- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau nei devyni iš 10-ties vairuotojų prisipažįsta bent kartais sąmoningi pažeidžiantys kelių eismo taisykles (KET), o kas dešimtas taip elgiasi labai dažnai ar netgi kiekvienąkart važiuodamas. Vairuotojai teigia, kad dažniausiai nepaiso greičio reikalavimų, rodo ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas" atlikta vairuotojų apklausa.
Internetu į bendrovės klausimus atsakė beveik 3,2 tūkst. šalies vairuotojų. Gauti rezultatai liudija, kad dažniausiai KET pažeidimus sąmoningai daro jaunesni vairuotojai, vyrai, iki 35 m. amžiaus. Tuo tarpu vyresnieji taip kelyje elgiasi rečiau, kaip nurodo patys - tik kartais ar labai retai.
„Šie tyrimo duomenys iš principo atspindi vairuotojų rizikingumą, kurį nustato draudimo bendrovės. Mūsų statistika taip pat rodo, kad asmenys nuo 35 metų pradeda vairuoti žymiai saugiau - jie jau būna sukaupę vertingos vairavimo praktikos, geriau įvertina pavojus, neturi polinkio perdėtai rizikuoti. Tuo pačiu, jie dar pasižymi puikia reakcija", - aiškina įmonės Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Niekada tyčia KET nenusižengiantys tvirtina apie 10 proc. šalies vairuotojų. Proporciškai tokių daugiausia tarp dvejų metų stažo neturinčių vairuotojų - ne ketvirtadalis jų tvirtina niekada nepažeidžiantys KET reikalavimų. Taisyklių kelyje laužyti nelinkę ir 76 metų bei vyresni vairuotojai.
Tyrimas taip pat atskleidė 5 KET pažeidimus, kuriuos vairuotojai dažniausiai daro suprasdami, kad nusižengia galiojančiai tvarkai:
1. Viršija leistiną maksimalų greitį. Tą prisipažįsta darą 74 proc. vairuotojų.
2. Važiuoja per geltoną šviesoforo signalą, nors galėjo spėti ramiai sustabdyti automobilį. Šį veiksmą, suprasdami, kad elgiasi rizikingai, praktikuoja kas trečias vairuotojas.
3. Neleistinoje vietoje lenkia lėčiau važiuojančią transporto priemonę. Toks elgesys nesvetimas 25 proc. šalies vairuotojų. Pastebima, kad šį pažeidimą prie vairo vyrai daro dusyk dažniau nei moterys.
4. Kerta ištisinę liniją. Šį manevrą kelyje tenka atlikti 22 proc. vairuotojų
5. Nerodo posūkio signalo prieš sukdami. Į reikalavimą iš anksto prieš sukant parodyti posūkį pro pirštus retkarčiais pažiūri kas šeštas šalies vairuotojas.
„Įdomu pastebėti, kad šiais veiksmais vairuotojai ne tik rizikuoja būti nubausti, bet ir sukelia pyktį kitiems vairuotojams. Mūsų ankstesnis tyrimas parodė, kad vairuotojus itin erzina, kai kiti eismo dalyviai neparodo posūkio signalo, ypač - prieš sukdami į kairę, taip pat kai vairuotojai bando „įtilpti" į sankryžą jau užsidegus geltonam šviesoforo signalui ir taip užblokuoja eismą kitiems automobiliams", - sako A. Gimbickas.
„Lietuvos draudimo" apklausa buvo vykdoma š.m. rugsėjo-spalio mėnesiais kartu su bendrovės inicijuotu nacionaliniu Kelių eismo taisyklių egzaminu, kuriuo siekiama skatinti eismo dalyvius prisiminti KET reikalavimus ir jų laikytis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...