Šiuolaikiniai vairuotojai automobilių gedimų neatpažįsta, perspėjimus ignoruoja

  • Teksto dydis:

Kelionės automobiliu saugumas priklauso ne tik nuo vairuotojo įgūdžių ir patirties, kelių eismo taisyklių išmanymo bei atsargumo, bet ir nuo techninės automobilio būklės. Važinėti techniškai tvarkinga transporto priemone įpareigoja ir kelių eismo taisyklės. Vis dėlto šiandien didelė dalis sėdančiųjų prie vairo apie techninę automobilio priežiūrą mažai tenutuokia, o net ir prietaisų skydelyje grėsmingai mirksint pavojingą gedimą indikuojančiai lemputei – nesivargina problemos spręsti ir važiuoja toliau. Tiesa, draudikai pažymi, kad vairuotojai Lietuvoje vis dažniau net ir kilus smulkioms techninėms problemoms jas sprendžia išsikviesdami pagalbą kelyje.

„ERGO Insurance“ duomenimis, per pirmuosius du šių metų mėnesius draudimą su pagalbos kelyje paslauga turintiems gyventojams iš viso jos prireikė 562 kartus. Dažniausiai pagalbą kelyje vairuotojai kviečia dėl įvairių automobilio gedimų, išsikrovus jo akumuliatoriui ir įvykus eismo įvykiui.

Anot Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, šiuolaikiniai vairuotojai, o ypač jaunesnioji jų karta, vis mažiau išmano techninę automobilių priežiūrą, o daugeliu atveju ją patiki automobilių servisams arba kviečia pagalbą kelyje. Vis tik, R. Bieliausko teigimu, bent jau esminius techninės priežiūros pagrindus pravartu žinoti kiekvienam vairuotojui, o neretai šios žinios gali padėti išvengti net ir skaudžių eismo nelaimių.

„Be abejo, žmonės šiandien yra užsiėmę, skubantys ir tikrai nesiima patys tvarkyti kiekvieno gedimo, tačiau bent jau mokėti atpažinti tam tikras automobilio problemas yra būtina. Nuo to gali priklausyti ir eismo saugumas“, – sako R. Bieliauskas.

Pavojus eismo saugumui R. Bieliausko teigimu, neretai kyla, kai automobilių vairuotojai nesusivokia, kad jų transporto priemonės padangose trūksta oro, kuomet važinėjama esant nepakankamam stabdžių skysčio lygiui, nepatikimai veikiant vairo stiprintuvui ar priekinio lango valytuvams.

„Neretai gedimų šalinti vairuotojai nesiima tol, kol automobiliu vis dar įmanoma važiuoti. Vis tik tokiais atvejais labai rizikuojama. Neremontuojant automobilio problemų jame tik daugėja, jo taisymas brangsta, o svarbiausia – kyla grėsmė pačiu netinkamiausiu metu įvykti kritiniam gedimui. Išvengti nelaimės tuomet jau gali ir nebepavykti. Nemokant pačiam pašalinti net ir, atrodytų, nedidelio gedimo, geriau jau kreiptis į specialistus ar kviesti pagalbą kelyje nei rizikuoti“, – sako R. Bieliauskas.

Tiesa, R. Bieliauskas pažymi, kad net ir kviečiant specialistus pravartu žinoti bent jau esminius dalykus apie savo automobilį, jo technines specifikacijas ir komplektaciją.

Draudikų atstovo teigimu, apie svarbius sutrikimus bei kylantį pavojų vairuotojus dažniausiai iš anksto perspėja atitinkamos automobilio prietaisų skydelio lemputės bei indikatoriai ar kompiuterinės automobilio sistemos pranešimai ekrane. Nepaisant to, dalis vairuotojų juos ignoruoja, mano esant nereikšmingus ar paprasčiausiai nežino, ką jie reiškia, todėl nesiima jokių veiksmų.

„Rimtus nesklandumus ir gedimus paprastai žymi raudonai užsižiebusios prietaisų skydelio lemputės. Neretai ant jų būna ir šauktuko ikonėlė ar pati lemputė yra tokios formos. Į šiuos perspėjimus visuomet būtina atkreipti dėmesį. Tam tikri pranešimai rodo, kad automobiliu apskritai nereikėtų niekur važiuoti. Tokiu atveju automobilio apžiūrai gali tekti kviesti specialistus ar pasinaudoti pagalba kelyje“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, automobilių instrukcijose paprastai būna nurodyta ne tik, ką kiekviena iš lempučių reiškia, bet ir kiek kilometrų jai degant dar galima nuvažiuoti.

