- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ išanalizavo populiariausių mūsų šalyje automobilių markių vizitus į techninės apžiūros centrus ir sudarė patikimiausių Lietuvoje mašinų markių dešimtuką. Daugiausia pagyrų sulaukė „Audi“, BMW bei „Toyota“. Be to, net apie 50 tūkst. lengvųjų automobilių važinėja be techninės apžiūros.
Naudoto automobilio įsigijimas visuomet susijęs su didesne ar mažesne rizika įsigyti ne geresnį kasdienių kelionių instrumentą, bet naują rūpestį. Išsirinkus konstrukcinių defektų turinčią ar įvairių gedimų kamuojamą kokybiško prekinio ženklo mašiną, tenka gaišti laiką, mokėti servisų meistrams ir nuolat bijoti, kad teks sustoti pusiaukelėje.
„Lengvųjų automobilių amžiaus vidurkis Lietuvoje yra apie 14,6 metų. Atnaujinimas vyksta sąlyginai lėtai, nes didžioji dalis (per 40 proc.) naujai registruojamų mašinų taip pat būna 11–15 metų amžiaus. Darydami prielaidą, kad ieškodamas galimybių iš labai seno automobilio persėsti į šiek tiek naujesnį, mes paanalizavome, kaip dažnai ir kokias pastabas techninės apžiūros metu dėl užfiksuotų trūkumų išgirsta 10 Lietuvoje populiariausių markių automobilių savininkai“, – tyrimą pristatė Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.
Pirmą kartą į techninės apžiūros patikrą pateikta apie 16,4 proc. įvežtų nenaujų automobilių. Populiariausi rinkos naujokai pagal markes: „Audi“ (13,5 proc.), „Volkswagen“ (11,7 proc.), „Opel“ (11,1 proc.), BMW (7,7 proc.) ir „Toyota“ (7,4 proc.). Vidutinis šių automobilių amžius – 13,1 metų.
„Transeksta“ atstovai atkreipė dėmesį, kad šiuo metu Lietuvoje su galiojančia technine apžiūra eksploatuojama apie 1,5 mln. automobilių, iš jų lengvųjų automobilių eksploatuojama apie 1,25 mln. Tam tikri skaičiavimai esą leidžia daryti prielaidą, kad dar apie 50 tūkst. lengvųjų automobilių važinėja be techninės apžiūros.
Iš pirmo karto apžiūrą praeina apie 51,4 proc. automobilių. Priklausomai nuo amžiaus praeinamumas mažėja iki 22 metų ir vėliau nuo amžiaus jau neturi įtakos ir sudaro apie 43 procentus. Iki 5 metų iš pirmo karto praeina apie 78 proc.; nuo 5 iki 10 metų apie 67,2 proc., nuo 10 iki 15 metų apie 54 proc., nuo 15 iki 20 metų apie 45 proc.
Vidutiniškai vienam automobiliui nustatoma apie 1,7 trūkumo. Priklausomai nuo amžiaus, nustatomų trūkumų skaičius didėja apie iki 25 metų. Penkerių metų automobiliams nustatoma apie 0,6 trūkumo, 10 metų 0,9 trūkumas, 15 metų apie 1,8 trūkumo, 20 metų apie 2,6 trūkumo.
7–11 metų amžiaus mažiausiai trūkumų turinčių populiariausių markių automobiliai
Eil.nr. |
Markė |
Vidutiniškai nustatoma trūkumų 1 automobiliui |
1 |
AUDI |
0.59 |
2 |
BMW |
0.60 |
3 |
TOYOTA |
0.64 |
4 |
MERCEDES BENZ |
0.72 |
5 |
VW |
0,83 |
6 |
VOLVO |
0.84 |
7 |
FORD |
1.06 |
8 |
OPEL |
1.10 |
9 |
PEUGEOT |
1.25 |
10 |
RENAULT |
1.36 |
Dažniausiai nustatomi trūkumai
Nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai (apie 13,9 proc.) – šviečia per aukštai arba per žemai. Su nesureguliuotais žibintais atvyksta apie 40 proc.;
Netvarkingos pakabos lankstinės jungtys, lankstai (apie 12,8 proc.);
Aptinkamas skysčių nuotėkis (apie 7,4 proc.);
Nustatomas per didelis dūmingumas ( 6,9 proc.);
Netvarkingi priekiniai žibintai (apie 6,8 proc.) – nepatikimai pritvirtinti, pažeisti, sklaidytuvai pažeisti, išblukę, pakeistos sav., netinkamos lemputės ir pan.;
Netvarkinga vairo traukių ir svirčių būklė (apie 6 proc.);
Netvarkinga išmetimo sistema (apie 5,5 proc.) – kiaura (nesandari), perdaryta, netinkamai pritvirtinta ir pan.;
Netvarkingas darbinių stabdžių veikimas (apie 5,3 proc.);
Per mažas stovėjimo stabdžių efektyvumas (apie 5,2 proc.);
Populiariausių Lietuvoje automobilių markių dešimtukas
„Volkswagen“ apie 17 proc.
„Audi“ apie 13 proc.
„Opel“ apie 11 proc.
„Toyota“ apie 7,5 proc.
BMW apie 5,6 proc.
„Ford“ apie 5,1 proc.
„Renault“ apie 4,9 proc.
„Volvo“ apie 4,1 proc.
„Mercedes Benz“ apie 3,6 proc.
„Peugeot“ apie 3,3 proc.
Anot „Transeksta“ atstovų, pastebima paskutinių metų tendencija – santykinai mažėja „Volkwagen“, „Audi“ ir „Renault“ markės automobilių, tuo pat metu daugėja „Opel“, „Toyota“, BMW, „Volvo“ markės automobilių.
Tarp populiariausių markių seniausios markės (pagal amžių) yra „Audi“ apie 18,5 metų ir „Volkswagen“ 16,3 metų. Jauniausia - „Toyota“ markė apie 11,3 metų. Kitų markių „Volvo“ apie 13 metų; BMW apie 13,7 metų; „Peugeot“ apie 13,8 metų, „Opel“ 14 metų; „Ford“ apie 14,1 metų, „Mercedes Benz apie 13,8 metų ir „Renault“ 15,2 metų.
Tarp populiariausių modelių „Volkswagen Passat“ apie 6,3 proc.; „Volkswagen Golf“ apie 4,3 proc.; „Opel Astra“ apie 2,4 proc.; „Opel Zafira“ apie 2,2 proc.; „Audi 80“ / „Audi A4“ apie 4 proc. (2,1 ir 1,9); „Audi A6“ apie 1,8 proc.; „Opel Vectra“ apie 1,6 proc.; „Ford Focus“ apie 1,5 proc.; „Toyota Avensis“ apie 1,4 proc. Šie modeliai sudaro apie 26 proc. visų automobilių dalies.
Automobilių su dyzeliniais varikliais 67,1 proc. , su benzino apie 22,7 proc., 9,7 proc. su dujomis ir tik 0,5 proc. su elektros (hibdridiniais) varikliais. Pastebima tendencija, kad per paskutinius keturis metus stipriai padidėjo dyzelinių variklių dalis. Lyginant su 2012 metais jų dalis išaugo nuo 53 proc. iki 67,1 proc.
Didžiausią dyzelinių automobilių dalį turi VW apie 76,8 proc. ir „Opel“ apie 75,8 proc.; BMW apie 74,7 proc.; „Mercedes Benz apie 74,4 proc.; „Peugeot“ apie 73,2 proc.. Su dujine įranga daugiausiai yra „Audi“ apie 17 proc. ir „Renault“ 13,4 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą4
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...