Šaltasis sezonas primena apie akumuliatorių

  • Teksto dydis:

Šaltasis sezonas primena apie vieną svarbiausių automobilio dalių – akumuliatorių.

Akumuliatorių kaina labai priklauso nuo tarptautinėje rinkoje vyraujančios švino kainos. Priklausomai nuo akumuliatoriaus dydžio, švinas sudaro iki 80 proc. Nuo praėjusių metų spalio švinas pabrango daugiau nei 23 proc., tai ir lemia pakitusias akumuliatorių kainas.

Lietuviai itin mėgsta automobilius su dyzeliniais varikliais. Vairuotojų dažniausiai perkamas 75 Ah talpos akumuliatorius. Jis tinkamas 1600– 2200 kub. cm variklius turintiems automobiliams. Tokio akumuliatoriaus kaina svyruoja nuo 60 iki 100 eurų. Priklausomai nuo eksploatacijos, šių dienų standartiniai akumuliatoriai su skystu elektrolitu tarnauja 4–6 metus, naujesnio modelio AGM (sausi akumuliatoriai) tarnauja 8–10 metų.

Naujausių ličio jonų, ličio polimerų akumuliatorių darbo laikas dar ilgesnis, tačiau jų didžiausias trūkumas – aukšta kaina.

Naujausių ličio jonų, ličio polimerų akumuliatorių darbo laikas dar ilgesnis, tačiau jų didžiausias trūkumas – aukšta kaina. Bateriją labiausiai sekina jos nepriežiūra. Kaip ir kiekvieną daiktą, taip ir akumuliatorių, reikia prižiūrėti. Itin svarbu nepalikti iškrauto akumuliatoriaus. Tokiu atveju reikia kuo greičiau jį įkrauti. Stipriai iškrauto akumuliatoriaus po mėnesio stovėjimo drėgnoje, vėsioje patalpoje gali nebepavykti atgaivinti.

Patikrinti, ar akumuliatorius yra geras, labai paprasta – išjungus automobilio variklį ir visus elektros prietaisus, palaukus daugiau kaip pusvalandį, akumuliatoriaus įtampa turi būti 12,7 V. Jeigu ji mažesnė, būtina akumuliatorių įkrauti. Dėl fizinių ir cheminių akumuliatoriaus savybių, esant gilioms iškrovoms, prasideda aktyviosios medžiagos, esančios švino plokštelėse, irimas. Šis procesas yra negrįžtamas, todėl bent kiek iškrautas akumuliatorius greitai praranda talpumą ir galią. Gerai prižiūrint akumuliatorių, jo tarnavimo laiką galima pailginti daugiau nei trečdaliu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių