- Aigustė Tavoraitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prasidėjus mokslo metams keliuose padaugėja vaikų. Jų saugumas ir sveikata priklauso ne tik nuo vairuotojų atidumo, bet ir pačių moksleivių elgesio. Pirmiausia tėvai turėtų atžaloms paaiškinti pagrindines saugaus elgesio kelyje taisykles.
Parinkti saugų maršrutą
Psichologų pastebėjimu, pradinukai dar nesuvokia, kad vairuotojas gali jų nepastebėti ir nepraleisti pėsčiųjų perėjoje. Pamatę žalią šviesoforo signalą jie gali žengti į gatvę net neapsidairę. Todėl tėvai turėtų parinkti kuo saugesnį maršrutą į mokyklą, o prasidėjus mokslo metams pirmosiomis dienomis palydėti iki ugdymo įstaigos.
Einant kartu atžalai reikia nuosekliai paaiškinti, kaip saugiai pereiti gatvę, kuo skiriasi reguliuojama bei nereguliuojama pėsčiųjų perėja. Būtina priminti, kad pereiti gatvę galima tik įsitikinus, kad visi automobiliai sustojo praleisti pėsčiuosius. Taip pat – įspėti, kad jau geriau pavėluoti į pamoką, bet nerizikuoti bėgant per gatvę. Tokios pamokėlės praverčia ne tik pradinukams, bet ir penktokams ar šeštokams.
Telefonas padidina riziką
Vyresnieji moksleiviai jau aiškiau sugeba įvertinti situacijas kelyje. Tačiau jie labiau linkę rizikuoti. Dar vienas pavojus – priklausomybė nuo išmaniojo telefono. Lietuvos Seimas pernai svarstė pasiūlymą uždrausti pėstiesiems naudotis mobiliuoju telefonu pėsčiųjų perėjoje.
Įnikę į šiuos įrenginius moksleiviai dažnai praranda realybės jausmą ir nebemato aplinkos. Štai Vokietijoje dėl asmenų, kurie vaikšto nuolat nuleidę akis į savo telefoną, net šviesoforai pradėti montuoti grindinyje.
Išmaniųjų telefonų grėsmę eismo saugumui dar labiau padidino neseniai išplitusi pokemonų medžioklės manija. Kai kurios šalys jau įvertino situaciją: pavyzdžiui, Belgijoje šį žaidimą žaidžiant gatvėje galima gauti baudą.
Ką priminti vaikams?
Saugaus eismo kultūrą skatinantis projektas „Nebūk briedis“, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, yra parengęs saugaus eismo patarimų vaikams sąrašą.
Atmintinė
Norėdamas pereiti kelią, privalai: susirasti perėjimui skirtą vietą – pėsčiųjų perėją ar sankryžą. Jeigu jų nėra, tokią vietą, kur kelias gerai matomas į abi puses.
Priėjęs prie perėjos turi atsistoti toliau nuo šaligatvio. Apsidairyti į abi puses, įsiklausyti. Praleisti važiuojančias transporto priemones. Vėl apsidairyti ir klausytis. Jei transporto priemonės nevažiuoja, dar kartą pasižiūrėti į kairę ir įsitikinus savo saugumu eiti.
Jei nespėjai pereiti kelio, nebėgti. Sustoti saugumo salelėje ir palaukti, kol pravažiuos automobiliai. Nebėgti į kelią iš už stovinčios transporto priemonės priekio (ar galo), kitos kliūties, kuri užstoja matymo zoną.
Užmiestyje kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu eiti tik prieš transporto priemonių važiavimo kryptį (t. y. kairiąja puse). Tamsiuoju paros metu naudoti atšvaitus.
Į automobilį (autobusą, troleibusą) įlipti (ir iš jo išlipti) tik jam visiškai sustojus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...