Naudotas ir ekonomiškas automobilis – jau suderinama

  • Teksto dydis:

Būtent šių dviejų žodžių kalbėdami apie naudotus automobilius vengia naujų transporto priemonių pardavėjai, tačiau jie neteisūs. Šiandien jau įmanoma ir naudotų rinkoje rasti ekonomišką, statistinį Lietuvos automobilių parko amžiaus vidurkį atitinkantį automobilį.

Požiūris keičiasi

Kalbantieji apie lietuvius, perkančius naudotus automobilius, neretai sako, kad dažnas lietuvis renkasi didelį, dyzelinį ir universalą ir taupumas jiems nerūpi.

Vis dėlto Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis pastebi, kad lietuvių požiūris į naudotus automobilius keičiasi – į turgų užklydę žmonės, ypač tie, kurie ieško nebe pirmosios transporto priemonės šeimoje, dėmesį kreipia į kompaktinės klasės hečbekus ar apskritai mažus – A segmento automobilius.

"Įsivaizduojama nerašyta taisyklė, kad lietuvis ieško būtinai galingo ir didelio automobilio, jau nyksta. Žmonės supranta, kad kuo didesnį automobilį įsigyja, tuo didesnės išlaidos jų laukia – sunaudos daugiau degalų, jo detalės bus brangesnės ir t.t.", – pasakoja naudotų automobilių rinkos specialistas.

Pasak jo, jeigu pirkėjas pageidauja, skyręs daugiau laiko paieškai turguje gali rasti ir ekonomišką naudotą automobilį, kurio vidutinės degalų sanaudos nedaug skirsis ir nuo kai kurių naujų transporto priemonių.

"Žinoma, tai bus nedidelis automobilis, tačiau jeigu juo bus daugiausia važinėjama mieste – jo tikrai pakaks. Manau, kad tai puikus automobilis ir pradedančiajam vairuotojui", – sako pašnekovas.

Įsivaizduojama nerašyta taisyklė, kad lietuvis ieško būtinai galingo ir didelio automobilio, jau nyksta.

Variantų pakanka

Kokie tai automobiliai? Pirmiausia – tai prieš gerą dešimtmetį ir seniau organizuotų ekologinių žygių nugalėtojai "VW Lupo" ir "Audi A2". Pirmąjį galima įsigyti ir už 1 tūkst. eurų, tačiau vertų dėmesio egzempliorių kainos artėja prie 1,5 tūkst. eurų. Už keturdurę "Audi" reikia pasiryžti pakloti maždaug nuo 2,3 tūkst. eurų.

"Žinoma. Tokių mažų automobilių variklių resursas yra mažesnis nei galingesnių giminaičių, tačiau jeigu pirkėjui rūpi ekonomiškumas, susitvarkius galimus gedimus ir jautresnius automobilio agregatus – dyzelines turbinas, pusiau automatines greičių dėžes, jūsų garaže gali atsirasti puikus miesto automobilis, o mažesnės šeimos, pavyzdžiui, su "A2" gali leistis ir į neilgą šeimos kelionę", – pasakoja V.Naujanis.

Jeigu rekordiškai mažos degalų sąnaudos nėra jums svarbiausias dalykas kalbant apie automobilį ir nesistengsite draugų sužavėti pasakodami, kaip jūsų senas dyzeliukas sunaudoja iki 4 l, pasirinkimo galimybių atsiranda dar daugiau. Žinoma, čia pirmuoju smuiku griežia "Volkswagen". Kompaktiški šio gamintojo automobiliai su taupiais 1.9 TDI varikliais 100 km gali sunaudoti apie 4,5 l degalų. Tokiomis pačiomis ir panašiomis degalų sanaudomis galės džiaugtis ir tie, kurie pasirinks giminingas sielas iš "Seat" ar "Škoda". Šiek tiek mažesnėmis degalų sąnaudomis pasižymi trijų cilindrų 1.4 TDI varikliai, montuojami į "VW Polo", "Škoda Fabia" ar "Seat Ibiza". "1.9 TDI variklis yra pakankamai galingas ir jo dinamikos užtenka važinėjant Lietuvos keliais, tačiau reikia atkreipti dėmesį į pagrindinį variklio diržą, nes, jei jis nebus pakeistas laiku, gali tekti atseikėti nemenką sumą variklio remontui. 1.4 TDI trūkumas, kad trijų cilindrų gana triukšmingai veikia ir vibruoja, kartais neretai reikia ir jiems daugiau alyvos", – žiniomis dalijasi V.Naujanis.

Taupūs ir "Mercedes Benz"

Jeigu esate vokiškų automobilių gerbėjai, nepamirškite žvilgtelėti ir į "Opel" gamą. "Opel Astra 1.7 DTi" prieš gerą dešimtmetį itin sužibėjo. Šio automobilio vidutinės sąnaudos siekė 4.2-4.4 l dyzelino 100 km. Tokios ekonomijos pavyko pasiekti sumažinus svorį ir pakeitus pavarų dėžės perdavimų skaičių.

Taupius vairantus siūlė ir prestižine marke vadinami "Mercedes Benz". Žinoma, tai bus mažas A klasės mersedesas ir jo sąnaudos bus didesnės keliomis dešimtosiomis litro, tačiau sėdėsite prie automobilio su trikampe žvaigžde vairo. Dyzeliniai varikliai puikia kokybe pasižymi ir Lietuvoje ne itin mėgstamuose prancūziškuose automobiliuose. Vienintelis dalykas, į kurį dėmesį ragina atkreipti V.Naujanis – kokybiškas dyzelinas. "Dėl prastų degalų šiuose automobiliuose dažnai genda purkštukai, aukšto slėgio siurblys ir spaudimo reguliavimo vožtuvai", – atkreipė dėmesį pašnekovas.

Taigi net ir renkantis naudotą automobilį galima surasti tokį, kuris paneigia mitą, kad senas automobilis turi būtinai būti neekonomiškas ir naudoti daug degalų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių