- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gyvenamoji zona ar geležinkelio pervaža yra laikomos padidintos rizikos vietomis, nes čia situacija gali žaibiškai pasikeisti. Gyvenamoje zonoje į kelią gali išbėgti vaikas, o geležinkelio pervažoje, atrodo, – lyg iš niekur išdygti traukinys. Šiose vietose vairuotojas privalo būti dvigubai akylesnis nei įprastai.
Gyvenamoji zona
Ekspertų teigimu, pagrindinė taisyklė gyvenamoje zonoje – tinkamo greičio pasirinkimas, o tiksliau, jo sumažinimas tiek, kad spėtumėte pastebėti visus galimus netikėtumus. Saugiausia važiuoti einančio žmogaus greičiu, nes toks greitis užtikrina pėsčiųjų saugumą.
„Gyvenamoje zonoje reikia būti itin dėmesingam bei pasirinkti saugų greitį, kad iškilus bet kokiam pavojui galėtumėte staigiai sustoti. Tokiose vietose įprastai yra įrengtos vaikų žaidimo aikštelės, o dėl stovinčių transporto priemonių matomumas tampa labai ribotas. Būtent dėl to kyla didelė rizika, jog bet kurią akimirką aplinkybės gali pasikeisti ir jums teks staigiai stabdyti“, – sako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Važiuojant einančio žmogaus greičiu, pėstiesiems taip pat suteikiama daugiau laiko pastebėti pasikeitusią situaciją bei priimti reikiamus sprendimus, jog nebūtų sutrikdomas įprastas transporto eismas.
„Judėjimas gyvenamoje zonoje reikalauja iš vairuotojo ne tik išskirtinio atidumo, bet ir sveikos nuovokos. Labai svarbu laikytis greičio ribojimų, kad būtų pakankamai laiko sureaguoti į staiga atsiradusią kliūtį ir sustabdyti automobilį. Jei vairuotojas per greitai važiuoja, pėstieji, nesuprasdami, ar juos mato ir ar ketinama pristabdyti, gali pasielgti neprognozuojamai. Pavyzdžiui, staiga pakeisti judėjimo kryptį“, – teigia Vytauto Didžiojo universiteto Psichologijos katedros docentė dr. Laura Šeibokaitė.
Geležinkelio pervažos
Geležinkelio pervaža – dar viena padidintos rizikos vieta. Čia įvykusių eismo įvykių pasekmės būna labai rimtos, todėl imkitės visų įmanomų atsargumo priemonių. Venkite staigiai stabdyti, nes tai gali suklaidinti iš paskos važiuojantį vairuotoją, kuris, nespėjęs sustabdyti ir atsitrenkęs, gali išstumti bet kurį eismo dalyvį ant bėgių. Atėjus jūsų eilei važiuoti per pervažą, priartėję prie bėgių, apsidairykite į kairę ir į dešinę, jog įsitikintumėte, kad neatvažiuoja traukinys. Jei už pervažos yra transporto spūstis, turite įvertinti, ar įveiksite visą pervažą, nes sustoti ant bėgių – negalima.
„Eismo įvykiai geležinkelio pervažose būna labai skaudūs, nes dėl didelio traukinio greičio ir masės padaroma milžiniška žala. Svarbu efektyviai žvalgytis ir paisyti kelio ženklų, ženklinimo bei šviesoforo signalų. Net ir degant leidžiamam šviesoforo signalui, būtina žvalgytis ir visiškai įsitikinti, jog neartėja traukinys. Taip pat nepamirškite, kad besileidžianti saulė gali akinti ir dėl to galite nepamatyti raudonos spalvos šviesoforo signalo“, – sako S. Šuminas.
Kartais transporto priemonės pervažoje užgęsta – tai gali turėti rimtų pasekmių. Kai geležinkelio pervaža įrengta įkalnėje, tikimybė, jog automobilis užges, padidėja, todėl stenkitės kiek įmanoma labiau sumažinti šią riziką.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?26
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...