Mokesčių lengvatos elektromobiliams vėl traukiamos iš stalčių

Keli valdančiųjų atstovai siūlo skatinti ekologiškų transporto priemonių įsigijimą, tačiau  susisiekimo ministras rėžia – iki 2030-ųjų nieko panašaus nesitikėkite.

Siūlo lengvatą

Siekiant skatinti atsinaujinančią ir ekologišką energiją naudojančių transporto priemonių įsigijimą, nuo 2019 m. sausio siūloma taikyti lengvatinį pridėtinės vertės (PVM) mokestį hibridinių variklių, taip pat elektra ar kita atsinaujinančia energija varomoms transporto priemonėms ir jų remontui.

Pataisos numato, kad hibridinių variklių transporto priemonėms, kai transporto priemonė yra iš dalies ekologiška, būtų taikomas 9 proc. PVM tarifas, o 5 proc. – visiškai ekologiškoms ar naudojančioms atsinaujinančią energiją transporto priemonėms. Pataisos iniciatoriai sako, kad lengvata būtų taikoma ribotą laiką, iki 2025 m. – "tam, kad būtų sukurta ekologiškų transporto priemonių rinka ir infrastruktūra".

Nieko nežada?

Įdomu, kad susisiekimo ministras Rokas Masiulis susitikime su Lietuvoje viešėjusia Europos Transporto komisare Violeta Vulc, prakalbus apie alternatyvios energijos transporto priemones, teigė, kad jokių skatinimo priemonių nenumato imtis iki 2030 m. Būtent tais metais dauguma ES šalių žada, kad pasieks, jog apie pusė jų transporto parko sudarys elektra ar kitomis alternatyviomis degalų rūšimis varomos transporto priemonės. Lietuva šiuo metu yra viena iš penkių Europos Bendrijos šalių, kuriose netaikomos jokios skatinimo priemonės elektromobiliui įsigyti.

VĮ "Regitra" duomenimis, 2018 m. vasario 1 d. Lietuvoje buvo registruotas 651 elektromobilis, o per pirmąjį šių metų mėnesį registruoti 35 elektromobiliai – 11 naujų ir 24 naudoti. Tad, jeigu panaši dinamika išliks ir kitais mėnesiais, tikėtina, kad šalies automobilių parkas per metus gali pasipildyti maždaug 360 elektromobilių, tad 2020-aisiais jų gali būti apie kelis tūkstančius.

Ko galime tikėtis laukdami 2030-ųjų? Geriausiu atveju, poros dešimčių tūkstančių elektra varomų transporto priemonių, o tai tesudarys vos kelis procentus šalies transporto parko. Didžiojoje Britanijoje asmuo, nusprendęs nusipirkti aplinką tausojantį automobilį, gauna 5 tūkst. svarų kompensaciją. Danijoje ši suma gali siekti net 8 tūkst. eurų.

Ne vien kompensacijomis

Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Rokas Knyva sako, kad kalbėti vien tik apie mokesčių lengvatų diegimą elektromobilių pirkėjams negalima.

"Negalime kalbėti vien tik apie kompensacinį mechanizmą tiems, kurie perka elektromobilį ar hibridinį automobilį, neaptardami automobilių apmokestinimo temos", – sakė LAA prezidentas. Pašnekovo nuomone, tik tuomet, kai žmonės pajus, kad ekonomiškai netikslinga išlaikyti seną automobilį, stengsis įsigyti mažiau taršią transporto priemonę.

"Kai matysime, kad gatvėse vis daugiau naujų automobilių ir kad statistinis automobilio amžius Lietuvoje mažesnis nei 11–15 metų, galėsime galvoti, kaip padaryti, kad žmogus, svarstydamas, kokį naują automobilį įsigyti, į pageidavimų sąrašą įtrauktų ir automobilį, varomą alternatyvia energija. Kol to nebus, galime nesvajoti apie tai, kad mūsų šalies gatvės ir keliai bus pilni elektromobilių", – kalbėjo R.Knyva.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Akumai

Akumai portretas
Labai ekologiskas automobilis su savim kaip vezlys dvieju tonu akumuliatoriu is iskastinio kuro veziojiesi
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių