Naujasis „Porsche Panamera“ – lenktynininko dvasia prabangiame sedane

  • Teksto dydis:

Sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ pasaulinės premjeros Berlyne metu oficialiai pristatė laukiamą antros kartos sportinį sedaną „Porsche Panamera“.

Nuo pačių pagrindų kurtas naujasis „Porsche Panamera“ modelis išsiskiria nauja variklių gama ir pavarų dėže, patobulinta pakaba, gerokai pasikeitusia išvaizda ir skaitmeninės eros poreikius atitinkančia salono ergonomika. Siūlydamas neprilygstamą dinamikos, valdymo ir inovacijų derinį, naujasis „Porsche Panamera“ tampa naująja prabangių sportinių sedanų ikona.

„Prieš septynerius metus debiutavęs pirmos kartos „Porsche Panamera“ modelis tapo pavyzdžiu, kad prabanga ir kasdienis patogumas gali būti suderinami su neprilygstamomis automobilio valdymo charakteristikomis. Per šį laikotarpį „Porsche“ pardavė daugiau kaip 150 tūkst. šių modelių, jie sulaukė pasisekimo tiek kitose šalyse, tiek ir Baltijos šalių rinkose. Pasaulį išvydęs antros kartos „Porsche Panamera“ modelis įveda naujas dinamiškumo, galios ir inovatyvumo dimensijas. Artimiausioje ateityje „Porsche Panamera“ taps tuo standartu, pagal kurį bus matuojamos kitų prabangių sportinių sedanų galimybės. Kartelė, kuriai reikės prilygti, iškelta labai aukštai“, – sakė įgalioto „Porsche“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Prime Auto“ direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Išaugusi galia, mažesnės sąnaudos

Kartu su naujaisiais „Porsche Panamera“ modeliais debiutuoja trijų naujų variklių gama. Galingiausias „Panamera Turbo“ modelis aprūpintas 4 litrų darbinio tūrio V8 benzininiu varikliu, išvystančiu 404 kW/550 AG galią (esant 5750 sūkių per minutę) ir maksimalų 770 Nm sukimo momentą (1960-4500 sūkių per minutę diapazone). Palyginti su ankstesniuoju modeliu, jo galia yra išaugusi 30 AG, o maksimalus sukimo momentas padidėjęs 70 Nm. Su šiuo varikliu „Panamera Turbo“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 3,8 sekundės, o su „Sport Chrono Package“ įsibėgėjimo laikas – vos 3,6 sekundės. Maksimalus išvystomas greitis – 306 km/val.

„Porsche Turbo“ svorio ir galios santykis sudaro 3,6 kg/AG. Nepaisant įspūdingų dinaminių charakteristikų, šis modelis išsiskiria sumenkusiomis degalų sąnaudomis, kurios siekia 9,4-9,3 l/100 km. Palyginti su ankstesniuoju modeliu, jos sumažėjusios 1,1 l/100 km. Anglies dvideginio emisija sudaro 214-212 g/km. Prie išaugusio šio variklio efektyvumo prisideda ir pirmą kartą V8 tipo variklyje panaudota adaptyvioji cilindrų valdymo funkcija, galinti laikinai „išjungti“ 4 variklio cilindrus.

„Panamera 4S“ modelyje naudojamas 2,9 litro darbinio tūrio V6 benzininis variklis, kurio išvystoma galia siekia 324 kW/440 AG (esant 5 650 sūkių per minutę) ir yra 20 AG didesnė už ankstesnį modelį; 550 Nm jėgos sukimo momentas, palyginti su buvusio modeliu, yra išaugęs 30 Nm, jis išvystomas 1 750-5 500 sūkių diapazone. Šis variklis leidžia „Panamera 4S“ iki 100 km/val. greičio gali įsibėgėti per 4,4 sekundės, su „Sport Chrono Package“ paketu – per 4,2 sekundės, o maksimalus išvystomas greitis siekia 289 km/val. Vidutinės degalų sąnaudos sudaro 8,2-8,1 l/100 km (mažesnės iki 1 l/100 km, palyginti su ankstesniuoju modeliu), anglies dvideginio emisija – 186-184 g/km. Kaip ir V8 variklyje, taip ir šiame degalų purkštukai yra optimaliai išdėstyti pačioje degimo kameroje, kas užtikrina maksimalų variklio darbo našumą ir gyvybingesnę reakciją į akceleratoriaus spustelėjimą. „Panamera Turbo“ ir „Panamera 4S“ išsiskiria itin sodriu išmetimo sistemos garsu.

Tuo metu „Panamera Diesel“ ratus suka naujas V8 dyzelinis variklis, kuris pirmą kartą yra sukomplektuotas su nuolatine keturių varančiųjų ratų sistema. Šis variklis išvysto 310 kW/422 AG galią (esant 3 500 sūkių per minutę) ir 850 Nm jėgos sukimo momentą (išvystomas 1 000-3 250 sūkių diapazone). Gebantis išvystyti maksimalų 285 km/val. greitį, „Porsche Panamera 4S Diesel“ yra šiuo metu greičiausias pasaulyje serijinės gamybos automobilis su dyzeliniu varikliu. 100 km/val. greitį jis pasiekia per 4,5 sekundės, o su „Sport Chrono Package“ – per 4,3 sekundės. Vidutinės kuro sąnaudos sudaro 6,8-6,7 l/100 km, anglies dvideginio emisija – 178-176 g/km. Šiame dyzeliniame variklyje taip pat naudojamos 2 turbinos su kintančia turbinos geometrija. Bet esant mažiems variklio sūkiams veikia tik viena jų, antroji įsijungia pasiekus 2 700 sūkių per minutę ribą. Toks sprendimas leidžia pagerinti dinamines variklio ypatybes.

Visi trys varikliai, pirmą kartą įskaitant ir dyzelinį, gali būti komplektuojami su nuolatine keturių ratų varančiąja sistema ir nauja aštuonių pavarų dvigubos sankabos transmisija „Porsche PDK II“. Šis naujų variklių ir naujos greičių dėžės tandemas lemia iki 16 proc. sumažėjusias degalų sąnaudas.

Naktinis matymas ir autopilotas

„Panamera“ modeliai aprūpinti daugybe standartinių ir pasirenkamų vairuotojo asistavimo sistemų. Tarp svarbiausiųjų – vairavimo naktį asistavimo sistema, kuri geba aptikti žmones ir didelius gyvūnus kelyje pagal jų skleidžiamą šilumą. Pasirinkus LED matricinius žibintus su 84 taškų vaizdo sistema, ji padeda aptikti žmones už įprastos apšvietimo zonos ribų ir apie tai iš anksto įspėja vairuotoją, kad jis sugebėtų laiku sureaguoti. Nauja autopiloto sistema „Porsche InnoDrive“, analizuodama palydovo duomenis ir jutiklių bei kamerų informaciją, gali parinkti optimaliausią greitį ir stabdymo intervalą artimiausiems trims kilometrams. Ši sistema ne tik geba palaikyti pastovų greitį, bet ir gali jį sumažinti atsižvelgdama į kelio ženklus, pati įveikti posūkius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių