- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vidaus reikalų ministerija (VRM) ir jai pavaldžios institucijos vėl nesutaria. Anksčiau tiek vidaus reikalų ministras, tiek policijos vadovai vieningai tvirtino, kad prie vairo gali sėsti tik visiškai blaivūs asmenys, tačiau, pasikeitus ministerijos vadovybei, nulio promilių taisyklės visiems vairuotojams projektas vėl stabdomas.
Nuomonė pasikeitė
Prieš keletą savaičių atsakydamas į dienraščio klausimus naujasis Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys teigė pasisakantis už tai, kad prie vairo sėstų tik visiškai blaivūs asmenys.
"Dažnai mes lyginamės su šalimis, kur leistinos alkoholio kiekio kraujyje normos yra panašios, kaip dabar galiojančios Lietuvoje, arba net didesnės, tačiau mes dar nesame pribrendę tokiems dalykams. Mūsų visuomenėje vairuotojai vis dar rizikuoja net ir keliomis promilėmis viršydami leistiną normą sėsti prie vairo", – tuomet sakė V.Grašys.
Pasak jo, įstatymuose turi būti aiškiai apibrėžta, kad išgėrusiajam prie vairo – ne vieta. Tokios pačios nuomonės ilgą laiką laikėsi ir V.Grašio pirmtakas Gintaras Aliksandravičius. Buvęs kelių policijos vadovas tvirtina, kad svarbiausia yra keisti vairuotojų kultūrą ir požiūrį į vairavimą išgėrus.
"Dabar vairuotojus veikia faktas, kad šiek tiek išgėrus galima važiuoti, o neretai tas šiek tiek tampa dar šiek tiek ir dar truputį, ir peržengiamos ribos – visiškai neblaivus asmuo sėda prie vairo. Nulio promilių įstatymas visiems suteiktų daugiau aiškumo ir supratimo, kad alkoholis ir vairavimas yra visiškai nesuderinami", – viename interviu tvirtino G.Aliksandravičius.
Už visuotinę nulio promilių normą agitavo ir buvęs vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis, tačiau dabartinio ministro Tomo Žilinsko vadovaujama VRM pranešė šio siūlymo atsisakanti, nes atsižvelgė į Susisiekimo ministerijos išsakytas pastabas.
Pasipiktino motociklininkai
Už eismo saugumą atsakingos ministerijos atstovai tvirtina, kad keliuose didžiausią pavojų kelia tie vairuotojai, kurie prie vairo įsitaiso gerokai įkaušę. Jiems nustatomas vidutinis arba sunkus girtumo laipsnis. Atitinkamai nuo 1,51 iki 2,5 promilės arba daugiau nei 2,5 promilės, todėl "keisti šiuo metu nustatytą teisinį reguliavimą dėl leistinos alkoholio koncentracijos vairuotojų biologinėse organizmo terpėse netikslinga", tvirtinama Susisiekimo ministerijos aiškinamajame rašte.
Ministerija teigia besiremianti ir Europos Komisijos rekomendacijomis, kuriose siūloma maksimali leistina alkoholio kiekio kraujyje riba nustatyta ne daugiau kaip 0,5 promilės, o kitiems eismo dalyviams – nepatyrusiems vairuotojams, dviračių transporto priemonių vairuotojams, didelių gabaritų transporto priemonių vairuotojams ir vežančiųjų pavojingus krovinius leistiną normą sumažinti iki 0,2 promilės arba nulio.
Mūsų šalyje šiuo metu nulio promilių taisyklė galioja pradedantiesiems vairuotojams, motociklininkams, taksi ir kai kurių kitų transporto priemonių vairuotojams. Šiuo reikalavimu itin pasipiktinę motociklininkai, kurie jau kreipėsi į valdžios institucijas prašydami paaiškinti, kodėl vienos eismo dalyvių grupės išskiriamos iš kitų. Baikerių kongreso nariai teigia siekiantys, kad visiems vairuotojams galiotų arba visiško blaivumo – nulio promilių taisyklė, arba visiems leidžiama norma būtų tokia pati – 0,4 promilės. Motociklininkų bendruomenės atstovas Laurynas Baltrūnas stebėjosi, kad žmogus, kurio kraujyje nustatytas, pavyzdžiui, 0,38 promilių kiekis, gali sėsti prie automobilio vairo, tačiau tas pats asmuo jau nebegali vairuoti motociklo, nors jį vairuodamas jis gali padaryti mažiau žalos nei su automobiliu. Nulio promilių įstatymas šiuo metu galioja Bulgarijoje, Čekijoje, Slovakijoje ir Vengrijoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...