- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pavasarį Vilniuje duris atvėręs naujas, didžiausias Baltijos šalyse „Porsche“ centras išplėtė savo kompetencijas ir ėmėsi ne tik naujesnių, bet ir senesnių, klasikinių „Porsche“ modelių aptarnavimo. Serviso atstovai teigia, kad šių paslaugų paklausa šalyje auga.
„Šiuo metu Lietuvoje yra beveik 1 tūkst. registruotų „Porsche“ automobilių, iš jų maždaug dešimtadalis – senesni nei 1998-ųjų metų gamybos modeliai, kurie laikomi klasikiniais, nes jų varikliai aušinami oru. Šio gamintojo sportiniai automobiliai yra patikimi – keliuose iki šiol važinėja apie 70 proc. visų kada nors pagamintų „Porsche“ modelių ir tai yra daugiau, negu bet kurio kito gamintojo. Žinoma, tam, kad jie ilgai tarnautų, būtina užtikrinti tinkamą priežiūrą. Tuo tikslu ir išplėtėme oficialaus „Porsche“ centro technikų kompetencijas ir šiandien galime priimti bei tiksliai pagal koncerno sudarytą metodiką aptarnauti bet kurį „Porsche“ modelį, gauti jam originalias detales“, – sakė „Porsche“ serviso vadovas, lenktynininkas Robertas Kupčikas.
Jis pastebi, kad klasikinių „Porsche“ modelių srautas į autorizuotą servisą po truputį didėja. „Tą daryti savininkus skatina ir ekonominė nauda – klasikinių „Porsche“ modelių vertė kasmet didėja, jeigu automobilis yra patikimai prižiūrimas, turi visą aptarnavimo istoriją, ir geriausia – iš oficialaus „Porsche“ centro“, – aiškino R. Kupčikas.
Pasak jo, kol Lietuvoje nebuvo oficialaus „Porsche“ atstovo, dauguma šių sportinių automobilių vairuotojų savuosius „Porsche“ taisydavo pažįstamų meistrų garažuose, nors tai daryti – rizikinga. „Klasikinių modelių aptarnavimas yra ypatingas, reikalauja specifinių žinių ir didelio kruopštumo. Iš koncerno mes gauname instrukcijas, kaip turi būti atsukamas kiekvienas varžtas, net smulkiausi procesai yra griežtai apibrėžti, nes jų nesilaikant gali mažėti automobilio ilgaamžiškumas ar patikimumas“, – pasakojo „Porsche“ serviso vadovas.
Iki 1998 metų gamintų „Porsche“ su oru aušinamais varikliais priežiūra turi tiek lengvesnių, tiek ir sudėtingesnių aspektų. Pavyzdžiui, klasikiniuose modeliuose elektronikos sistemos yra žymiai paprastesnės ir primityvesnės, todėl diagnostika daroma ne prijungus diagnostinį kompiuterį, o naudojantis kitais elektros instaliacijos patikrinimo metodais, kuriuos nurodo gamintojas. Tiesa, gerokai sudėtingiau senuose automobiliuose pakeisti variklio alyvą – reikia žinoti, kuri alyva tinka, nes oru aušinamiems „Porsche“ varikliams ji yra specifinė, taip pat kaip patikrinti alyvos lygį, nes matuoklių čia nėra. Keičiant alyva tenka įkaitinti variklį iki reikiamos temperatūros, įvertinti, kur ir kiek alyvos įpilti.
„Porsche“ serviso atstovas prognozuoja, kad dažniausiai servisas klasikiniams modeliams Lietuvoje darys reguliaraus aptarnavimo darbus bei tvarkys skysčių prasisunkimo problemas. Pastarosios yra gana dažnos, nes prieš 30 ar 40 metų tolerancija automobilio detalių tikslumui buvo didesnė, o vienas kitas alyvos lašas, prasisunkiantis iš variklio, nebuvo sureikšminamas. Be to, ilgus metus eksploatuojant automobilį gumų hermetiškumas sumažėja, dalys oksiduojasi, tad jas tenka pakeisti.
Kalbėdamas apie klasikinius „Porsche“ automobilius, serviso vadovas pastebi dar vieną tendenciją – Vokietijos koncernas pristato įvairių naujovių, pritaikytų klasikinės išvaizdos modeliams, bet atveriančių šiuolaikines galimybes. Pavyzdžiui, ganėtinai neseniai buvo pristatytas „Porsche 911“ modeliams, leistiems nuo 1960-ųjų iki 1990-ųjų metų, skirtas radijas su navigacijos sistema. Tokių ir panašių naujovių „Porsche“ centro darbuotojams teko įdiegti ir į klientų automobilius Lietuvoje.
„Porsche“ atstovas Lietuvoje „Prime Auto“ priklauso tarptautinei įmonių grupei „Modus grupė“, kuri vykdo veiklą automobilių prekybos ir techninio aptarnavimo, nekilnojamojo turto vystymo, automobilių aikštelių valdymo ir energetikos srityse. Įmonių grupei iš viso priklauso 20 įmonių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?57
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...