Po finišo – diskusijos dėl pergalės

Savaitgalį vykusiose 1006 km lenktynėse varžėsi galingiausia Baltijos šalyse technika, o po lenktynių automobilių sporto bendruomenė pradėjo aiškintis, kas iš tikrųjų atvežė pergalę nugalėjusiai komandai.

Kas laimėjo?

Šeštadienį pasibaigusiose 1006 km lenktynėse pergalę šventė Benedikto Vanago, Jono Gelžinio ir olando Sebastiaano Bleekemoleno trijulė ("Porsche 911 GT3 Cup"), antri liko Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius ir Andrius Jasoniauskas ("Aquila CR1"), o treti – Nemunas Dagilis, olandas Stevas Vanbellingenas ir belgas Tomas Van Rompuy ("Porsche 911 GT3 Cup").

Praėjus kelioms dienoms po lenktynių finišo interneto erdvėje po vieno naujienų portalų publikacijos pradėjo virti diskusijos, kas iš tiesų lėmė "General Financing by Pitlane" komandos pergalę. Trečią vietą šių metų 1000 km lenktynėse užėmęs lenktynininkas Nemunas Dagilis atkreipė dėmesį į tai, kad žiniasklaidoje komandos lyderiu pozicionuojamas B.Vanagas prie automobilio vairo praleido vos valandą. "Kiekviena komanda pasirenka savo taktiką. Aš pats elgčiausi kitaip, tačiau pirmoje vietoje atsidūrusi komanda nusprendė kitaip ir toks sprendimas pasiteisino", – situaciją komentavo N.Dagilis.

Ko gero, kalčiausia šioje situacijoje lietuvių kalba ir mūsiškas supratimas, kas yra komandos lyderis. Anglų kalba "team leader" ir lietuviškas komandos lyderio supratimas skiriasi. Lietuvoje dažnai girdima, kad nugalėjo Jono Valančiūno vedama komanda ar lyderiavo vienas ar kitas sportininkas. Tas pats nutiko ir su "General Financing by Pitlane" komandos pergale, kurios lyderiu įvardijamas B.Vanagas.

Lyderis – nebūtinai geriausias

Europos LeMans serijos varžybose nebe pirmus metus dalyvaujantis lietuvis Dalius Steponavičius teigia, kad komandos lyderis nebūtinai turi būti greičiausias lenktynininkas. "Robertas Javtokas komandos kapitonas ne dėl to, kad geriausiai žaidžia", – paraleles tarp automobilių sporto ir krepšinio aiškina D.Steponavičius.

Pasak jo, reikia suprasti ir ilgų distancijų lenktynių specifiką. Jose galutinį rezultatą lemia ne vairuotojai, o tuo labiau ne kuris nors vienas. "Tokiose lenktynėse dalyvauja ne vien vairuotojas, o labai didelis kolektyvas ir siekiant komandinės pergalės, vairuotojas tampa tik nedidelies dalies funkcijų vykdytoju. Europos LeMans serijos varžybose vairuotojai individualiai net nėra apdovanojami. Apdovanojimas skiriamas komandai", – aiškino D.Steponavičius.

Vertindamas B.Vanago darbą ir komandos, D.Steponavičius teigė, kad jis darbuojasi taip, kaip komandos Europoje. "Akivaizdu, kad B.Vanagas yra komandos lyderis, bet jis neturi būti tas, kuris pasiekia geriausią rezultatą. Manau, kad anksčiau ar vėliau jis supras, o gal jau net ir suprato, kad nebūtina pačiam sėsti prie vairo, kad pasiektų rezultatą ir uždirbtų tuos pačius pinigus", – komentavo "Speed Factory Racing" komandos vadovas.

Pasak jo, Lietuvoje apie 99 proc. vadinamųjų lenktynių komandų visai yra ne komandos, o atskirų lenktynininkų suburti kolektyvai, padedantys jiems siekti asmeninių rezultatų automobilių sporte. "Europoje ši praktika yra visiškai priešinga. Komanda (ang. Team) yra galinga struktūra, siūlanti vieną ar kelis sportinius automobilius, inžinerines paslaugas, vairuotojų mokymą, logistiką, rinkodaros ir reklamos paslaugas. Šias visas paslaugas komanda parduoda suinteresuotiems lenktynininkams arba dalį lenktynininkų profesionalų samdo, kad būtų pasiektas maksimalus rezultatas", – aiškina D.Steponavičius. Dienraščio pašnekovas teigė visai nenustebsiantis, jeigu komandoje, kurios veidu bus B.Vanagas, jis pats prie vairo net nesės. "Nenustebčiau, jei taip nutiktų ir kalbant apie B.Vanago komandą Dakare", – įžvalgomis dalijosi D.Steponavičius.

Pagerintas rekordas

Nors po lenktynių dažniausiai įvardijamas tik pagrindinis laimėtojų trejetukas, tačiau įspūdingais pasiekimais gali pasidžiaugti ir komandos, likusios toliau nuo pirmojo trejetuko, tačiau pasiekusios pergalių savo klasėse.

A3000+ klasėje geriausiai pasirodė komanda iš Belgijos "Mojo Lounge by JR Motorsport". Bendrojoje įskaitoje tarp pirmosios ir antrosios vietos tebuvo poros ratų skirtumas, o šioje klasėje pirmąją ir antrąją vietas skyrė 31 ratas.

Dyzeliniu BMW važiavusi "RIMO" komanda liko septintoje vietoje. Įspūdingai skamba ir persvara X1 klasėje, kurioje nugalėjo ir bendrosios įskaitos antrosios vietos laimėtoja – "Aquila CR1" komanda. Antroje vietoje likusi "Cor Euser Racing" atsiliko net 77 ratais.

Po nugalėtojų automobilio ratais šiemet krito ir trasos rekordas. Ką tik pasibaigusios lenktynės buvo trumpiausios per visą jų septyniolikos metų istoriją. Pagerintas lietuviškojo automobilių maratono trukmės rekordas, išsilaikęs nuo pat antrųjų lenktynių gyvavimo metų, kai 2001-aisiais nugalėtojai finišo liniją kirto nuo starto praėjus 8 val. 52 min.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių