Nauji metai – nauji ratai

Viena greičiausių Lietuvoje įvardijamų lenktynininkių Ernesta Globytė naująjį sezoną pasitinka su pasikeitusia komanda ir su Lietuvoje dar nematytu "VW Golf GTI TCR" automobiliu.

– Kas lėmė tokius didelius šios sezono pokyčius?

– Komanda nepasikeitė, prie jos tik prisijungė Nerijus Malaševičius. Po praeito sezono buvo nuspręsta, kad senasis automobilis bus parduodamas, tad norėjosi žengti žingsnį į priekį ir modernumo prasme.

– Komandos garaže naujas žiedinėms lenktynėms skirtas "Volkswagen". Kodėl būtent šis automobilis? Ar buvo svarstomi kiti variantai?

– Svarstėme visus galimus variantus iš TCR klasės automobilių. Pasirinkti VW nulėmė tai, kad būtent VW automobiliu važiavęs vairuotojas praėjusiais metais laimėjo "TCR International series" čempionatą.

– Anksčiau važinėjai tik užpakaliniais ratais varomu automobiliu, net esi BMW automobilio ralio šturmanė. Dabar pasirinktas automobilis varomas priekiniais ratais. Kaip tau reikės keisti savo vairavimo techniką?

– Keisti reikės beveik viską. Teks daug ką daryti priešingai, nei vairuojant užpakaliniais ratais varomą automobilį. Testų metu supratau, kad nebus labai paprasta ir lengva perprasti, bet iššūkiai man patinka, be to, šiuolaikinės technologijos, kuriomis mes naudojamės, padės tai padaryti gerokai greičiau.

– Su prieš tai turėta "Ginetta" jau atsisveikinote. Negaila?

– Žinoma, gaila, tai buvo labai patvarus ir greitas automobilis, bet ateina laikas, kai reikia keistis. Be abejo, pokyčiams įtakos turėjo ir mūsų automobilių sporto pasaulio žmonių požiūris į tokio tipo automobilius, kurie visais įmanomais būdais bando užkirsti kelius dalyvauti varžybose, – tai per greitas, tai nesaugus, tai dar kažkokie mistiniai trukdžiai. Nesupratau ir iki šiandien nesuprantu, kodėl turint GT4 klasės automobilį, su kuriuo gali dalyvauti visur, negali pasirodyti varžybose Lietuvoje, bet tebūnie tai praeityje.

– Kur VW gali būt pranašesnis nei ankstesnis automobilis, o kur kaip tik pralaimėti?

– Manau, kad "Volkswagen" gali būti greitesnis nei "Ginetta", kai yra lėti posūkiai, nes jis turi daugiau mechaninio sukibimo bei priekinius varančiuosius ratus, ir tai leidžia visur anksčiau akceleruoti, taip pat toks automobilis turi pranašumą ant šlapios dangos. Žinoma, visa tai panaudoti galima tik susigyvenus ir perpratus šį automobilį, tad to ir sieksiu.

Testų metu supratau, kad nebus labai paprasta ir lengva perprasti, bet iššūkiai man patinka.

– Kiek pasirinkę "Volkswagen" gavote paramos iš gamyklos, ar vis dėlto viskuo rūpinsitės patys?

– TCR klasės gamintojų koncepcija yra tokia, kad visi būtų vienodi ir turėtų lygias galimybes. Kaip žinoma, ten, kur gamyklinės komandos yra beprotiško dydžio biudžetai, tiesiogiai lemia dalyvių mažėjimą. Manau, esame pakankamai kompetentingi rūpintis lenktynių technika patys.

– TCR lenktynės – visiškai naujas formatas Lietuvos sportininkams, kuo komandą ir tave pačią patraukė toks formatas?

– Dar svarstome, ar dalyvausime TCR trumpų distancijų lenktynėse, nes kol kas prioritetas – ilgų nuotolių lenktynės, o kalbant apie Baltijos šalių ilgų nuotolių čempionatą, nėra aišku, ar tokia klasė bus. Tačiau "1000km lenktynių" metu tokia įskaita bus vedama, tad pradėjus rinkti taškus vienoje klasėje, būtų kvaila vienoms varžyboms užsiregistruoti kitoje, tačiau bandysime rasti kompromisą su organizatoriais.

– Tokio automobilio įsigijimas rodo ir rimtas ateities ambicijas. Kokios jos?

– Kaip sakoma, tu planuoji, o Dievas juokiasi. Planų daug ir labai didelių, tačiau viskas priklauso nuo partnerių ir finansinio užnugario. Tikiuosi sulaukti dėmesio iš VW atstovų Lietuvoje, manau, kad jiems būtų naudinga turėti partnerį automobilių sporte, nes tai tiesiogiai darytų įtaką naujų automobilių pardavimui ir markės populiarinimui.

– Dabar yra pats žiedinių lenktynių pakilimas. Anksčiau jas buvo galima vadinti beveik nykstančiomis. Kaip manai kodėl?

– Ne žiedinių, o konkrečiai ilgųjų nuotolių lenktynių pakilimas. Pagrindinis faktorius – biudžetas. Kaip žinoma, komandos biudžetą "endurance" (ilgų nuotolių) lenktynėse dalijasi bent du ar daugiau vairuotojų.

– Pati dalyvauji ir ralyje. Jei ilgų nuotolių lenktynės išgyvena atgimimą, tai ralis priešingai – ekipažų skaičius traukiasi. Jūs su Roku Steponavičiumi vis dar važiuojate.

– Vis dar. Kiek konkrečiai etapų šių metų ralio sezoną startuosime, dar nėra aišku, matau, kad Roko laukia labai įtemptas tvarkaraštis su "Speedfactory" komanda dalyvaujant varžybose užsienyje, tad važiuosime ne tiek, kiek norėtume, o tiek, kiek galėsime. Manau, kad pagrindinė košė ralyje užvirė dėl nuolatinės techninių reikalavimų kaitos, bandymo sunaikinti tas klases, kurios Lietuvos čempionate gausiausios ir įdomiausios žiūrovams, tik savų interesų paisymo ir šiaip dėl kosminio požiūrio, kuris yra tinkamas Europos lygiu, bet ne tokioje mažoje šalyje kaip Lietuva. Trumpiau tariant, į viską reikėtų žiūrėti realiau, tai, manau, naujasis komitetas ir darys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių