- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet spręsdami Nacionalinio kelių eismo taisyklių (KET) egzaminą dalyviai klydo kas antrame klausime, vidutiniškai padarydami po 10 klaidų. Iš daugiau nei 2 tūkst. egzamino dalyvių tik keturi asmenys sugebėjo teisingai išspręsti visus 20 klausimų.
Vis tik, tai – geresnis rezultatas nei pernai, kai nebuvo nė vieno nesuklydusio dalyvio, o vidutinis klaidų skaičius siekė net 13, skelbia egzaminą surengusi didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, šiandien apdovanojusi 20 geriausiai užduotis sprendusių egzamino dalyvių.
„Šiemet KET egzamino dalyviai klydo rečiau, bet laikydami egzaminą užtruko beveik dukart ilgiau – tam įtakos turėjo ir pirmą kartą egzamine vaizdo įrašo formatu pateikti klausimai. Nors atrinkome nesudėtingas situacijas keliuose, peržiūrėti ir atsakyti į šiuos klausimus dalyviams prireikė daugiau laiko, kad galėtų įvertinti ženklus, kitus eismo dalyvius, kintančią eismo aplinką. Keturis iš penkių vaizdo klausimų dalyviai įveikė nesudėtingai, tačiau viename jų suklydo absoliuti dauguma (88 proc.) dalyvių. Dažnas dalyvis neteisinga sprendė ir kitą praktinę situaciją reguliuojamoje sankryžoje, kurioje įrengtas šviesoforas su papildoma žalia rodykle. Tai išryškino dažną klaidą keliuose, kai vairuotojai net ir reguliuojamosiose sankryžose mano, jog turi vadovautis dešinės rankos taisykle“, – sako egzamino iniciatoriaus, „Lietuvos draudimo“ Gyventojų draudimo vadovas Andrius Gimbickas. Jis pridūrė, kad šiemet dalyviams atsakyti į klausimus vidutiniškai prireikė 25 minučių, praėjusiais metais jie užtruko kone dvigubai trumpiau – 13 minučių.
Pasak A. Gimbicko, dalyviai taip pat dažnai klupo ties klausimu, ką žymi horizontaliojo ženklinimo plati ištisinė linija. Į šį klausimą teisingai ir pilnai atsakė vos 15 proc. egzamino dalyvių.
Geriausiai egzamine dalyviams sekėsi atsakyti į klausimą apie tai, iš kurios eismo juostos leidžiama išsukti važiuojant žiedinėje sankryžoje. Į jį teisingai atsakė net 89 proc. egzamino dalyvių. Retai klydo dalyviai ir klausime apie vairavimo kultūrą – dauguma jų žino, kad vienoje iš eismo juostų dėl vykdomų kelio darbų ar kitų priežasčių ribojant eismą, pagrindiniu keliu riedantis automobilis privalo leisti vienai transporto priemonei persirikiuoti į jo užimamą eismo juostą. Šią situaciją teisingai išsprendė net 75 proc. egzamino dalyvių.
Mažiausiai klaidų padariusius egzamino dalyvius – iš viso 20 šalies gyventojų – „Lietuvos draudimas“ šiandien apdovanojo nemokamu vairuotojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu. Šį prizą gavo į visus 20 klausimų teisingai atsakiusi Klaipėdos miesto savivaldybėje Nacionalinį kelių eismo taisyklių egzaminą laikiusi Rima Stončaitytė bei trys internetu laikę dalyviai. Tai Agnė Brukštutė, Kristupas Miežys ir Birutė Pavlovienė. Pastaroji ne tik nepadarė nė vienos klaidos, bet ir greičiausiai iš visų laimėtojų išsprendė egzaminą – per 19 minučių 41 sekundę.
Šiemet po vieną klaidą, spręsdami Nacionalinio kelių eismo taisyklių egzaminą, padarė septyni dalyviai: Natalija Pancireva, Nerijus Kestenis, Tomas Kolendo, Edmundas Pajarskas, Valdas Krivičius, Artūras Gailius ir Šarūnas Aleksandravičius. Dvi klaidas padarė Klaipėdos miesto savivaldybėje laikiusi Aušra Lukaitė.
Du dalyviai padarė po tris klaidas: Egidijus Jasnauskas ir Tomas Dobrovolskis. Po keturias klaidas šių metų egzamine padarė Alvyda Kupčinskienė, Mindaugas Stankevičius, Andrius Zubkus, Justinas Bartasevičius. Šiauliuose geriausiai egzaminą išlaikė Arūnas Bukis ir Arnas Šukutis, padarę po 6 klaidas.
Šiemet penkiuose didžiuosiuose miestuose gyvai laikyti egzaminą atėjo apie 150 dalyvių, o internete per egzaminui skirtą pusvalandį savo žinias pasitikrino beveik 2000 gyventojų. Po egzamino naujienų portale „Delfi“ savo žinias pasitikrino ir nacionalinio KET egzamino užduotis išsprendė dar beveik 7 tūkst. gyventojų. Teisingus klausimų atsakymus egzaminą laikę dalyviai gali sužinoti „Lietuvos draudimo“ interneto tinklapyje ir profilyje „Facebook“. Nugalėtojų sąrašas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?25
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...