- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių sporto renginių organizatoriai vieningai teigia, kad suvaldyti žiūrovų srautus Lietuvoje nėra lengva. Ne dėl to, kad jie plūste plūstų žavėtis sportinių automobilių jiems dovanojamu reginiu, o dėl pomėgio prasmukti nemokamai. Tiesa, pastebima ir požiūrio pokyčių.
Iki latvių dar toli
Su bandymu į automobilių sporto renginius prasmukti nemokamai teko kovoti ir kaimyninės Latvijos ralio organizatoriams, tačiau jie pradėjo aktyvią kampaniją, kurioje akcentavo, kad įsigytas bilietas į ralį yra ne organizatorių pasipelnymo šaltinis, o parama automobilių sportui. Atrodo, kad latviams savo tautiečius pavyko tuo įtikinti, ir dabar automobilių sporto renginių organizatoriai džiaugiasi, kad žiūrovai nebando į renginius patekti nepastebėti apsaugos darbuotojų.
Lietuvoje dar gaji tradicija bandyti sutaupyti tuos kelis eurus už patekimą į žiūrovų zoną. "Žinau, kad yra tokių ralio gerbėjų, kurie išstudijuoja trasų žemėlapius ir pasirenka vietą, kurios nenurodė organizatoriai. Jie dažniausiai didžiulių problemų nekelia. Pavadinčiau juos žiūrovais profesionalais, kurie supranta, kas yra ralis ir kokį pavojų apskritai gali kelti automobilių sportas", – dienraščiui tvirtino ne vieną dešimtmetį automobilių sporto renginius organizuojantis Jonas Balčiūnas.
Pasak "Rally Classic Druskinininkai" organizatoriaus, žmones reikia pripratinti ir išmokyti stebėti ralį bei įrodyti, kad organizatorius parenka pačias geriausias vietas stebėti.
"Dažnai žmonės, žvelgdami į trasų žemėlapį, galvoja, kad jų pasirinktas taškas yra geresnis, tačiau realybė būna kitokia – lekiančius sportinius automobilius jie mato prastai arba labai trumpai dėl trasos konfigūracijos, o nueiti iki tinkamos vietos gali būti labai sudėtinga, ir vis tiek tenka kulniuoti iki organizatorių nurodytų vietų", – ilgamete organizatoriaus patirtimi pasidalijo pašnekovas.
Varžybų patrauklumas
J.Balčiūnas prisiminė laikus, kai ralio varžybas buvo galima stebėti nemokamai, o jis organizuodavo "Aukštaitijos ralį".
"Žiūrovai tuomet vienas su kitu susirašinėdavo, kur stebi varžybas. Dar ir dabar atsimenu, kad ralio sirgaliai turėdavo kodinius vietų, kur gerai matoma trasa, pavadinimus – pas ūkininką, ties sankryža ar tramplinas ties Beržynka", – pasakojo ralio organizatorius.
Vėliau žiūrovams buvo įrengtos pirmosios automobilių stovėjimo aikštelės, o jie nukreipiami į specialiai paruoštas žiūrovų zonas.
Žiūrovų zonų patrauklumas, pasak "Halls Winter Rally" renginio koordinatorės Miglės Juškaitės-Žalnierukynienės yra vienas didžiausių organizatorių galvos skausmų ir pagrindinių dalykų, kuriais galima privilioti žmones stebėti ralį organizatorių numatytoje vietoje, o ne ten, kur nuspręs pats žiūrovas.
"Nebe pirmus metus organizuodami žiemos ralį pastebėjome, kad svarbu pasiūlyti pramogų ne tik ralio gerbėjams, bet ir jų šeimoms. Nepakanka vien tik teritorijos, kurioje susibūrę automobilių sporto gerbėjai lauks pasirodant sportinio automobilio. Reikia pramogų visiems – vaikams, moterims. Galų gale net ir patys vyrai, kurie atvažiuoja tik stebėti ralio, džiaugiasi, kai laukdami pasirodant sportinių bolidų gali užsiimti ir kitokia įdomia veikla", – tikino viena pirmojo Lietuvos automobilių ralio čempionato organizatorių.
Žiemos ralio direktorius Ramūnas Kliunka teigia, kad pasiteisina ir strategija greičio ruožus formuoti taip, kad jie susipintų vienas su kitu ir pro vieną vietą sportininkai pravažiuotų du kartus. "Pastebėjome, kad per visą varžybų dieną į tokią vietą atvažiuoja keletą kartų daugiau žiūrovų nei į vietas, kur sportininkai pravažiuoja tik po vieną kartą", – kalbėjo R.Kliunka.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą1
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...