- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keli valdančiųjų atstovai siūlo skatinti ekologiškų transporto priemonių įsigijimą, tačiau susisiekimo ministras rėžia – iki 2030-ųjų nieko panašaus nesitikėkite.
Siūlo lengvatą
Siekiant skatinti atsinaujinančią ir ekologišką energiją naudojančių transporto priemonių įsigijimą, nuo 2019 m. sausio siūloma taikyti lengvatinį pridėtinės vertės (PVM) mokestį hibridinių variklių, taip pat elektra ar kita atsinaujinančia energija varomoms transporto priemonėms ir jų remontui.
Pataisos numato, kad hibridinių variklių transporto priemonėms, kai transporto priemonė yra iš dalies ekologiška, būtų taikomas 9 proc. PVM tarifas, o 5 proc. – visiškai ekologiškoms ar naudojančioms atsinaujinančią energiją transporto priemonėms. Pataisos iniciatoriai sako, kad lengvata būtų taikoma ribotą laiką, iki 2025 m. – "tam, kad būtų sukurta ekologiškų transporto priemonių rinka ir infrastruktūra".
Nieko nežada?
Įdomu, kad susisiekimo ministras Rokas Masiulis susitikime su Lietuvoje viešėjusia Europos Transporto komisare Violeta Vulc, prakalbus apie alternatyvios energijos transporto priemones, teigė, kad jokių skatinimo priemonių nenumato imtis iki 2030 m. Būtent tais metais dauguma ES šalių žada, kad pasieks, jog apie pusė jų transporto parko sudarys elektra ar kitomis alternatyviomis degalų rūšimis varomos transporto priemonės. Lietuva šiuo metu yra viena iš penkių Europos Bendrijos šalių, kuriose netaikomos jokios skatinimo priemonės elektromobiliui įsigyti.
VĮ "Regitra" duomenimis, 2018 m. vasario 1 d. Lietuvoje buvo registruotas 651 elektromobilis, o per pirmąjį šių metų mėnesį registruoti 35 elektromobiliai – 11 naujų ir 24 naudoti. Tad, jeigu panaši dinamika išliks ir kitais mėnesiais, tikėtina, kad šalies automobilių parkas per metus gali pasipildyti maždaug 360 elektromobilių, tad 2020-aisiais jų gali būti apie kelis tūkstančius.
Ko galime tikėtis laukdami 2030-ųjų? Geriausiu atveju, poros dešimčių tūkstančių elektra varomų transporto priemonių, o tai tesudarys vos kelis procentus šalies transporto parko. Didžiojoje Britanijoje asmuo, nusprendęs nusipirkti aplinką tausojantį automobilį, gauna 5 tūkst. svarų kompensaciją. Danijoje ši suma gali siekti net 8 tūkst. eurų.
Ne vien kompensacijomis
Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Rokas Knyva sako, kad kalbėti vien tik apie mokesčių lengvatų diegimą elektromobilių pirkėjams negalima.
"Negalime kalbėti vien tik apie kompensacinį mechanizmą tiems, kurie perka elektromobilį ar hibridinį automobilį, neaptardami automobilių apmokestinimo temos", – sakė LAA prezidentas. Pašnekovo nuomone, tik tuomet, kai žmonės pajus, kad ekonomiškai netikslinga išlaikyti seną automobilį, stengsis įsigyti mažiau taršią transporto priemonę.
"Kai matysime, kad gatvėse vis daugiau naujų automobilių ir kad statistinis automobilio amžius Lietuvoje mažesnis nei 11–15 metų, galėsime galvoti, kaip padaryti, kad žmogus, svarstydamas, kokį naują automobilį įsigyti, į pageidavimų sąrašą įtrauktų ir automobilį, varomą alternatyvia energija. Kol to nebus, galime nesvajoti apie tai, kad mūsų šalies gatvės ir keliai bus pilni elektromobilių", – kalbėjo R.Knyva.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti56
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...