Žmonių, tyčia rizikuojančių savo ir kitų sveikata bei turtu, nėra daug, o pamokymai jiems paprastai nėra suprantami. Tačiau yra dalis žmonių, kurie tiesiog pamiršta pakeisti padangas ar nepastebi, kad jų naudojamos – labai susidėvėjusios. Važinėdami ramiai kiekvieną dieną, jie to net nepastebi, tačiau prireikus staigiai stabdyti stebisi, kodėl automobilio greitis mažėja taip lėtai“, – pasakoja R. Bieliauskas.
Jis siūlo neatidėlioti žieminių padangų keitimo ir nelaukti paskutinės „legalios“ dienos – lapkričio 9-osios. Tuomet daug vairuotojų norės pakeisti savo automobilių padangas, tad populiariausiuose didžiųjų miestų servisuose gali tiesiog nebūti vietų arba teks laukti ilgose eilėse.
Be to, šių metų spalio pradžioje vairuotojams jau teko gramdyti apšalusius automobilio langus. Nors mėnesio vidurys yra ganėtinai šiltas, antroje jo pusėje naktimis temperatūra paprastai pasiekia ribą žemiau nulio.
„Važiuoti per plikledį vasarinėmis padangomis yra labai pavojinga. Jeigu ryte pastebite plikšalą, rekomenduoju rinktis alternatyvius kelionės būdus, tačiau nesėsti prie vasarines padangas turinčio automobilio vairo – rizikuoti savo ir kitų saugumu neverta“, – pataria R. Bieliauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka per metus augo 4,1 proc.
Lietuvoje vasarį pirmą kartą įregistruota 12 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 4,1 proc. daugiau nei 2023 metų vasarį, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Moterų metų automobiliu išrinktas „Kia EV9“3
Geriausiu 2024 m. moterų automobiliu pasaulyje išrinktas elektrinis „Kia EV9“. ...
-
Atranda vis naujų būdų, kaip padidinti dviračių greitį: bandoma jį apriboti6
Amsterdame tarp jaunimo populiarėja elektriniai dviračiai storomis padangomis. ...
-
Automobilio nuoma: jokių lipdukų ir varžybų1
Lietuvoje prigijus automobilių dalijimuisi (angl. car-sharing) ir nuomai, ekspertai atskleidžia, kokiose situacijose vairuotojui neverta užmiršti, kad išnuomota transporto priemonė – ne jo nuosavybė. ...
-
Kaimynų rinkos pulsas: vasaris buvo derlingas
Per 2024 m. vasarį Lietuvoje ir Lenkijoje naujų automobilių parko pokyčiai buvo teigiami. ...
-
Prabangiame latvių bokšto garaže – pokyčiai3
Latvijos krepšininkas Kristaps Porzingis, aistringas „Mercedes-Benz“ gerbėjas, nusprendė parduoti vieną savo prabangaus garažo automobilių. ...
-
Ratlankių mados – sumani investicija ar išmesti pinigai?11
Visi žinome posakį, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Vairuotojai šią išmintį perfrazuoja taip: pagal variklį palydime, o sutinkame pagal ratus. Vienas pastebimiausių automobilio akcentų – ratlankiai, ta...
-
Velykų laikotarpiu traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus atnaujintas
Traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos Velykų laikotarpiu – nuo kovo 28 dienos iki balandžio 2 dienos – bus visiškai atnaujintas, be to, kursuos didesni jų sąstatai. Visais kitais maršrutais traukiniai kursuos įprastai, sk...
-
Seimo komitetas: atsakomybės perkėlimas automobilio savininkui prieštarauja Konstitucijai5
Siūlymas perkelti automobilio savininkui atsakomybę už jo automobilį vairavusį ir Kelių eismo taisyklių pažeidimus padariusį kitą vairuotoją, prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems teisinės valstybės ir lygiateisiškumo principams...
-
Vairavimo egzaminą laikė jau 30 kartų: kas dažniausiai pakiša koją būsimiems vairuotojams?25
Jau tris dešimtis kartų vairavimo egzaminą laikiusi klaipėdietė vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau vilčių prarasti neketina. Ne kiekvienam uostamiesčio gyventojui pavyksta išlaikyti vairavimo egzaminą iš pirmo karto. D...