Šiuolaikiniai vairuotojai automobilių gedimų neatpažįsta, perspėjimus ignoruoja

  • Teksto dydis:

Kelionės automobiliu saugumas priklauso ne tik nuo vairuotojo įgūdžių ir patirties, kelių eismo taisyklių išmanymo bei atsargumo, bet ir nuo techninės automobilio būklės. Važinėti techniškai tvarkinga transporto priemone įpareigoja ir kelių eismo taisyklės. Vis dėlto šiandien didelė dalis sėdančiųjų prie vairo apie techninę automobilio priežiūrą mažai tenutuokia, o net ir prietaisų skydelyje grėsmingai mirksint pavojingą gedimą indikuojančiai lemputei – nesivargina problemos spręsti ir važiuoja toliau. Tiesa, draudikai pažymi, kad vairuotojai Lietuvoje vis dažniau net ir kilus smulkioms techninėms problemoms jas sprendžia išsikviesdami pagalbą kelyje.

„ERGO Insurance“ duomenimis, per pirmuosius du šių metų mėnesius draudimą su pagalbos kelyje paslauga turintiems gyventojams iš viso jos prireikė 562 kartus. Dažniausiai pagalbą kelyje vairuotojai kviečia dėl įvairių automobilio gedimų, išsikrovus jo akumuliatoriui ir įvykus eismo įvykiui.

Anot Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, šiuolaikiniai vairuotojai, o ypač jaunesnioji jų karta, vis mažiau išmano techninę automobilių priežiūrą, o daugeliu atveju ją patiki automobilių servisams arba kviečia pagalbą kelyje. Vis tik, R. Bieliausko teigimu, bent jau esminius techninės priežiūros pagrindus pravartu žinoti kiekvienam vairuotojui, o neretai šios žinios gali padėti išvengti net ir skaudžių eismo nelaimių.

„Be abejo, žmonės šiandien yra užsiėmę, skubantys ir tikrai nesiima patys tvarkyti kiekvieno gedimo, tačiau bent jau mokėti atpažinti tam tikras automobilio problemas yra būtina. Nuo to gali priklausyti ir eismo saugumas“, – sako R. Bieliauskas.

Pavojus eismo saugumui R. Bieliausko teigimu, neretai kyla, kai automobilių vairuotojai nesusivokia, kad jų transporto priemonės padangose trūksta oro, kuomet važinėjama esant nepakankamam stabdžių skysčio lygiui, nepatikimai veikiant vairo stiprintuvui ar priekinio lango valytuvams.

„Neretai gedimų šalinti vairuotojai nesiima tol, kol automobiliu vis dar įmanoma važiuoti. Vis tik tokiais atvejais labai rizikuojama. Neremontuojant automobilio problemų jame tik daugėja, jo taisymas brangsta, o svarbiausia – kyla grėsmė pačiu netinkamiausiu metu įvykti kritiniam gedimui. Išvengti nelaimės tuomet jau gali ir nebepavykti. Nemokant pačiam pašalinti net ir, atrodytų, nedidelio gedimo, geriau jau kreiptis į specialistus ar kviesti pagalbą kelyje nei rizikuoti“, – sako R. Bieliauskas.

Tiesa, R. Bieliauskas pažymi, kad net ir kviečiant specialistus pravartu žinoti bent jau esminius dalykus apie savo automobilį, jo technines specifikacijas ir komplektaciją.

Draudikų atstovo teigimu, apie svarbius sutrikimus bei kylantį pavojų vairuotojus dažniausiai iš anksto perspėja atitinkamos automobilio prietaisų skydelio lemputės bei indikatoriai ar kompiuterinės automobilio sistemos pranešimai ekrane. Nepaisant to, dalis vairuotojų juos ignoruoja, mano esant nereikšmingus ar paprasčiausiai nežino, ką jie reiškia, todėl nesiima jokių veiksmų.

„Rimtus nesklandumus ir gedimus paprastai žymi raudonai užsižiebusios prietaisų skydelio lemputės. Neretai ant jų būna ir šauktuko ikonėlė ar pati lemputė yra tokios formos. Į šiuos perspėjimus visuomet būtina atkreipti dėmesį. Tam tikri pranešimai rodo, kad automobiliu apskritai nereikėtų niekur važiuoti. Tokiu atveju automobilio apžiūrai gali tekti kviesti specialistus ar pasinaudoti pagalba kelyje“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, automobilių instrukcijose paprastai būna nurodyta ne tik, ką kiekviena iš lempučių reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti.

