- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
6 iš 10 vairuotojų, pirkę senesnį nei 5 metų naudotą automobilį, teigė nusvilę nuo paslėptų automobilių trūkumų ar defektų. Lizingo bendrovės „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktos reprezentatyvios vairuotojų apklausos duomenimis, naudotų automobilių pardavėjai dažniausiai nutyli apie atsuktą ridą, kad automobilis buvo daužtas ar turi kėbulo defektų.
Atsukta rida skundėsi beveik ketvirtadalis visų apklaustų senesnių nei 5 metų automobilių pirkėjų. Maždaug penktadalio vairuotojų įsigytų naudotų automobilių būna daužti, tuo tarpu apie avarijos faktą pardavėjai būna nutylėję. Tokia pati dalis respondentų teigė, jog nusipirkę naudotą automobilį pastebėjo paslėptų kėbulo defektų. Variklio gedimų per pusmetį nuo automobilio įsigijimo teigė aptikę 17 proc. vairuotojų, kiek mažiau, po 16 proc. apklaustųjų, skundėsi važiuoklės ar elektronikos defektais. Rečiausiai minėti paslėpti defektai – stabdžių sistemos problemos, automobilio salono defektai, greičio dėžės gedimai ir netvarkinga elektros instaliacija.
„UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius Aurimas Kunca teigė, jog senesnio automobilio kaina yra mažesnė, todėl neretai iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad turint ribotą santaupų sumą, toks pirkinys yra finansiškai geriausias variantas. Tačiau pirkdamas seną automobilį niekada negali žinoti, kokie defektai išlįs po pusmečio ar dar vėliau. Paslėpti defektai ir gedimai dėl daugiametės eksploatacijos gali reikšti nemažas išlaidas remontui. Pasitaiko atvejų, kuomet itin dažnai gendantis automobilis dėl patirtų išlaidų galiausiai pirkėjui kainuoja tiek, kiek būtų kainavęs apynaujis.
„Prieš perkant automobilį rekomenduojama paskaičiuoti, kas finansiškai naudingiau: pirkti seną, apynaujį, t.y. iki penkerių metų senumo, ar naują automobilį. Būtina įvertinti šiuos aspektus: kokio remonto reikės, kad senesniu automobiliu būtų galima pradėti važiuoti, kokios bus išlaidos kurui, padangoms, techninėms apžiūroms. Būtina atkreipti dėmesį ir į tai, kokia automobilio likutinė vertė bus po kelerių metų. Galiausiai, ne viskas matuojama pinigais ar skaičiais. Nereikia pamiršti tokių svarbių aspektų, kaip didesnis naujo automobilio saugumas. Pirkdami naują automobilį visuomet būsite tikri, kad nelaimės atveju saugos pagalvės iššaus. Panašu, kad gyventojai Lietuvoje pradeda įvertinti šiuos dalykus ir vis dažniau renkasi pirkti apynaujus ar naujus automobilius lizingu nei senesnius iš turimų santaupų“, – sako „UniCredit Leasing“ Lietuvoje pardavimų direktorius A. Kunca.
Tyrimų bendrovės „Datacenter“ duomenimis, naudotų automobilių pardavimai lizingu 2015 m., lyginant su 2014 m., augo 4,5 proc. Iš viso lizingu pernai įsigyta daugiau nei 6 tūkst. naudotų automobilių. Naujų automobilių pardavimai lizingu pernai taip pat augo. Augimas sudarė net 19 proc. ir tai buvo sparčiausias augimas nuo 2009 metų. Iš viso 2015 m. parduota 19,5 tūkst. naujų automobilių, dažniau nei kas antras įsigytas lizingu.
Lizingo bendrovės atstovas pataria prieš perkant naudotą automobilį jį nuodugniai patikrinti automobilių servise. Tai papildomai kainuoja, tačiau leidžia išvengti didelių išlaidų remontui ateityje. Jeigu paaiškėję automobilio defektai ir trūkumai priimtini, juos būtina nurodyti pirkimo-pardavimo sutartyje. A. Kunca atkreipia dėmesį, kad tikimybė nusipirkti katę maiše mažesnė, jeigu panašaus automobilio kaina Lietuvoje, Vokietijoje ar kitoje užsienio šalyje nėra mažesnė – kažin ar kažkas norėtų gerą automobilį parduoti ženkliai pigiau nei jis vertas, tad per maža kaina gali būti rimtas signalas apie automobilio kokybę.
Ankstesnių „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atliktų tyrimų duomenimis, didžioji dalis (64 proc.) vairuotojų vidutiniškai per metus remontui išleidžia nuo 301 iki 700 eurų. Remontui daugiau išleidžia tie vairuotojai, kurie važinėja senesniais automobiliais. Net pusė vairuojančiųjų 2001–2007 metų gamybos automobilius, remontui kasmet skiria 501–700 eurų. Vairuotojai, periodiškai skiriantys nemažai lėšų automobilio remontui, turėtų neprarasti budrumo ir įvertinti, ar jo išlaikymas netampa nuostolingas.
Reprezentatyvia vairuotojų apklausa siekta išsiaiškinti, kokie naudotų (senesnių nei 5 metų) automobilių defektai, apie kuriuos pardavėjai neinformuoja pirkėjų, paaiškėja per pusmetį nuo sandorio sudarymo.
Apklausa „UniCredit Leasing“ Lietuvoje užsakymu atlikta 2016 m. kovo 8–13 dienomis. Apklausą atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“. Jos metu apklausta 556 vairuotojai. Tyrimas vyko 19 šalies miestų ir 22 kaimuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...