Naujasis „Volvo Trucks” sunkvežimis sunaudos net 30 proc. mažiau degalų

  • Teksto dydis:

Beveik trečdaliu mažesnės degalų sąnaudos. Naujausias „Volvo Trucks” koncepcinis modelis parodo, kaip drastiškai galima padidinti krovinių gabenimo ilgais nuotoliais efektyvumą įdiegus pažangiausius sprendimus. Pasiekti stulbinamų rezultatų leido aerodinamiškai efektyvus dizainas bei sumažinta nuosava sąstato masė.

Naujausią koncepcinį „Volvo Concept Truck“ sunkvežimį  kompanija „Volvo Trucks“ sukūrė bendradarbiaudama su Švedijos energetikos agentūra. Tai penkerius metus trukusio tyrimų projekto, kuriuo siekta sukurti efektyviau energiją naudojančias transporto priemones, rezultatas. Naujasis koncepcinis sunkvežimis sumažins degalų sąnaudas daugiau nei 30 proc.

„Mes nuolat dirbame kurdami vis mažiau degalų naudojančias transporto priemones. Tai svarbu, siekiant apsaugoti aplinką ir kartu sumažinti mūsų klientų veiklos išlaidas. Didžiuojamės būdami šių pokyčių priešakyje. Šis naujasis koncepcinis modelis dar kartą parodo neįtikėtiną nuolatinių techninių inovacijų galią”, – sako Claes Nilsson, „Volvo Trucks” prezidentas ir generalinis direktorius.

Vienas iš pagrindinių veiksnių, leidusių gerokai sumažinti degalų sąnaudas, buvo įspūdingas, net 40 proc. aerodinaminiu požiūriu efektyvesnis vilkiko ir puspriekabės dizainas. „Iš pagrindų pakeitėme ir aerodinaminiu požiūriu optimizavome visą sąstatą. Pavyzdžiui, vietoj galinio vaizdo veidrodžių įrengėme vaizdo kameras. Tai mažina oro pasipriešinimą, todėl reikia mažiau energijos sunkvežimiui varyti”, – aiškina Ake Othzén, „Volvo Trucks” vyriausiasis projektų vadovas.

Be aerodinaminių patobulinimų, ant koncepcinio sunkvežimio ratų sumontuotos naujos kartos, kur kas mažesniu pasipriešinimu riedėjimui pasižyminčios padangos. Puspriekabė sveria dviem tonomis mažiau nei įprasta, o tai suteikia galimybę mažinti degalų sąnaudas arba didinti naudingąją apkrovą. Įgyvendinant projektą taip pat buvo patobulinti jėgos agregatai. Eksperimentinis sąstatas buvo išbandytas Švedijos keliuose 2015 m. rudenį.

Projektas, kurio tikslas padidinti tolimųjų gabenimų sunkvežimių efektyvumą 50 proc., įgyvendinamas nuo 2011 m.

Kadangi koncepcinė transporto priemonė buvo kuriama įgyvendinant mokslinių tyrimų projektą, šis prototipas niekada nebus gaminamas serijiniu būdu, tačiau kai kurie aerodinaminiai sprendimai jau įdiegti serijiniuose „Volvo“ sunkvežimiuose. Gali būti, jog ateityje jų bus naudojama dar daugiau.

Faktai: „Volvo Concept Truck”

Šis mokslinių tyrimų iniciatyva yra dvišalis Švedijos ir JAV vyriausybių projektas, remiamas Švedijos energetikos agentūros ir JAV energetikos departamento. Amerikiečių „SuperTruck” projektu siekiama padidinti tolimųjų gabenimų transporto efektyvumą Šiaurės Amerikos rinkoje.

Specifikacijos: „Volvo Concept Truck”

Sunkvežimio modelis: „Volvo FH 420“

Variklis: „Volvo D13 Euro 6“

Svarbiausi techniniai duomenys: aerodinaminiai patobulinimai

1. Optimizuotos aerodinamikos vilkikas su puspriekabe;

2. Siekiant sumažinti oro pasipriešinimą, įprastiniai galinio vaizdo veidrodžiai buvo pakeisti vaizdo kameromis, kurios taip pat užtikrina geresnį matomumą ir didesnį saugumą;

3. Aerodinamiškai optimizuoti važiuoklės šoniniai aptakai dengia galinius vilkiko bei visus puspriekabės ratus;

4. Aerodinaminiai oro aptakai pailgina priekabą ir sumažina oro pasipriešinimą;

5. Optimizuotas oro srautas variklio aušinimui;

6. Dėl ratų gaubtų ir įlipimo laiptelių dizaino maksimaliai sumažintas oro pasipriešinimas vilkiko priekyje.


Šiame straipsnyje: Volvo Truckssunkvežimisdegalai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių