- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilių dujinių amortizatorių pardavimas rinkoje didėja. Kodėl ne tik tepaliniai, bet ir dujiniai amortizatoriai yra pavojingos atliekos, jų negalima ardyti ar priduoti į metalo supirktuves?
Automobilių amortizatoriai yra dviejų tipų – hidrauliniai (tepaliniai) ir vis labiau plintantys dujiniai amortizatoriai. Pastarieji akumuliatoriai yra pripildyti žemo slėgio azoto dujomis, kurių kamštis trukdo perpumpuojamai alyvai suputoti.
„Neretai vairuotojai nežino, kad dujiniuose amortizatoriuose taip pat yra alyvos. Panaudotas tepalas yra stipriai užterštas įvairiais metalais, todėl kiekvienas vairuotojas turi žinoti, kad pats negali ardyti ar priduoti į metalo laužą senų amortizatorių“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.
Pasak bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomosios direktorės Kristinos Štelmokaitienės, senų amortizatorių tvarkymu ir perdirbimu gali pasirūpinti tik pavojingų atliekų tvarkymo licenciją turinčios bendrovės.
„Atliekų tvarkymo įmonės specialia įranga iš senų amortizatorių pašalina alyvą, ji, kaip ir išgaunamas metalas, yra perdirbama“, – nurodo K. Štelmokaitienė.
Kasmet į Lietuvos rinką patiekiama daugiau kaip 2 tūkst. tonų amortizatorių ir filtrų, kurie vėliau tampa pavojingomis atliekomis. Amortizatorių, kaip ir kitų transporto priemonių atliekų (tepalo, degalų ir oro filtrų, akumuliatorių, padangų, alyvos, plastiko ir pan.) surinkimą ir tvarkymą finansuoja gamintojai ir importuotojai. Teisės aktai numato, kad per metus turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. visų į Lietuvos rinką patiektų amortizatorių.
Netinkamai tvarkomos, nerūšiuojamos ir bet kur numestos atliekos teršia aplinką bei kelia pavojų žmonių sveikatai. Alyvos atliekos yra itin pavojingos dėl jų degimo metu išsiskiriančių sunkiųjų metalų dalelių, nusėdančių ant žemės paviršiaus ir užteršiančių dirvą bei gruntinį vandenį. Iš alyvos atliekų gaminama bazinė alyva, o iš jos – alyva pardavimui ir tokiu būdu saugomi gamtos ištekliai.
„Seni amortizatoriai turi teigiamą vertę rinkoje: šiuo metu už amortizatorių atliekų toną rinkoje mokama iki 50 eurų. Tačiau teisės aktai draudžia neturintiems pavojingų atliekų tvarkymo licencijos supirkti senus amortizatorius“, – primena direktorė.
Tvarkingi amortizatoriai užtikrina transporto priemonės saugumą, stabilumą ir patogumą važiuojant, skirtingai nei netvarkingi ir sugedę automobilio amortizatoriai. Pastarieji ne tik nesušvelnina patiriamų smūgių, bet ir neužtikrina stabilaus automobilio ratų sukibimo su kelio danga.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...