„Dėmesį reikėtų kreipti į visus prietaisų skydelio pranešimus, tačiau labiausiai neraminti turėtų užsižiebusi tepalo slėgio, generatoriaus būklės, variklio temperatūros, aušinimo bei stabdymo skysčių lygio bei kitos su galimai kritiniais gedimais susijusios lemputės. Dažniausiai jas galima atpažinti iš specifinių ikonėlių ar pasitikslinus automobilio eksploatavimo instrukcijoje“, – sako R. Bieliauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Baudų nesumokėję vairuotojai nebegaus naujų teisių
    Baudų nesumokėję vairuotojai nebegaus naujų teisių

    Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, numatančias griežtesnes sankcijas baudų nesumokėjusiems Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams. ...

    1
  • Stiliaus paieškos gali kainuoti
    Stiliaus paieškos gali kainuoti

    Lietuvoje priskaičiuojama daugiau kaip 1,2 mln. automobilių. Motociklų – beveik 40 tūkst. Pastarųjų skaičius linkęs augti. Į techninės apžiūros (TA) centrus motociklams, kaip ir automobiliams, reikiau užsukti kas dvejus metus. Kokius motocik...

  • Perėjose iš pėsčiųjų atims telefonus
    Perėjose iš pėsčiųjų atims telefonus

    Už naudojimąsi telefonu vairuojant automobilį gresia bauda, tačiau pėstiesiems, kurie į perėją įžengia akis įsmeigę į mobiliųjų telefonų ekranus ir taip kelia pavojų eismo saugumui, tokios sankcijos nebaisios. Pasirodo, vairuojantys Seimo nari...

    33
  • Nenufilmuotas pažeidimas, ne pažeidimas?
    Nenufilmuotas pažeidimas, ne pažeidimas?

    Važiuodami automobiliu pamatote daromą Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą. Apie jį pranešate Bendruoju pagalbos numeriu 112, užpildote pranešimą policijoje, tačiau, jei vaizdo filmavimo priemonėmis jo neužfiksavote, jūsų pilieti&...

    2
  • „Kia Stonic“ – žvilgsnius kaustantis kompaktinis visureigis
    „Kia Stonic“ – žvilgsnius kaustantis kompaktinis visureigis

    Naujasis „Kia Stonic“ – tai žvilgsnius prikaustantis, patikimas kompaktinis visureigis. Šis modelis yra labai svarbus „Kia“ kompanijai žengiant koja kojon su Europoje madingu ir sparčiausiai augančiu automobilių segmen...

  • Automobilių elektroninės saugumo sistemos: ką jos daro?
    Automobilių elektroninės saugumo sistemos: ką jos daro?

    Automobiliai šiandien neįsivaizduojami be elektroninių sistemų, užtikrinančių saugumą, didinančių komfortą ir mažinančių žmonių įtaką vairuojant. ...

  • Motociklininkai leidosi į kultūrinę kelionę po Kauno apylinkes
    Motociklininkai leidosi į kultūrinę kelionę po Kauno apylinkes

    Šeštadienio vidudienį iš Veiverių plento po Kauną ir jo apylinkes išsibarstė daugiau nei pusantro šimto motociklininkų – „BMW mototourism sprint 2017“ dalyvių. ...

    4
  • Atidumo kelyje reikia ir vasarą
    Atidumo kelyje reikia ir vasarą

    Šiltasis metų sezonas – ne tik paplūdimių, atostogų, bet ir ilgų kelionių automobiliu metas. Deja, kartais ilgai laukta kelionė gali būti sugadinta dėl nemalonių netikėtumų kelyje. ...

  • Prie vai­ro lai­ko ato­sto­goms nė­ra
    Prie vai­ro lai­ko ato­sto­goms nė­ra

    Pra­si­dė­ju­si va­sa­ra yra ak­ty­vus ke­lio­nių me­tas, ša­lies ke­liuo­se automobilių skai­čius ge­ro­kai pa­di­dė­ja, to­dėl vi­si ke­liau­jan­...

  • Lietuvoje kelią skinasi ateities transportas – savivaldžiai automobiliai
    Lietuvoje kelią skinasi ateities transportas – savivaldžiai automobiliai

    Vyriausybė trečiadienį pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pataisoms, kurias parengti paskatino nuolat tobulėjančios technologijos kelių transporto srityje. ...

Daugiau straipsnių