- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Jie maži, todėl važiuoti nesaugu“, „Labai brangūs“, „Daug degalų vartoja“, - pasakę draugams apie planus pirkti „Mini“ automobilį, greičiausiai išgirsite bent vieną iš šių teiginių. Nors nė vienas iš jų nėra teisingas ir tokie stereotipai labai lengvai paneigiami paminint kelis faktus, žmonės yra linkę juos įsiminti ir kartais vadovautis perkant transporto priemonę.
„Lietuvoje daugiau žmonių važinėja naudotais nei naujais automobiliais ir kur kas dažniau susiduria su prastai prižiūrėtais modeliais bei jų techniniais nesklandumais. Taip atsiranda nemažai nepamatuotų kalbų ir mitų, kurie daro įtaką pirkėjų nuomonei – taip žmogus gali be reikalo apriboti savo pasirinkimo galimybes. Nors „Mini“ prekės ženklas kitais metais švęs jau 60-ąjį jubiliejų, mitų apie juos sklando dar gana nemažai. Juos galima nesunkiai paneigti pasitelkus faktus“, – teigia BMW ir „Mini“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
1 mitas. „Mini“ nesaugūs
Šiuolaikiniai automobiliai, nepriklausomai nuo jų dydžio, gali būti labai saugūs. Pavyzdžiui, naujasis „Mini Countryman“ 2017-aisiais nepriklausomos saugumo organizacijos „Euro NCAP“ bandyme surinko didžiausią įmanomą įvertinimą – 5 žvaigždutes. Puikiai buvo įvertintas tiek suaugusiųjų, tiek ant galinės sėdynės sėdinčių vaikų saugumas.
JAV populiariausiuose IIHS („Insurance Institute for Highway Safety“) tyrimuose 2018-ųjų „Mini Cooper“ beveik visose srityse surinko maksimalius įvertinimus.
2 mitas. „Mini“ nepraktiški
Praktiškumas paprastai apibrėžiamas durų skaičiumi, erdve salone ir bagažinės talpa. Ir čia „Mini“ gali nustebinti gerąja prasme. „Mini Countryman“ ilgis yra vos 4,3 metro – tai kompaktinės klasės krosoveris, tačiau jo bagažinėje telpa net 450 l krovinio. Tai – skaičius, kuriuo dar prieš dešimtmetį didžiuodavosi gerokai didesni universalai.
Be to, „Mini“ šiandien gaminami ir su ketverias duris turinčiu kėbulu – tai palengvina įlipimą į automobilio galinę dalį.
3 mitas. „Mini“ neekonomiški
Mažiausio trejas duris turinčio „Mini Cooper“ su benzininiu varikliu vidutinės degalų sąnaudos tesiekia 4,8 l/100 km, o didžiausio „Countryman“ – 5,5 l/100 km. Net ir speciali galinga „Mini John Cooper Works Clubman“ neprivers dažnai lankytis degalinėje – 231 AG pasiekiantis keturiais ratais varomas automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 6,3 sek., o vidutiniškai suvartoja tik 6,8 l/100 km benzino.
Be to, „Mini Countryman“ galima įsigyti ir su iš tinklo įkraunamu hibridiniu varikliu – jo benzino sąnaudos siekia vos 2,2 l/100 km, nors su 224 AG pasiekiančia jėgaine automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,8 sek.
4 mitas. „Mini“ nepatikimi
Naujų „Mini“ pirkėjai servise paprastai apsilanko atėjus laikui keisti alyvą, stabdžių trinkeles ar pan. Naudotų „Mini“ pirkėjams gali nutikti visko: ypač jeigu automobiliui apie 10 metų, nėra žinoma jo aptarnavimų istorija, o kaina – gerokai mažesnė nei rinkos vidurkis. Tokio automobilio pirkimas be patikros autorizuotame servise yra rizikingas.
Kartais mitai apie nepatikimumą atsiranda ir dėl pačių gamintojų sprendimų. Pavyzdžiui, į „Mini“ automobilius 2001–2006 m. buvo montuojamos bepakopės CVT pavarų dėžės, kurių priežiūra reikalavo daugiau dėmesio. Nemažai tais metais pagamintų „Mini“ su automatinėmis dėžėmis įsigijusių žmonių susidūrė su nesklandumais, tad netruko išplisti kalbos apie prastas „Mini“ pavarų dėžes. Tačiau į naujausius modelius montuojamos dviejų sankabų, septynių laipsnių „Steptronic“ pavarų dėžės ne tik užtikrina didžiausią vairavimo malonumą bei efektyvumą, bet ir yra labai patikimos.
5 mitas. „Mini“ brangūs
Trejas duris turinčio „Mini“ kaina prasideda nuo 23 tūkst. eurų, o krosoverio „Countryman“ – nuo 29 tūkst. Tokios kainos „premium“ automobilių segmente neturi analogų.
Be to, „Mini“ ne vienerius metus laikosi įvairiuose ilgiausiai vertę išlaikančių automobilių reitinguose. Geriausia investicija savo klasėse ne kartą buvo pripažinti „Mini One“, „Mini Cooper S Paceman“, „Mini One Convertible“ ir „Mini Cooper“ modeliai. Kaip automobilio efektyvumas bei patikimumas, vertės stabilumas yra itin svarbus kriterijus vertinant investicijos į automobilį efektyvumą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...