- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Atšalus orams dažnai galvojame, kad, norint išvengti bėdų, svarbiausias dalykas siekiant tinkamai paruošti automobilį – padangos, akumuliatorius, aušinimo, langų plovimo skysčiai ir profilaktiškai neužšąlančiu skysčiu suteptos užrakinimo spynelės. Vairavimo ekspertai atkreipia dėmesį, kad sėsdami prie vairo, kai šalta, turėtume ir patys būti tinkamai pasiruošę.
Dėmesys batams
Prieš keletą metų draudimo kompanijos "Swinton Insurance" atliktos apklausos duomenis, net 15 proc. vairuotojų pripažįsta kartais prarandantys automobilio kontrolę dėl to, kad mūvi ilgus batus storais padais. Tad, sėsdami prie vairo, turėtumėte pagalvoti, kokiais tinkamais vairuoti drabužiais galima rengtis ir kokie batai netrukdys vairuoti.
"Žiemą vairuotojai susiduria su daugiau pavojingų situacijų kelyje, todėl jie turėtų vengti faktorių, kurie gali dar labiau sumažinti vairavimo saugumą", – pabrėžia vairavimo mokyklos instruktorius Zbignevas Veselis.
Prie šių faktorių vairavimo profesionalas priskiria ir aprangos detales – batus, pirštines, kepures. Pasak jo, pats geriausias sprendimas šaltomis dienomis – turėti kitą batų porą, kurią vairuotojas galėtų apsiauti prieš pradėdamas kelionę.
Pasak Z.Veselio, batai turėtų visiškai nevaržyti kulkšnies judrumo, jų padai turėtų būti ne per stori ir ne per platūs, nes taip galima vienu metu paspausti ir greičio, ir stabdžio pedalus. Be to, stori padai sumažina slėgio, kuriuo spaudžiamas pedalas, jutimą.
"Slidūs padai taip pat yra pavojingi, nes situacija, kai pėda staigiai nuslysta nuo stabdžio pedalo, gali turėti tragiškų padarinių", – aiškina vairavimo mokyklos instruktorius. Beje, prieš pradedant važiuoti, nuo batų reikia kruopščiai nuvalyti sniegą ir kiek įmanoma juos nusausinti – tam skirtas automobilio kilimėlis.
Niekada negalima vairuoti automobilio užsidėjus galvos gobtuvą, kuris labai susiaurina regos lauką.
Viršutiniai drabužiai
Svarbi žiemos aprangos dalis yra pirštinės. Megztos iš vilnos, medvilnės ar kitų prasto sukibimo verpalų yra netinkamos vairuoti. Reiktų vengti ir kumštinių ar pernelyg storų pirštinių, nes jos riboja tinkamą ir tvirtą vairo valdymą. Geriausias variantas automobiliui vairuoti – odinės pirštinės.
Vairuotojui apranga labai svarbi. Žiemą visi linkę dėvėti kuo daugiau drabužių, tačiau jei vairuotojas per daug prisirengs, gali atsitikti taip, kad apranga ribos vairavimą: vairuotojas negalės pasisukti, jausis nepatogiai, sulėtės ir reakcija. Striukė neturėtų riboti judesių. Kai temperatūra nukrenta žemiau nulio ir storas paltas tampa būtinas, turėtumėte sustabdyti automobilį saugioje vietoje, palaukti, kol jis sušils, ir nusirengti judėjimą trukdančius drabužius.
Kepurė taip pat neturėtų būti per didelė ar stora, kad nenuslystų ir neuždengtų akių. "Niekada negalima vairuoti automobilio užsidėjus galvos gobtuvą, kuris labai susiaurina regos lauką", – pabrėžia vairavimo mokyklos ekspertas. Galvos gobtuvas labai sumažina matymo lauką, trukdo naudotis šoniniais veidrodėliais ir pastebėti kitus eismo dalyvius. Kepurė gali užkristi ant vairuotojo akių ir bus neįmanoma vairuoti. Kadangi žiemą oro sąlygos prastos ir kelyje ir taip sudėtinga vairuoti, nederėtų dar labiau rizikuoti savo sveikata ar gyvybe renkantis netinkamus drabužius.
Patarimai dviratininkams
Dar viena vairuotojų dalis, kuriems itin svarbi apranga žiemą ir kuriuos vis dažniau galima išvysti keliuose net ir šaltą dieną – dviratininkai. Tiems, kurie nori dviračiu važinėti žiemą, labai svarbu teisingai pasirinkti ne tik žiemines padangas ir žieminę aprangą. Važiuojant labiausiai šąla veidas, rankos, keliai ir kojos. Todėl reikia turėti šiltas pirštines, po šalmu – dėvėti pošalmį. Ant avalynės dedami specialūs antbačiai, ant kaklo – specialus "kakliukas". Kadangi važiuojant dviračiu pasiekiame didesnį greitį, jaučiame ir didesnį vėją, nei eidami pėsčiomis.
Dauguma dviratininko aprangų gaminama iš specialios vėjui nepralaidžios medžiagos, kuri gerai kvėpuoja ir išgarina prakaitą, bet nepraleidžia vėjo iš išorės. Akiniai taip pat apsaugo veidą nuo vėjo, bet negalima naudoti akinių su metaliniais rėmeliais, nes metalas greitai šąla ir jausite diskomfortą. Apsirengus turi būti ne per daug šilta ir ne per daug šalta. Važiuojant žiemą geriausia naudoti kelių sluoksnių aprangą, nes tada geriausiai sureguliuojama kūno šilumos apykaita. Rankas geriausiai apsaugosite dėvėdami specialias pašiltintas dviratininko žiemines pirštines, kad su jomis būtų patogu spausti stabdžių rankenėles ir perjunginėti pavaras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?48
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...