Ralio stebėjimo tradicijos dar tik gimsta

Automobilių sporto renginių organizatoriai vieningai teigia, kad suvaldyti žiūrovų srautus Lietuvoje nėra lengva. Ne dėl to, kad jie plūste plūstų žavėtis sportinių automobilių jiems dovanojamu reginiu, o dėl pomėgio prasmukti nemokamai. Tiesa, pastebima ir požiūrio pokyčių.

Iki latvių dar toli

Su bandymu į automobilių sporto renginius prasmukti nemokamai teko kovoti ir kaimyninės Latvijos ralio organizatoriams, tačiau jie pradėjo aktyvią kampaniją, kurioje akcentavo, kad įsigytas bilietas į ralį yra ne organizatorių pasipelnymo šaltinis, o parama automobilių sportui. Atrodo, kad latviams savo tautiečius pavyko tuo įtikinti, ir dabar automobilių sporto renginių organizatoriai džiaugiasi, kad žiūrovai nebando į renginius patekti nepastebėti apsaugos darbuotojų.

Lietuvoje dar gaji tradicija bandyti sutaupyti tuos kelis eurus už patekimą į žiūrovų zoną. "Žinau, kad yra tokių ralio gerbėjų, kurie išstudijuoja trasų žemėlapius ir pasirenka vietą, kurios nenurodė organizatoriai. Jie dažniausiai didžiulių problemų nekelia. Pavadinčiau juos žiūrovais profesionalais, kurie supranta, kas yra ralis ir kokį pavojų apskritai gali kelti automobilių sportas", – dienraščiui tvirtino ne vieną dešimtmetį automobilių sporto renginius organizuojantis Jonas Balčiūnas.

Pasak "Rally Classic Druskinininkai" organizatoriaus, žmones reikia pripratinti ir išmokyti stebėti ralį bei įrodyti, kad organizatorius parenka pačias geriausias vietas stebėti.

"Dažnai žmonės, žvelgdami į trasų žemėlapį, galvoja, kad jų pasirinktas taškas yra geresnis, tačiau realybė būna kitokia – lekiančius sportinius automobilius jie mato prastai arba labai trumpai dėl trasos konfigūracijos, o nueiti iki tinkamos vietos gali būti labai sudėtinga, ir vis tiek tenka kulniuoti iki organizatorių nurodytų vietų", – ilgamete organizatoriaus patirtimi pasidalijo pašnekovas.

Varžybų patrauklumas

J.Balčiūnas prisiminė laikus, kai ralio varžybas buvo galima stebėti nemokamai, o jis organizuodavo "Aukštaitijos ralį".

"Žiūrovai tuomet vienas su kitu susirašinėdavo, kur stebi varžybas. Dar ir dabar atsimenu, kad ralio sirgaliai turėdavo kodinius vietų, kur gerai matoma trasa, pavadinimus – pas ūkininką, ties sankryža ar tramplinas ties Beržynka", – pasakojo ralio organizatorius.

Vėliau žiūrovams buvo įrengtos pirmosios automobilių stovėjimo aikštelės, o jie nukreipiami į specialiai paruoštas žiūrovų zonas.

Žiūrovų zonų patrauklumas, pasak "Halls Winter Rally" renginio koordinatorės Miglės Juškaitės-Žalnierukynienės yra vienas didžiausių organizatorių galvos skausmų ir pagrindinių dalykų, kuriais galima privilioti žmones stebėti ralį organizatorių numatytoje vietoje, o ne ten, kur nuspręs pats žiūrovas.

"Nebe pirmus metus organizuodami žiemos ralį pastebėjome, kad svarbu pasiūlyti pramogų ne tik ralio gerbėjams, bet ir jų šeimoms. Nepakanka vien tik teritorijos, kurioje susibūrę automobilių sporto gerbėjai lauks pasirodant sportinio automobilio. Reikia pramogų visiems – vaikams, moterims. Galų gale net ir patys vyrai, kurie atvažiuoja tik stebėti ralio, džiaugiasi, kai laukdami pasirodant sportinių bolidų gali užsiimti ir kitokia įdomia veikla", – tikino viena pirmojo Lietuvos automobilių ralio čempionato organizatorių.

Žiemos ralio direktorius Ramūnas Kliunka teigia, kad pasiteisina ir strategija greičio ruožus formuoti taip, kad jie susipintų vienas su kitu ir pro vieną vietą sportininkai pravažiuotų du kartus. "Pastebėjome, kad per visą varžybų dieną į tokią vietą atvažiuoja keletą kartų daugiau žiūrovų nei į vietas, kur sportininkai pravažiuoja tik po vieną kartą", – kalbėjo R.Kliunka.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių