Sistemos „eCall“ veikimas Lietuvoje kol kas – ribotas

Prieš keletą metų, siekdama mažinti žuvusiųjų autoavarijose skaičių, Europos Komisija (EK) nutarės siekti, kad į iškvietimus pagalbos tarnybos reaguotų kuo greičiau. Tad buvo nutarta kurti bendrą "eCall" sistemą, kuri užtikrintų, kad sunkios avarijos metu sistema automatiškai gelbėjimo tarnyboms praneštų apie nelaimę.

Sumontuoti jutikliai

Mūsų šaliyje eksplotuojamo automobilio vidutinis amžius – daugiau kaip dešimt metų, tad apie dešimtmetį ir teks laukti, kol keliuose riedės daugiau automobilių su šia sistema.

"eCall" – automatinė sistema, rimto eismo įvykio atveju iš karto skambinanti pagalbos tarnybos numeriu. Apie įvykusį smūgį europinę pagalbos iškvietos sistemą informuos transporto priemonėje sumontuoti jutikliai. Gavusi konkrečius rodmenis, ji automatiškai surinks Europos bendrąjį pagalbos telefono numerį 112. Užmezgus ryšį su atitinkamu pagalbos skambučių centru, pagalbos tarnyboms bus išsiųsta informacija apie įvykį kelyje.

Į perduodamų duomenų paketą bus įtraukta informacija apie  avarijos laiką, tikslios ją patyrusio automobilio koordinatės,  krypties nuorodos. "eCall", nesant reikalo, automobilio parametrų nestebės, o ir vietos duomenis įrašinės ne nuolatos, o tik kartkartėmis. ES vertinimu, su automobiline pagalbos iškvietimo sistema "eCall" automobilis kainuos 100 eurų daugiau nei įprastai.

Vertina teigiamai

Kelios organizacijos, įskaitant Europos automobilių gamintojų asociaciją (ACEA), sistemos pritaikymo idėją vertina labai teigiamai ir tikisi, kad su "eCall" pavyks ne tik išgelbėti daugiau žmonių, bet ir sutaupyti pinigų.

"Kadangi, įdiegus priemonę "eCall", bus užtikrintas greitesnis susisiekimas su pagalbos tarnybomis, pavyks išgelbėti daugiau žmonių", – įsitikinęs ACEA generalinis sekretorius Erikas Jonnaertas.

"Greitosios pagalbos, gaisrininkų komandos ir policija galės per maksimaliai trumpą laiką imtis būtinųjų veiksmų, reikalingų iš karto po incidento", – aiškina jis. Vis dėlto "eCall", kaip ir panašios sistemos (pvz., "Opel" naudojama "OnStar"), turi šiokių tokių trūkumų: jei vietovėje, kurioje įvyksta nelaimė, neveikia mobilusis ryšys arba SIM neužfiksuoja signalo, sistema nesuveikia.

Kaip informuoja EK atstovybė, sistema "eCall" veikia visose ES šalyse. Kad ir kokioje vietoje jūsų transporto priemonė patektų į rimtą avariją, sistema paskambins į artimiausią skubios pagalbos centrą, nesvarbu, kur automobilis pirktas ar kur jis registruotas. Kai pagalbos iškvietos sistema "eCall" aktyvinama, ji telefono ir duomenų perdavimo ryšiu susisiekia su artimiausiu skubios pagalbos centru. Taip jūs ir automobilio keleiviai gali kalbėtis su pagalbos centro operatoriumi, kartu automatiškai perduodamas ir minimalus duomenų rinkinys (tiksli jūsų buvimo vieta, avarijos laikas, jūsų transporto priemonės identifikavimo numeris ir važiavimo kryptis). Dėl to pagalbos tarnybos gali įvertinti jūsų situaciją ir imtis atitinkamų veiksmų. Jeigu sistemai "eCall" nepavyktų susisiekti su gelbėtojais, apie tai praneš įspėjimo rodmuo.

Teks palaukti

Prognozuojama, kad sistema "eCall" leis 40 proc. sutrumpinti reagavimo į nelaimę laiką miesto vietovėse ir 50 proc. – kaimo vietovėse. Sistema "eCall" bus naudinga ne tik kelių eismo saugai – ji leis gerokai sumažinti po eismo įvykių susidarančias spūstis ir antrinių eismo įvykių skaičių, kurie kyla dėl neapsaugotų eismo įvykių vietų.

Lietuvos automobilių rinką vertinanatys specialistai teigia, kad platesnio šios sistemos panaudojimo Lietuvoje dar teks palaukti.

"Vidutinis Lietuvoje važinėjančio automobilio amžius yra apie penkiolika metų. Vis dar esame naudotų automobilių šalis, tad automobiliai su "eCall" sistema šalies keliuose paplis po gerų dešimties  metų. Matyt, tuomet ir bus galima kalbėti apie kažkokius šios sistemos diegimo Lietuvoje rezultatus", – tvirtina Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Rokas Knyva.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių