- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rugsėjo 25 d., penktadienį, 12 val. Lietuvoje vyks šeštasis nacionalinis Kelių eismo taisyklių (KET) egzaminas. Jo iniciatorė, didžiausia Lietuvos ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, žada, kad šiemet dalyviai gaus spręsti dažnai pasitaikančias eismo situacijas, o keletą klausimų egzamino dalyviams pateiks ir vaikai.
„Šiemet nacionalinį KET egzaminą nusprendėme perkelti į rudenį, kada vyksta ir kita mūsų socialinė iniciatyva – vaikų saugumo keliuose akcija „Apsaugok mane“. Rugsėjį, kai moksleiviai pradeda savarankiškas keliones į ugdymo įstaigas, kai prasideda tamsusis bei avaringiausias metų periodas, itin svarbu atidžiai paisyti KET reikalavimų. Tikiu, kad šis savanoriškas egzaminas paskatins eismo dalyvius pasikartoti saugaus elgesio keliuose taisykles ir jų laikytis“, – sako egzaminą rengiančio „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Anot jo, tai, kad daugeliui vairuotojų reikėtų iš naujo susipažinti su KET, rodo ir pastarųjų egzaminų statistika. Pernai nacionalinio KET egzamino dalyviai, atsakydami į 20 pateiktų klausimų, vidutiniškai padarė po 10 klaidų, o nė sykio nesuklydo tik keturi iš maždaug 2 tūkst. egzamino dalyvių. Tiesa, užpernai rezultatai buvo dar prastesni – dalyviai klydo vidutiniškai po 13 kartų, nė vienam nepavyko egzamino išspręsti be klaidų.
„Lietuvos draudimo“ atliktos vairuotojų apklausos duomenimis, daugiau nei pusė vairuotojų KET skaito tik kartą – prieš laikydami tikrąjį vairavimo egzaminą. „Mes siekiame, kad eismo dalyviai tą darytų dažniau, bent sykį per metus, juolab, kad atsiranda naujų KET reikalavimų. Tradiciškai šiemetiniame egzamine patikrinsime, kaip gerai dalyviai žino paskutines KET naujoves, bei daugiau dėmesio skirsime ne teorijai, o praktikai – situacijoms, kurios daugeliui bus pažįstamos iš realaus gyvenimo“, – aiškino A. Gimbickas.
Visi nacionalinio KET egzamino nugalėtojai bus viešai paskelbti per dvi savaites po egzamino internete.
2014 metais nacionalinį KET egzaminą laikė daugiau nei 2 tūkst. žmonių, o po egzamino savo žinias pasitikrino dar 7 tūkst. gyventojų. Spręsdami 20 egzamino klausimų jie užtruko vidutiniškai 25 minutes.
Pernai vairuotojai dažniausiai klydo spręsdami praktinius klausimus, kai reguliuojamoje sankryžoje yra papildoma žalia sekcija arba žalia rodyklė. Rezultatai parodė, kad vairuotojai ydingai mano, jog net ir reguliuojamosiose sankryžose turi vadovautis dešinės rankos taisykle. Egzamino dalyviams lengviausias klausimas buvo apie važiavimo žiedu tvarką – vairuotojai ją žino, nors realybėje dažnai nepaiso.
Šiemet Nacionalinis KET egzaminas pirmą kartą bus laikomas tik internetu, nes tokį laikymo būdą renkasi absoliuti dauguma dalyvių. Dalyviai turės per 30 minučių atsakyti į 20 egzamino klausimų. Trys iš šių klausimų, kurie susiję su vaikų saugumu eisme, bus pateikti video formatu, o juos užduos patys moksleiviai. Vieną iš klausimų dalyviams išrinko patys vairuotojai, siūlydami jį per „Lietuvos draudimo“ puslapį „Facebook“ socialiniame tinkle. Kitas egzamino užduotis parengė A. Bialo vairavimo mokyklos direktorius – vairavimo mokytojas Aleksandr Bial. Egzamino klausimai sudaryti atsižvelgiant į dažniausiai Lietuvos keliuose pasitaikančias avarines situacijas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų lengvųjų automobilių rinka per metus augo 4,1 proc.
Lietuvoje vasarį pirmą kartą įregistruota 12 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 4,1 proc. daugiau nei 2023 metų vasarį, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Moterų metų automobiliu išrinktas „Kia EV9“3
Geriausiu 2024 m. moterų automobiliu pasaulyje išrinktas elektrinis „Kia EV9“. ...
-
Atranda vis naujų būdų, kaip padidinti dviračių greitį: bandoma jį apriboti6
Amsterdame tarp jaunimo populiarėja elektriniai dviračiai storomis padangomis. ...
-
Automobilio nuoma: jokių lipdukų ir varžybų1
Lietuvoje prigijus automobilių dalijimuisi (angl. car-sharing) ir nuomai, ekspertai atskleidžia, kokiose situacijose vairuotojui neverta užmiršti, kad išnuomota transporto priemonė – ne jo nuosavybė. ...
-
Kaimynų rinkos pulsas: vasaris buvo derlingas
Per 2024 m. vasarį Lietuvoje ir Lenkijoje naujų automobilių parko pokyčiai buvo teigiami. ...
-
Prabangiame latvių bokšto garaže – pokyčiai3
Latvijos krepšininkas Kristaps Porzingis, aistringas „Mercedes-Benz“ gerbėjas, nusprendė parduoti vieną savo prabangaus garažo automobilių. ...
-
Ratlankių mados – sumani investicija ar išmesti pinigai?11
Visi žinome posakį, kad žmogų sutinkame pagal drabužį, o palydime pagal protą. Vairuotojai šią išmintį perfrazuoja taip: pagal variklį palydime, o sutinkame pagal ratus. Vienas pastebimiausių automobilio akcentų – ratlankiai, ta...
-
Velykų laikotarpiu traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus atnaujintas
Traukinių eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos Velykų laikotarpiu – nuo kovo 28 dienos iki balandžio 2 dienos – bus visiškai atnaujintas, be to, kursuos didesni jų sąstatai. Visais kitais maršrutais traukiniai kursuos įprastai, sk...
-
Seimo komitetas: atsakomybės perkėlimas automobilio savininkui prieštarauja Konstitucijai5
Siūlymas perkelti automobilio savininkui atsakomybę už jo automobilį vairavusį ir Kelių eismo taisyklių pažeidimus padariusį kitą vairuotoją, prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems teisinės valstybės ir lygiateisiškumo principams...
-
Vairavimo egzaminą laikė jau 30 kartų: kas dažniausiai pakiša koją būsimiems vairuotojams?25
Jau tris dešimtis kartų vairavimo egzaminą laikiusi klaipėdietė vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau vilčių prarasti neketina. Ne kiekvienam uostamiesčio gyventojui pavyksta išlaikyti vairavimo egzaminą iš pirmo karto. D...