Mitinis, magiškas, unikalus: „Ferrari“ stilingai švenčia 70-ąjį gimtadienį

  • Teksto dydis:

Italija šį savaitgalį švenčia „Ferrari“ 70-ąjį gimtadienį.

Šventė prasidėjo Milane, kur penktadienį įvyko maždaug 500 sportinių automobilių paradas, o po to persikėlė į Modeną, kur gimė įkūrėjas Enzo Ferrari (Encas Feraris). Gimtadienio šventė baigsis išskirtiniu vakarėliu Maranele, kur nuo Antrojo pasaulinio karo laikų gaminami „Ferrari“ automobiliai.

„Ferrari“ – tai mitinė markė: ji yra pasiekusi neįtikėtinų greičio rezultatų ir apskritai yra viršūnė to, ką gali pasiekti sportinis automobilis“, – agentūrai AFP pareiškė automobilių istorikas ir gerbėjas Patrice Verges (Patrisas Veržesas).

Viskas prasidėjo, kai automobilių lenktynininkas Enzo Ferrari 1929 metais įkūrė komandą „Scuderia Ferrari“ („Ferrari arklidė“). Jis rengė lenktynėms „Alfa Romeo“ lenktyninius automobilius ir jais lenktyniavo.

Pirmasis „Ferrari“ (125 S) „gimė“ 1947 metais. Jo dizainą sukūrė E. Ferrari, jis buvo pagamintas Maranelo gamykloje ir paženklintas markės ženklu – juodo piestu stovinčio žirgo atvaizdu geltoname fone ir trimis Italijos nacionalinę vėliavą žyminčiomis juostomis – žalia, balta ir raudona – viršuje.

Žirgo simbolis buvo pasirinktas siekiant pagerbti Francesco Baracca (Frančeską Baraką), Pirmojo pasaulinio karo laikų Italijos oro pajėgų asą, kuris piešdavo piestu stovintį žirgą ant savo lėktuvų šonų.

Lakūno motina E. Ferrari pasiūlė naudoti šį simbolį, nes šis jam atneš sėkmę. Logotipui E. Ferrari pasirinko geltoną foną – savo gimtojo Modenos miesto spalvą.

„Keletas laimingųjų“

Netrukus „Ferrari“ įsiveržė į prabangos pasaulį. Automobiliai buvo ir tebėra rezervuojami „keletui laimingųjų“, kurie nori ir gali pakloti mažiausiai 150 tūkst. eurų – arba daugiau kaip 1 mln. eurų už ribotos serijos automobilį.

Reikia daug kantrybės: „Ferrari“ vadovas Sergio Marchionne (Serdžijas Markjonė) pernai pasakė, kad „Ferrari 488“ laukiančiųjų sąrašas sudarytas trejiems metams į priekį.

Markė, kuri 2015 metais buvo atskirta nuo „Fiat Chrysler“ (FCA) ir šiuo metu prekiauja savo akcijomis Milane ir Niujorke, gali pasigirti įspūdingais rezultatais: 2016 metais, pristačiusi užsakovams 8,014 tūkst. automobilių, ji pasiekė 3,1 mlrd. eurų apyvartą, o jos grynasis pelnas padidėjo 38 proc. iki 400 mln. eurų.

Markės sėkmę lemia jos gebėjimas suderinti „aukščiausios kokybės pramonės meistriškumą“ ir „itin glaudų dialogą su klientais“, sako Carlo Alberto Carnevale Maffe (Karlas Albertas Karnevalė Mafė), Milano Bokoni universiteto strategijos profesorius.

Galimybių pritaikyti automobilį, įskaitant vairą, sėdynes, prietaisų skydelį ir kt., savo poreikiams yra itin daug ir užsakovai kviečiami apsilankyti gamykloje – čia bus išklausyti ir įvykdyti visi jų pageidavimai, išskyrus, žinoma, tuos, dėl kurių automobilis taptų mažiau saugus arba pasikeistų jo projektiniai rodikliai.

„Svajonių fabrikas“

C.A. Carnevale Maffe laikosi nuomonės, kad „Ferrari“ reikia „užsitarnauti“.

„Turite priklausyti klubui. Yra labai daug kopiančiųjų socialiniais laiptais, nuvorišų, kurie nori būti priimti, bet į juos žiūrima su šiokiu tokiu įtarimu“, – sako jis.

Kadaise „Ferrari“ buvo „entuziastų markė: reikėjo būti entuziastu, nes jos automobiliai nuolat gesdavo, nors, žinoma, niekas to nepripažindavo“, sako P. Verges.

Dabar gi „ji labiau yra turtingos viduriniosios klasės“, kuri automobilius perka kaip investiciją, ženklas, aiškina jis.

Gal mitas iš dalies ir buvo sugriautas, bet faktų nepaneigsi: brangiausias kada nors aukcione parduotas automobilis yra 1957 metais pagamintas „Ferrari 335 S Scaglietti“, per 2016 metais Paryžiuje surengtą aukcioną parduotas už 32 mln. eurų.

„Ferrari“ „nėra automobilių fabrikas – tai „svajonių fabrikas“, sako C.A. Carnevale Maffe.


Šiame straipsnyje: FerrariFerrari automobiliai

NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Įpusėjus motociklų sporto sezonui – kylanti įtampa
    Įpusėjus motociklų sporto sezonui – kylanti įtampa

    Birželiui einant į pabaigą, įpusėjo ir motociklininkų sporto sezonas. Šiais metais startavęs ir didžiausio dėmesio sulaukęs „Baltic Motorcyclists Association“ organizuojamas čempionatas ir toliau keliauja po Baltijos šalis:...

  • Kas sukelia spūstis „Regitroje“?
    Kas sukelia spūstis „Regitroje“?

    Norintieji laikyti A kategorijos egzaminą VĮ "Regitra" piktinasi, kad praktinių žinių patikrinimo tenka laukti beveik pusantro mėnesio, o kartais ir daugiau. "Regitros" atstovai tikina, kad planuojant laiką egzamino laukimas neužtru...

  • Antrasis „Duster“ blynas – su daugiau uogienės
    Antrasis „Duster“ blynas – su daugiau uogienės

    Ištarus "Dacia" pavadinimą, dauguma išsyk pradeda galvoti apie slavišką šio žodžio vertimą į lietuvių kalbą. Lietuvių kalba tai reikštų vasarnamį, tačiau šįkart ne apie nekilnojamąjį turtą, o ...

  • Gamyklinė technika žengia į Lietuvos ralio trasas
    Gamyklinė technika žengia į Lietuvos ralio trasas

    Savaitgalį vykęs Žemaitijos ralis žiūrovams dovanojo gražių vaizdų, o sportininkams – atkaklios kovos ringą. Pats ralis buvo įdomus tuo, kad į gamyklinę techniką – net tris R5 automobilius sėdo lietuviai. ...

  • Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką pažadėjo E. Muskas?
    Kiek kainuoja „Tesla“ autopilotas ir ką pažadėjo E. Muskas?

    „Tesla“ pusiau autonominė vairavimo sistema dažnai linksniuojama ne pačiame geriausiame kontekste. Dėl jos kaltės žuvo jau keli žmonės. Tačiau iš tiesų žymiai daugiau avarijų ši sistema padėjo išvengti, o žmonės ...

    1
  • Kai automobilis virsta krosnimi: ko negalima jame palikti karštą dieną?
    Kai automobilis virsta krosnimi: ko negalima jame palikti karštą dieną?

    Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per keliolika minučių. Įsėdus į smarkiai prikaitintą transporto priemonę, daugeliu atveju gelbsti oro kondicionavimo sistemos, tačiau karštis jau ...

  • „Kauferių“ istorijos: suklastoti dokumentai ir dingstantys pardavėjai
    „Kauferių“ istorijos: suklastoti dokumentai ir dingstantys pardavėjai

    Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog savaitę trukusių vizitų „Regitros“ padaliniuose metu VMI specialistai ir policijos pareigūnai nustatė 30 atvejų, kuomet buvo bandoma pasirašyti galimai suklastotas užsienieti&sca...

  • Pristatyta unikali „Audi Sport“ vairavimo akademija
    Pristatyta unikali „Audi Sport“ vairavimo akademija

    Daugiau kaip ketvirtį amžiaus automobilių versle ir sporte skaičiuojanti Kauno bendrovė "Autojuta" pristato naujovę Lietuvos ir kitų Baltijos šalių vairuotojams – šiuolaikišką ir inovatyvią ekstremalaus vairavimo ...

  • Kaip protingai įsigyti automobilį?
    Kaip protingai įsigyti automobilį?

    Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų. Susitaupyti ar įsigyti automobilį lizingu ir rinktis norimą automobilį kad ir tiesiai iš salono? O gal pirkti ne naują, bet tuomet kelintų metų?...

  • „CityBee“ pristato alkoblokų testavimo rezultatus
    „CityBee“ pristato alkoblokų testavimo rezultatus

    Automobilių dalijimosi operatorius „CityBee“ testuoja alkoblokus savo automobiliuose. „Siekiame užtikrinti, kad neblaivūs vairuotojai negalėtų naudotis „CityBee“ paslauga. Ne tik skatiname vairuotojų sąmoningumą, bet ir ie...

Daugiau straipsnių