- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Beveik pusė tyrime dalyvavusių respondentų perka padėvėtas žiemines padangas arba restauruoja senąsias, o penktadalis visam žieminių padangų komplektui gali skirti vos 100 eurų ar net mažiau.
Tokias tendencijas atskleidžia kompanijos „Provident Finansai“ inicijuota klientų apklausa. Automobilių serviso atstovo teigimu, šie rezultatai byloja apie riziką keliuose.
Ketvirtadalis perka dėvėtas
Apklausos rezultatai parodė, kad tik 58 proc. apklaustųjų žiemos sezonui įsigyja naujas padangas. Tačiau beveik ketvirtadalis mūsų tautiečių perka dėvėtas, o penktadalis respondentų sako restauruojantys jau anksčiau įsigytas žiemines padangas.
Anot automobilių serviso „Melga“ atstovo Sauliaus Padegimo, restauruoti ar pirkti geras dėvėtas padangas galima, tačiau tai yra rizikinga. „Iš apžiūros ne visada pavyksta pamatyti, ar naudotos padangos neturėjo stiprių smūgių, kurie būtų pažeidę jos vidinę konstrukciją. Panaši situacija ir su restauruotomis padangomis, kadangi yra atnaujinamas tik viršutinis jų gumos sluoksnis, o vidinė konstrukcija lieka sena“, – kalba S.Padegimas.
Jis atkreipia dėmesį, jog net ir perkant naujas padangas, svarbu pažiūrėti į jų pagaminimo metus. Laikui bėgant, padangų gumos mišinys kietėja ir praranda dalį reikalingų savybių, todėl seniai pagamintos automobilio padangos, nors ir nesusidėvėjusios, gali būti nesaugios.
Už 200 eurų – gerų padangų komplektas
Penktadalis apklaustųjų žieminių padangų komplektui gali skirti tik 100 eurų ar net mažiau. Beveik pusė respondentų už jį moka nuo 100 iki 200 eurų. Kone trečdalis apklaustų mūsų tautiečių už keturias padangas sumoka nuo 200 iki 400 eurų, o 500 eurų ir daugiau joms skiria vos 6 proc. respondentų.
Pasak automobilių ekspertų, už 200 eurų ar už šiek tiek mažiau įmanoma nupirkti kokybiškų padangų komplektą, skirtą vidutinio dydžio lengvajam automobiliui, kadangi šiuo metu rinkoje vyrauja gana didelė ekonominės klasės padangų pasiūla.
„Artėjant šaltajam metų sezonui daug dėmesio skiriama mokesčiams už šildymą, o štai žieminių padangų keitimas kartais lieka „antrame plane“. Kadangi išlaidos, susijusios su automobilio paruošimu žiemai, kartais gali siekti ir daugiau nei 200 eurų, vertėtų apie tai pradėti galvoti iš anksto ir po truputį atsidėti pinigų. Be to, jei šeima turi du automobilius, reikėtų pasistengi jas keisti ne tais pačiais metais ir taip išvengti didelės finansinės naštos vienu metu. Vidiniai mūsų kompanijos duomenys rodo, kad pasitaiko atvejų, kuomet automobilio paruošimui žiemai žmonėms tenka ir pasiskolinti“, – kalba apklausą inicijavusios kompanijos „Provident Finansai“ korporatyvinių reikalų departamento vadovė Laura Ligutė.
Svarbiausia – padangų protektoriaus gylis
Kone pusės respondentų teigimu, žiemines padangas jie keičia kas dvejus metus. Trečdalis tai daro kas 3-4 metus, dešimtadalis – kasmet. Taip pat dešimtadalis atsižvelgia į savo automobilio mechaniko rekomendacijas ir padangas keičia tuomet, kai jis pataria.
Pasak S.Padegimo, nėra tikslaus žieminių padangų keitimo termino. Tai priklauso nuo protektoriaus susidėvėjimo. „Pagal kelių eismo taisykles, minimalus leidžiamas žieminių padangų protektoriaus gylis – 3 mm. Tačiau remiantis įvairių bandymų ir tyrimų rezultatais, esant sudėtingoms eismo sąlygoms, toks gylis jau yra per mažas. Todėl siekiantiems didesnio saugumo, rekomenduojame nenaudoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis mažesnis nei 4 mm“, – teigia pašnekovas.
Kompanijos „Provident Finansai“ iniciatyva atlikta klientų apklausa internetu vyko 2016 m. rugsėjo 2 – spalio 3 d.. Joje dalyvavo 812 respondentų iš visos Lietuvos, tarp jų – 63 proc. moterų ir 37 proc. vyrų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...