- „Kauno diena“, ergo.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Permaininga žiema jau privertė ne vieną vairuotoją pradėti atsakingiau planuoti keliones. Deja, prieš joms prasidedant ne visiems rūpi elementari procedūra: nuo savo automobilio nusivalyti susikaupusį sniegą ar nugramdyti ledą.
Atsainumas – pavojingas
Tam kartais prireikia ir keliolikos minučių, deja, nekantriausi į prievoles išvis numoja ranka.
Visgi, perspėja draudikai, atsainus elgesys gali kainuoti labai brangiai: nenuvalytas sniegas ar ledas blogina matomumą, tad važiuojant galima apgadinti kitus automobilius ir net tapti skaudžių avarijų priežastimi.
Anot draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, nuvalyti sniegą ir ledą nuo transporto priemonės, paruošti ją saugiam eismui turėtų būti kiekvieno vairuotojo pareiga.
Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė.
„Deja, vairuotojams dažnai atrodo, kad pakaks sniegą ir ledą pašalinti tik nuo langų, kartais – tik nuo priekinio lango. Visgi ant variklio dangčio ir stogo paliktas sniego sluoksnis įsibėgėjant ar stabdant gali patekti ant priekinio stiklo, išblaškyti dėmesį ar sumažinti matomumą. Staigus vairavimo sąlygų pasikeitimas gali sukelti pavojų ne tik kitoms transporto priemonėms, bet ir pėstiesiems“, – sakė ERGO atstovas.
Jis atkreipė dėmesį, kad dėl nedidelio matymo lauko kiekvieną žiemą daugybė techninio pobūdžio avarijų įvyksta sankryžose, daugiabučių kiemuose ar prekybos centrų aikštelėse.
Ledo luitas – it bomba
Kartais eismo įvykiai registruojami ne tik dėl vairuotojo nesugebėjimo tinkamai orientuotis aplinkoje, bet ir dėl aplinkinių suklaidinimo.
Kai nenuvalyti, sniego ar ledo sluoksniu padengti automobilių žibintai, posūkio ar stabdžių signalai, kitiems eismo dalyviams tampa itin sudėtinga nuspėti priekyje važiuojančio vairuotojo manevrus. Prastomis eismo sąlygomis avarijai pakanka ir nedidelio greičio, o kur kas skaudesni padariniai paprastai kyla išriedėjus į didesnio intensyvumo kelius.
„Nuo automobilių byrančio sniego ar ledo šleifas gali gerokai sutrukdyti kitiems vairuotojams – ne tik blaškyti jų dėmesį, sunkinti matomumą, bet ir apgadinti jų vairuojamas transporto priemones. Nuo nenuvalyto automobilio atskilęs ledo luitas gali atsitrenkti į iš paskos važiuojantį automobilį ir įskelti jo stiklą, sudaužyti žibintus ar įlenkti kėbulą. Didžiausia grėsmė – priekyje važiuojanti nenuvalyta sunkiasvorė transporto priemonė“, – įspėjo draudimo specialistas.
Į automobilį atsitrenkęs ledo luitas gali sutrikdyti net labiausiai patyrusį vairuotoją. Užtenka vos akimirksnio, kad nevaldomas automobilis atsidurtų ne savo eismo juostoje ar griovyje.
Policija gali sustabdyti
R.Bieliauskas pabrėžė: važiuojant didesniu greičiu į orą pakilęs ledo gabalas nuskrieja net keliasdešimt metrų, todėl reikėtų išlaikyti bent 8 sek. atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio.
Visgi, nors keliamas pavojus yra akivaizdus, dažniausiai neatsakingas vairuotojų elgesys tampa ne jų, o aplinkinių galvos skausmu – iki šiol tokie atvejai detaliai nereglamentuoti ir Kelių eismo taisyklėse (KET). Jose nenurodoma nusivalyti sniegą ir ledą nuo automobilio, tačiau policija turi pagrindą sudrausminti.
„Taisyklėse aiškiai sakoma: jei yra kliūčių saugiai dalyvauti eisme, kelionės tęsti negalima. Todėl nereikėtų stebėtis, jei, pastebėję eismo dalyvį, kurio automobilis – su sniego kupstais ant stogo ar apšalusiais stiklais, juo susidomės policijos pareigūnai", – reziumavo ERGO atstovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...