- Ieva Vidūnaitė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gatvėse, šaligatvių ir pėsčiųjų zonose daugėjant elektrinių paspirtukų, Lietuvos transporto saugos administracija primena, kad gatvėje kiekvieno elektrinio paspirtuko savininkas tampa viešojo eismo dalyviu, privalančiu laikytis Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimų.
„Prieš išriedėdami į takus ir gatves žmonės turėtų atsiminti, kad Kelių eismo taisyklėse nustatyti reikalavimai dviračių vairuotojams taip pat privalomi motorinių dviračių vairuotojams, o elektriniai paspirtukai, turintys vidaus degimo variklį ar elektros variklį, ne didesnę nei 1 kW galią ir išvystantys ne didesnį nei 25 km/h greitį, tokie ir yra“, - pranešime spaudai cituojamas Lietuvos transporto saugos administracijos vyriausiasis inspektorius Laurynas Jovaišas.
Pasak jo, toks elektrinis paspirtukas yra priskiriamas elektriniams dviračiams ir juo galima važiuoti dviračių taku ar dviračių juosta, o kai nėra ženklais pažymėto dviračių tako ar dešinėje kelio pusėje dviračių juostos, kelkraščio - leidžiama važiuoti šaligatviu.
„Važiuodamas keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, elektrinio paspirtuko vairuotojas priekyje turėtų įsijungti baltos šviesos žibintą, gale turėtų šviesti raudonos šviesos žibintas, važiuojantysis turi dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais“, - priminė ekspertas.
Jis pridūrė, kad važiuojat važiuojamąja kelio dalimi, tokie patys reikalavimai yra ir šviesiu paros metu.
Pranešime pažymima, kad elektriniu paspirtuku keliu galima važiuoti tik esant tvarkingam stabdžiui ir garso signalui. Vairuotojai iki 18 metų, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą.
L. Jovaišos teigimu, elektriniai paspirtukai pagal savo technines charakteristikas gali būti priskiriami ir mopedams, jei išvysto greitį nuo 25 iki 45 km/h, o didžiausioji naudingoji galia yra nuo 1 kW iki 4 kW.
Tokiu atveju viešajame eisme dalyvaudamos tokios transporto priemonės turi būti įregistruotos, apdraustos, turėti techninę apžiūrą, o šių transporto priemonių vairuotojai privalo turėti vairuotojo pažymėjimą su atitinkama vairavimo kategorija. Neturint reikiamų dokumentų, tokio elektrinio paspirtuko vairuotojui būtų taikoma administracinė atsakomybė.
Važiuodami tokiomis transporto priemonėmis vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų šalmus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?58
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų4
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...