- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Būtent šių dviejų žodžių kalbėdami apie naudotus automobilius vengia naujų transporto priemonių pardavėjai, tačiau jie neteisūs. Šiandien jau įmanoma ir naudotų rinkoje rasti ekonomišką, statistinį Lietuvos automobilių parko amžiaus vidurkį atitinkantį automobilį.
Požiūris keičiasi
Kalbantieji apie lietuvius, perkančius naudotus automobilius, neretai sako, kad dažnas lietuvis renkasi didelį, dyzelinį ir universalą ir taupumas jiems nerūpi.
Vis dėlto Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis pastebi, kad lietuvių požiūris į naudotus automobilius keičiasi – į turgų užklydę žmonės, ypač tie, kurie ieško nebe pirmosios transporto priemonės šeimoje, dėmesį kreipia į kompaktinės klasės hečbekus ar apskritai mažus – A segmento automobilius.
"Įsivaizduojama nerašyta taisyklė, kad lietuvis ieško būtinai galingo ir didelio automobilio, jau nyksta. Žmonės supranta, kad kuo didesnį automobilį įsigyja, tuo didesnės išlaidos jų laukia – sunaudos daugiau degalų, jo detalės bus brangesnės ir t.t.", – pasakoja naudotų automobilių rinkos specialistas.
Pasak jo, jeigu pirkėjas pageidauja, skyręs daugiau laiko paieškai turguje gali rasti ir ekonomišką naudotą automobilį, kurio vidutinės degalų sanaudos nedaug skirsis ir nuo kai kurių naujų transporto priemonių.
"Žinoma, tai bus nedidelis automobilis, tačiau jeigu juo bus daugiausia važinėjama mieste – jo tikrai pakaks. Manau, kad tai puikus automobilis ir pradedančiajam vairuotojui", – sako pašnekovas.
Įsivaizduojama nerašyta taisyklė, kad lietuvis ieško būtinai galingo ir didelio automobilio, jau nyksta.
Variantų pakanka
Kokie tai automobiliai? Pirmiausia – tai prieš gerą dešimtmetį ir seniau organizuotų ekologinių žygių nugalėtojai "VW Lupo" ir "Audi A2". Pirmąjį galima įsigyti ir už 1 tūkst. eurų, tačiau vertų dėmesio egzempliorių kainos artėja prie 1,5 tūkst. eurų. Už keturdurę "Audi" reikia pasiryžti pakloti maždaug nuo 2,3 tūkst. eurų.
"Žinoma. Tokių mažų automobilių variklių resursas yra mažesnis nei galingesnių giminaičių, tačiau jeigu pirkėjui rūpi ekonomiškumas, susitvarkius galimus gedimus ir jautresnius automobilio agregatus – dyzelines turbinas, pusiau automatines greičių dėžes, jūsų garaže gali atsirasti puikus miesto automobilis, o mažesnės šeimos, pavyzdžiui, su "A2" gali leistis ir į neilgą šeimos kelionę", – pasakoja V.Naujanis.
Jeigu rekordiškai mažos degalų sąnaudos nėra jums svarbiausias dalykas kalbant apie automobilį ir nesistengsite draugų sužavėti pasakodami, kaip jūsų senas dyzeliukas sunaudoja iki 4 l, pasirinkimo galimybių atsiranda dar daugiau. Žinoma, čia pirmuoju smuiku griežia "Volkswagen". Kompaktiški šio gamintojo automobiliai su taupiais 1.9 TDI varikliais 100 km gali sunaudoti apie 4,5 l degalų. Tokiomis pačiomis ir panašiomis degalų sanaudomis galės džiaugtis ir tie, kurie pasirinks giminingas sielas iš "Seat" ar "Škoda". Šiek tiek mažesnėmis degalų sąnaudomis pasižymi trijų cilindrų 1.4 TDI varikliai, montuojami į "VW Polo", "Škoda Fabia" ar "Seat Ibiza". "1.9 TDI variklis yra pakankamai galingas ir jo dinamikos užtenka važinėjant Lietuvos keliais, tačiau reikia atkreipti dėmesį į pagrindinį variklio diržą, nes, jei jis nebus pakeistas laiku, gali tekti atseikėti nemenką sumą variklio remontui. 1.4 TDI trūkumas, kad trijų cilindrų gana triukšmingai veikia ir vibruoja, kartais neretai reikia ir jiems daugiau alyvos", – žiniomis dalijasi V.Naujanis.
Taupūs ir "Mercedes Benz"
Jeigu esate vokiškų automobilių gerbėjai, nepamirškite žvilgtelėti ir į "Opel" gamą. "Opel Astra 1.7 DTi" prieš gerą dešimtmetį itin sužibėjo. Šio automobilio vidutinės sąnaudos siekė 4.2-4.4 l dyzelino 100 km. Tokios ekonomijos pavyko pasiekti sumažinus svorį ir pakeitus pavarų dėžės perdavimų skaičių.
Taupius vairantus siūlė ir prestižine marke vadinami "Mercedes Benz". Žinoma, tai bus mažas A klasės mersedesas ir jo sąnaudos bus didesnės keliomis dešimtosiomis litro, tačiau sėdėsite prie automobilio su trikampe žvaigžde vairo. Dyzeliniai varikliai puikia kokybe pasižymi ir Lietuvoje ne itin mėgstamuose prancūziškuose automobiliuose. Vienintelis dalykas, į kurį dėmesį ragina atkreipti V.Naujanis – kokybiškas dyzelinas. "Dėl prastų degalų šiuose automobiliuose dažnai genda purkštukai, aukšto slėgio siurblys ir spaudimo reguliavimo vožtuvai", – atkreipė dėmesį pašnekovas.
Taigi net ir renkantis naudotą automobilį galima surasti tokį, kuris paneigia mitą, kad senas automobilis turi būtinai būti neekonomiškas ir naudoti daug degalų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...