- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kiekvieno vairuotojo kelionė automobiliu prasideda nuo pajudėjimo iš stovėjimo vietos. Atidus dairymasis ir atsargumas yra būtini atliekant šį manevrą. Ne mažiau svarbu ir kuo greičiau, netrukdant kitiems vairuotojams, įsilieti į eismo srautą.
Pirmiausia, prieš pradedant važiuoti, reikia apžvelgti visą eismo situaciją ir intensyvumą, taip pat įvertinti oro sąlygas bei matomumą. Taip pat reikia būti dėmesingesniam, kai išvažiuojama iš už kliūties, nes matomumas būna itin ribotas.
„Paskutinių šešių dešimtmečių atliktų mokslo studijų išvados teigia, jog eismo įvykiai įvyksta todėl, kad vairuotojai nesugeba efektyviai žvalgytis, kitaip tariant, žiūri ne laiku ir ne ten. Tai ypač aktualu jauniems vairuotojams, kurie dar neturi pakankamai patirties. Taip pat neverta pasikliauti vien veidrodėliais, nes objektai tikrovėje gali būti gerokai arčiau“, – sako valstybės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Prieš pajudėdami atidžiai stebėkite aplinką. Būtinai įvertinkite artėjančių eismo dalyvių greitį bei atstumą iki jų. Svarbu atkreipti dėmesį, jog šie parametrai skirtingose vietovėse gali skirtis. Pavyzdžiui, mieste, kur greitis yra mažesnis, įsilieti į eismą turėsite daugiau laiko. Tuo tarpu ne gyvenvietėse važinėjama gerokai didesniu greičiu, todėl atitinkamai tam laiko bus mažiau.
Pajudant iš dešiniosios kelio pusės dairytis reikia tokia tvarka: į galinio vaizdo veidrodėlį, į priekį, į kairės pusės veidrodėlį ir per kairį petį. Žvalgytis rekomenduojama puslankiu, prieš laikrodžio rodyklę. Jei pajudate iš kairiosios kelio pusės, dairytis taip pat reikia puslankiu, tik pagal laikrodžio rodyklę. Įsitikinus, jog pajudėti iš vietos yra saugu, apie savo ketinimus būtina informuoti mirksinčiu posūkio signalu.
Pajudant iš vietos eismo sraute, reikia stebėti aplinkinius bei šalia jūsų automobilio ir už jo esančias transporto priemones. Siekiant užtikrinti sklandų eismą, svarbu pajudėjus greitėti kartu su transporto srautu.
„Reikia būti atidžiam, nes eismo sąlygos nuolat keičiasi. Pajudant iš vietos, pavyzdžiui, iš šalutinio į pagrindinį kelią, reikia atsižvelgti į kitus vairuotojus, gerai įvertinti atstumą, pasirinkti tinkamą bei saugų greitį ir stengtis „neužkišti“ kelio. Paprasčiau tariant, reikia sukelti kuo mažiau nepatogumų kitiems eismo dalyviams“, – teigia S. Šuminas.
Kiekvieną antradienį „Regitros“ Youtube bei Facebook paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...