- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilį, kuris pateko į avariją, būtina tvarkingai suremontuoti, kad jis galėtų dalyvauti eisme ir nekelti pavojaus, tačiau neretai transporto priemonių savininkai, neįvertinę automobilių sugadinimo lygio, užkimba ant draudikų kabliuko.
Neįvertina padarinių
Eismo įvykis nė vienam iš jo dalyvių nėra maloni patirtis – nei nukentėjusiajam, nei kaltininkui, tačiau tai yra kasdienio eismo dalis ir su tuo tenka susidurti bei tam pasiruošti.
Pirmiausia – turėti eismo įvykio deklaraciją, kurios dabar draudimo įmonių atstovai neduoda kartu su draudimo polisu, kaskart jį užsisakant. Jo draudimo įmonės klientas gali pareikalauti įsigydamas transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės arba kasko draudimą, arba parsisiųsti iš interneto. Neoficialiai kalbama, kad, neduodamos eismo įvykio deklaracijos popierinės versijos, draudimo bendrovės taupo pinigus. Nesvarbu, kokiu būdu gausite eismo įvykio deklaraciją, tačiau svarbu, kad eismo įvykio deklaracijos formos du egzemplioriai visuomet būtų automobilyje, nes, įvykus avarijai, nereikės ieškoti vietos, iš kur gauti dokumentą, kuriame bus galima aprašyti eismo įvykį, o ir vietos manipuliacijoms bus mažiau, nei pildant ant balto popieriaus lapo. Manipuliuoti dažniausiai linkę eismo įvykių kaltininkai, kurie bando spėti pasinaudoti nukentėjusiojo sutrikimu, siūlydami susitarti, nes esą eismo įvykio metu nukentėjusiojo automobiliui padaryta žala yra minimali.
"Niekuomet nesutikite su tokiu siūlymu", – "Kauno dienai" tvirtina automobilių serviso "Autobroliai" vadovas Eimantas Jazokas. Automobilių remonto specialisto teigimu, iš pirmo žvilgsnio net ir nedideli pažeidimai, tokie kaip sulankstytas automobilio buferis ar įlenktas kėbulas, gali daryti įtaką automobilio saugumui. Be to, neįmanoma nustatyti žalos dydžio, nenuardžius automobilio kėbulo detalių. Vidutinė žala po autoįvykio dabar siekia apie 800 eurų. "Mūsų servise ne kartą buvo remontuojamas automobilis, kuriam po avarijos, atrodė, tereikėjo ištiesinti buferį ar palyginti įlenktą sparną, tačiau, numontavus šias dalis nuo automobilio, paaiškėjo, kad sugadinimai kur kas rimtesni, nei jo savininkas tikėjosi", – patirtimi dalijosi pašnekovas.
Dažniausiai avarijos kaltininkas nukentėjusiajam pasiūlo keliasdešimt ar šimtą eurų tvirtindamas, kad ištiesinti įlenktą vietą brangiai nekainuos, tačiau pradėjus darbus paaiškėja, kad automobilio remonto suma kelis kartus viršija sumą, gautą iš eismo įvykio kaltininko. "Patarsiu paprastai – kad ir koks menkas automobilio pažeidimas atrodytų, visuomet pildykite eismo įvykio deklaraciją ir automobilio taisyti vykite į servisą", – pasakojo E.Jazokas.
Manipuliacijos skaičiais
Serviso vadovas patarė nesusižavėti ir galimybe gauti pinigų sumą, kurią apskaičiavo draudimo bendrovės ekspertai, apžiūrėję automobilį po avarijos ir įvertinę žalą. "Neretai žmogus bando sutaupyti galvodamas, kad pats ras, kur automobilį pataisyti pigiau, ir viliasi, kad visų iš draudimo bendrovės gautų pinigų automobilio remontui neprireiks ir jų liks kitoms reikmėms. Galiu užtikrinti, kad visi, kurie taip galvoja, labai nusivilia susidūrę su realybe", – tvirtina automobilių remonto specialistas.
Draudimo bendrovių žalų ekspertai vertina tik plika akimi matomus automobilio pažeidimus – įkainojami kosmetiniai automobilio kėbulo sugadinimai, tačiau neatsižvelgiama, kiek įtakos eismo įvykis galėjo turėti automobilio geometrijai. "Būna, kad, numontavus sulankstytas skardas, matome, kad pažeista ir transporto priemonės geometrija, įlenktas rėmas, kurį reikia tiesinti, po to dažyti arba net keisti. Jeigu žmogus nusprendžia imti draudimo pasiūlytą išmoką, už visus šiuos remonto darbus jam tenka susimokėti iš savo kišenės arba važiuoti pas draudiką, kad šis automobiliui per avariją padarytą žalą įvertintų dar kartą", – teigė E.Jazokas. Radę didesnių pažeidimų, nei iš anksto manyta, automobilių serviso atstovai susisiekia su draudiku, užregistruoja pažeidimus ir susitaria dėl apmokėjimo.
Pašnekovas atskleidė ir dar vieną sunkiai pastebimą dalyką – draudimo bendrovės pinigus, skirtus automobilio remontui, savo klientui išmoka be PVM, kuris siekia 21 proc., taigi automobilį remontuodami legaliame servise jūs iškart pritrūksite penktadalio sumos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?45
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...