Saudo Arabijos dykumos laukia lenktynininkų

  • Teksto dydis:

Į 44 kartą rengiamą Dakaro ralį susiruošusių Lietuvos lenktynininkų technika jau keliauja į Saudo Arabiją, kur kitąmet sausio 1-ąją startuos rekordinis mūsų šalies komandų būrys.

Ilsėsis ne palapinėje

Pirmieji į Marselio jūrų uostą išvyko Antano Juknevičiaus (komanda "Kreda"), Vaidoto Žalos ("Teltonika") visureigiai ir Arūno Gelažninko ("Orion Dakar team") motociklas.

"Savo techniką Saudo Arabijoje, Džedos jūrų uoste, galėsime atsiimti gruodžio 28-ąją. Labai svarbu, kad per ilgą kelionę nieko nemalonaus nenutiktų, tikimės, kad viskas bus gerai, – sakė A.Juknevičius, su kitais "Kreda" nariais į Artimuosius Rytus išskrisiantis prieš Kalėdas.

Iš paskos – palyda: "Kreda" komandos palaikymo sunkvežimiai ir kemperis.

"Saudo Arabijos klimatas nelabai svetingas, todėl mintis nakvoti palapinėje prie nulinės temperatūros niekada nežavėjo. Po sunkių greičio ruožų savo name ant ratų galėsime mėgautis kokybišku poilsiu", – teigė A.Juknevičius.

Nuo 2018-ųjų ant komandos palaikymo sunkvežimio stogo įrengta "Solitek" dvipusių modulių saulės elektrinė patikimai yra atlaikiusi ekstremalias sąlygas – 50 °C karštį, dideles vibracijas, smėlio audras. Per dieną saulės elektrinė sukaupdavo tiek energijos, kad jos užtekdavo kasdieniams darbams atlikti visą parą.

A.Juknevičiui šis Dakaro ralis bus tryliktas.

Nuotykių nesivaikys

V.Žala su šturmanu portugalu Paulo Fiuza važiuos "Mini John Cooper", kuris – su naujos modifikacijos varikliu "single-turbo". Pasikeitė ir komandos pavadinimas: buvo "Agrorodeo", dabar – "Teltonika Racing".

Šiemet sausį V.Žalos ekipažas dėl visureigio gedimo Dakaro ralio nebaigė – ginklus sudėjo antrame etape.

"Jaučiu moralinį spaudimą šįkart važiuoti atsakingiau, nors pernykštė nesėkmė gal ne nuo manęs priklausė. Būtų labai gerai šiemet pasiekti finišą be didesnių nuotykių, todėl galbūt ne taip aršiai kausimės kiekviename greičio ruože – svarbus bus galutinis rezultatas", – kalbėjo V.Žala.

Jaučiu moralinį spaudimą šįkart važiuoti atsakingiau, nors pernykštė nesėkmė gal ne nuo manęs priklausė.

Šios klasės lenktynininkų gretose taip pat bus Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro ("Toyota Gazoo Racing Baltics") bei Gintas Petrus ir Jose Marquesas ("Petrus Combucha Team").

"Classic" įskaitą pasirinko Valdas Valiukevičius ir Paulius Kavaliauskas ("Heston Airlines").

Nauji motociklai

A.Gelažninkas bandys Saudo Arabijos bekelę įveikti nauju motociklu – "Husqvarna FR450 Rally Replica".

"Senasis motociklas yra puikios būklės, tačiau važiuodamas sau įprastu tempu turiu visiškai pasitikėti technika. Manau, kad dviejų metų motociklas galės dar kartą šturmuoti Dakaro ralį, bet jau vairuojamas kito lenktynininko", – paaiškino Arūnas, atstovausiantis "Orion Dakar Team" komandą.

Nauju keturračiu motociklu, kurį lenktynėms parengė čekų bendrovė "IBOS. A.S.", startuos Laisvydas Kancius ("Story racing").

Šiemet tarp Dakaro ralyje dalyvavusių motociklininkų A.Gelažninkas užėmė 21 vietą, o savo klasėje (vadinamojoje vienišių) buvo pirmas.

L.Kancius užėmė septintą vietą.

2022 m. varžybų organizatoriai dalyviams jau išdalijo numerius: Arūnui teko 36-as, Laisvydui – 179-as.

Lenktyniauti motociklais veržiasi moterys: 98-as numeris skirtas Sarai Garcia (Ispanija), 100-asis – Audrey Rossat (Prancūzija), 117-as – Kirsten Landman (Pietų Afrikos Respublika), 128-as – Sandrai Gomez (Ispanija).

Ruošiasi debiutui

Sunkvežimių lenktynėse debiutuos Lietuvos ekipažas, kurį sudarys Vaidotas Paškevičius, Tomas Gužauskas ir Slavomiras Volkovas. "ConnectPay" komandos atstovai važiuos "Tatra Jamal".

"Idėja įveikti Dakaro išbandymus sunkvežimiu man kilo beveik prieš dešimtmetį, nuo 2012-ųjų kryptingai ėjau ta linkme. Apie projektą žinojo tik patys artimiausi mano aplinkos žmonės, – sakė V.Paškevičius. – Mūsų tikslas paprastas – pasiekti finišą. Debiutuojant tai būtų svarbiausia. Tačiau sportinių ambicijų irgi yra: viliamės, kad vieta pirmame 15-uke – realus siekis."

Šis "Tatra Jamal" jau užgrūdintas – 2020 m. juo Dakaro ralyje startavo ekipažas iš Lenkijos.

Ruošiant sunkvežimį būsimoms lenktynėms patobulintas 13 l darbo tūrio variklis ir turbina, dabar potencialas – 1 000 AG ir apie 4 500 Nm sukimo momentas. Parametrai – įspūdingi, tačiau suvaldyti tokią galią teks su mechanies 16 pavarų dėže. Pastaraisiais metais sunkvežimių vairuotojams varžybas palengvina šiuolaikinės automatinės transmisijos, tad Vaidotas pripažino, kad papildomo darbo bus.

Kiti debiutai – lengvųjų dviviečių bagių (SSV) grupėje, ją pasirinko Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas bei Rokas Baciuška.

"MediafonTeam" komandos lenktynininkai T.Jančys ir I.Bražiūnas, "South Racing" atstovas R.Baciuška važiuos "Maverick" bagiais.

2020 m. T.Jančys buvo Dakaro ralyje dalyvavusio G.Petraus šturmanas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių