- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
-
„Metų automobilis 2017“: ekonomiškiausi ir alkaniausi modeliai
Maždaug 4 tonos degalų – tiek bandydami 35 konkurse „Metų automobilis 2017“ dalyvaujančius automobilius sunaudojo dešimt komisijos narių, bandydami išrinkti pačius geriausius modelius.
Didžioji dalis – maždaug 2,3 t – buvo „Neste Pro Diesel“ dyzelino su antrosios kartos biodegalais. Šie degalai, teigia Andrius Miežys, bendrovės „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas, leidžia degalų sąnaudas sumažinti iki 5 proc., o variklio galią padidina iki 4 proc.
„Be to, naujos kartos priedai degaluose leidžia sumažinti išskiriamą taršą iki 20 proc., tad galime būti tikri, kad komisijos nariai, pavyzdžiui, važinėdami Druskininkų apylinkėse automobilių bandymo stovykloje šį kraštą paliko švaresnį nei šis galėjo būti“, – šypsosi specialistas ir priduria, kad „Pro Diesel“ dyzeline aromatinių medžiagų yra 8 kartus mažiau, 10 kartų mažesnis ir šio dyzelino peleningumas.
Apie 1,6 t degalų sunaudojo benzininiai automobiliai, kurių šių metų konkurse – net 17. Tai maždaug pusė visų konkurso automobilių. Tarp benzininių buvo ir keturi bene „rajausi“ modeliai. Sportiškas „Ford Focus RS“, po kurio kapotu 2,3 l darbinio tūrio turbobenzininis 350 AG variklis, bei du amerikietiški „Cadillac“ – CT6 sedanas su 3 l darbinio tūrio 417 AG motoru bei XT5 visureigis su 3,6 l darbinio tūrio V6 314 AG motoru. Prie godžiausių trijulės pritapo ir itališkas „Maserati Levante“ su 2,9 l darbinio tūrio V6 430 AG varikliu.
Tiesa, ketveriukę atsvėrė ir pirmą kartą konkurso istorijoje dalyvaujantys net keturi hibridiniai automobiliai, kurių degalų sąnaudomis komisijos nariai stebėjosi ir kalbėdamiesi tarpusavyje, ir viešai. Pavyzdžiui, Valdas Valiukevičius, Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) prezidentas ir konkurso komisijos narys, prisipažino, kad per 35 metų savo vairavimo patirtį nėra matęs automobilio, kuriam mieste 100 km atstumui užtektų 3 l degalų. Būtent taip jį nustebino naujasis „Toyota Prius“ hibridas.
Kita naujovė iš „Toyota“ – C-HR, kuris gal ir nepralenks rekordininko “Prius”, tačiau tik kelis šimtus kilometrų nuriedėjęs naujas hibridinis automobilis vartojo tik 5 litrus benzino šimtui kilometrų.
„Benzininiai varikliai kasdien tampa vis mažesni ir ekonomiškesni, - pasakoja įspūdžius V.Valiukevičius. – Buvome nustebinti, kad „Mercedes-Benz“, garsėjantis gerais dyzeliniais agregatais, šiemet mums pateikė automobilį su 2 litrų turbobenzininiu varikliu. Ir ką gi, po intensyvių bandymų Šiaulių autodrome, automobilio borto kompiuteris rodė 10,5 litro šimtui kilometrų sąnaudas. Tai puikus rezultatas 1,6 tonos automobiliui, važiavusiam ekstremaliu režimu.“
Paliko įspūdį
Stebinančių modelių – tiek itin mažomis, tiek nemenkomis degalų sąnaudomis – buvo ir daugiau. Ilona Steponėnė, „Metų automobilis 2017“ komisijos narė ir portalo lrytas.lt Auto rubrikos redaktorė, sako, kad į atmintį jai įstrigo „Volvo S90“ sedanas, turintis 2 l darbinio tūrio turbodyzelinį variklį.
„Šiuo automobiliu važiavau į Druskininkuose surengtą bandymų stovyklą. Važiuojant normaliu tempu jis naudojo tik 4,4 l dyzelino, nors buvau įsijungusi ir šildymą, ir muziką, o pakeliui teko aplenkti ir šiek tiek automobilių“, – prisimena komisijos narė.
„Volvo S90“ mini ir Paulius Sviklas, portalo 15min žurnalistas ir konkurso komisijos narys. Jo taupiausių modelių sąraše – ir „Audi A5“, ir „Alfa Romeo Giulia“. Pastaroji, sako P. Sviklas, turi ne patį silpniausią 180 AG variklį, tačiau dyzelino sąnaudos 100 km yra kiek mažesnės nei 5 l.
„Automobilis labai dinamiškas. Ir tai ne tik dėl gero variklio ir pavarų dėžės, bet ir dėl mažo paties automobilio svorio – šis yra apie 1400 kg“, – pasakoja Paulius.
Valdas Vilūnas, TV laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės.“ vedėjas, taip pat mini 5 l 100 km sąnaudas. Tokiomis jį džiugino nedidukas „Citroen C3“, kuris, pastebi konkurso komisijos narys, nenaudojo daugiau degalų, nesvarbu, kaip važiuotumei.
Maršrutą pailgino
Dainius Leonavičius, konkurso komisijos narys ir televizijos laidos „Ne vienas kelyje“ vedėjas, pastebi tendenciją, kad automobiliai tampa vis taupesni, nors gamintojai stengiasi juos pristatyti su galingiausiais varikliais.
„Net ir galingiausios versijos dabar sunaudoja santykinai mažai degalų“, – tikina D. Leonavičius.
Jam nemažą įspūdį paliko naujasis „Toyota C-HR“ hibridinę jėgainę turintis modelis, kuriuo pasivažinėti panoro daugybė bandymų stovyklą Druskininkuose aplankiusių svečių. Anot Dainiaus, tik pradėjus važinėti automobilio degalų bakas buvo pustuštis, tačiau likučio užteko ne tik gausybei bandymų, bet ir grįžimui į Vilnių.
„Tai puikus rezultatas turint omenyje tai, kad taupymo režimą visi bandytojai buvo išjungę“, – kalba komisijos narys.
Jurgis Paplaitis, interneto laidos „Motorai“ autorius bei „Metų automobilis 2017“ komisijos narys, juokiasi, kad iš bandymų stovyklos grįždamas su sportišku „Ford Focus RS“ nesistengė sumušti taupumo rekordų.
Užuot važiavęs tiesiausiu ir greičiausiu keliu, jis maršrutą kiek pakoregavo ir kelionei pasirinko itin smagius kelius pro Aukštadvarį ir Vievį.
„Degalų bakas prieš pradedant važiuoti buvo pilnas. Grįžus į Vilnių rodė, kad dar galiu nuvažiuoti maždaug 30 km, – juokiasi komisijos narys. – Vidutinės degalų sąnaudos buvo pakilusios iki 22 l 100 km, grįžus sumažėjo iki 14,5 l. Bet buvo tikrai labai gerai.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...