„Dėmesį reikėtų kreipti į visus prietaisų skydelio pranešimus, tačiau labiausiai neraminti turėtų užsižiebusi tepalo slėgio, generatoriaus būklės, variklio temperatūros, aušinimo bei stabdymo skysčių lygio bei kitos su galimai kritiniais gedimais susijusios lemputės. Dažniausiai jas galima atpažinti iš specifinių ikonėlių ar pasitikslinus automobilio eksploatavimo instrukcijoje“, – sako R. Bieliauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Automobilių valdymas pirštų galiukais – jau dabartis
    Automobilių valdymas pirštų galiukais – jau dabartis

    Renkantis naują automobilį, sumani ir ergonomiška multimedijos sistema tampa vis svarbesniu kriterijumi. Prancūzų automobilių gamintojas „Renault“ stengiasi užtikrinti vairuotojo ir keleivių patogumą, todėl naujuosiuose „Renau...

  • 64 tūkst. eurų už automobilį ir jokios garantijos?
    64 tūkst. eurų už automobilį ir jokios garantijos?

    64 tūkst. eurų už naują "Mercedes-Benz" paklojęs kaunietis pasipiktino įsigijęs nekokybišką automobilį. Salono atstovai nesileido į kalbas, kol istorija susidomėjo "Kauno diena". ...

    11
  • „Hyundai Tucson“: apsisprendimą lemia smulkmenos
    „Hyundai Tucson“: apsisprendimą lemia smulkmenos

    Atrodo skirtingi, bet iš esmės tokie patys – "Kia Sportage" ir "Hyundai Tucson". Lyg broliai dvyniai, nemėgstantys rengtis tais pačiais drabužiais. Anksčiau "Ratų" puslapiuose supažindinome su vienu iš b...

  • Transporto priemones grąžinti į eismą bus paprasčiau
    Transporto priemones grąžinti į eismą bus paprasčiau

    Vyriausybės posėdyje trečiadienį pritarta Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, siūlančioms lengviau grąžinti transporto priemonės leidimą dalyvauti viešajame eisme po tokio leidimo laikino sustabdymo. ...

  • BMW atnaujina antros serijos modelius
    BMW atnaujina antros serijos modelius

    Šiemet BMW pristato atnaujintus antros serijos kupė ir kabrioleto modelius. Šios BMW naujienos ne tik išlaiko, bet ir dar labiau sustiprina prabangaus, modernaus ir sportiško kompaktinės klasės automobilio įvaizdį. ...

  • Kiek kainuoja tapti vairuotoju Lietuvoje?
    Kiek kainuoja tapti vairuotoju Lietuvoje?

    Kasmet dešimtys tūkstančių žmonių Lietuvoje nusprendžia tapti vairuotojais ir pradeda ruoštis vairavimo egzaminams. Pasiruošimas reikalauja ne tik laiko ir kantrybės, bet ir pinigų: reikia mokėti už vairavimo kursus, įvairias pa...

    1
  • „Renault“ tapo oficialiu 70-ojo Kanų kino festivalio vežėju
    „Renault“ tapo oficialiu 70-ojo Kanų kino festivalio vežėju

    „Renault“ tapo oficialiu 70-ojo tarptautinio Kanų kino festivalio svečių bei įžymybių vežėju. ...

  • „Volvo Trucks“ ir „Renova“ išbando autonominį šiukšliavežį
    „Volvo Trucks“ ir „Renova“ išbando autonominį šiukšliavežį

    „Volvo Trucks“ kartu su Švedijos atliekų tvarkymo bendrove „Renova“ šiuo metu realiomis sąlygomis išbando ir tiria, kaip autonominės transporto priemonės galėtų prisidėti prie saugesnio ir veiksmingesnio atli...

  • „Nissan Leaf“: draugystė iš išskaičiavimo
    „Nissan Leaf“: draugystė iš išskaičiavimo

    Neseniai rašėme apie Gediminą Misevičių, kuris pusantrų metų važinėja elektromobiliu "Nissan Leaf" ir visą laiką stebėjo, kokius privalumus bei trūkumus turi tokio tipo transporto priemonė. Po šios publikacijos skaitytojai ...

    3
  • Kauno automobilių turgus maitina ne tik pardavėjus
    Kauno automobilių turgus maitina ne tik pardavėjus

    Išgirdę žodžių junginį "automobilių turgus" dauguma galvoja labai paprastai – tai didžiulė transporto priemonių stovėjimo aikštelė, kurioje prie automobilio padėtas lapelis su informacija, kiek jis kainuoja. Visi čia ...

    6
Daugiau straipsnių