- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prie finišo artėjantys jau 20-ieji metų automobilio rinkimai vieniems komisijos nariams pakankamai nauja patirtis, o kitiems – tradicija, besitęsianti jau dvidešimt metų. Komisijos nariai pasakoja, kaip per šį laikotarpį keitėsi automobiliai, vairuotojų poreikiai ir svarsto, kokias transporto priemones vairuosime ateityje.
„Metų automobilį renkame jau 20-ąjį kartą. Prisimenu pirmuosius rinkimus, kuomet tarpusavyje varžėsi keliolika automobilių ir laimėjo toks nedidelis „Mercedes-Benz“. Niekada negalvojome, kad taip ilgai gyvensime ir tiek daug automobilių išrinksime“, – kalba projekto „Metų automobilis 2017“ koordinatorius, „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ prezidentas Valdas Valiukevičius.
Svarbiausia – inovatyvumas ir technologijos
Pasak V. Valiukevičiaus, bėgant metams keičiasi ne tik automobilių galimybės, bet ir vairuotojų poreikiai. Žurnalistas svarsto, kad ateityje automobiliai bus tokie modernūs, kad jiems nereikės vairuotojo.
Pašnekovo nuomone, vieni pagrindinių konkurso komisijos vertinimo kriterijų – inovatyvumas bei kainos ir kokybės santykis.
„Išbandydami automobilius daug dėmesio skiriame inovatyvumui – kaip automobilis keitėsi bėgant metams ir kaip patobulėjo, lyginant su ankstesniu modeliu. Antrasis ne ką mažiau svarbus veiksnys – kainos ir kokybės santykis. Ypač svarbu, kad kaina atitiktų automobilio galimybes. Pirkėjas privalo likti patenkintas“, – sako V. Valiukevičius.
Antrus metus iš eilės automobilius vertinanti „Verslo žinių“ korespondentė Dina Sergijenko įsitikinusi, kad vienas svarbiausių vertinimo kriterijų – technologiniai sprendimai ir transporto priemonės gebėjimas prisitaikyti prie šiuolaikinio vairuotojo poreikių.
„Aukštus balus skiriu tiems modeliams, kurie turi naujausias pažangias technologijas ir yra pavaldūs kitiems prietaisams. Kelionių metu kartais atsiranda itin svarbių reikalų, o išmanusis telefonas tokiais atvejais būna ypač reikalingas. Todėl vienos iš būtinų automobilio savybių – laisvų rankų ir belaidžio interneto funkcijos. Mes gyvename XXI-ajame amžiuje, todėl norisi, kad automobilis nebūtų vien tik keturi ratai, vairas ir rankinis stabdis“, – tvirtina D. Sergijenko.
Vairuotojų noras – reti vizitai į autoservisą
Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas V. Valiukevičius teigia, kad mūsų šalies vairuotojai ypač daug dėmesio skiria ne tik techninėms automobilio savybėms, bet ir nori, kad jis būtų patikimas – kuo rečiau tektų užsukti į autoservisą. Maksimaliai ilgą automobilio tarnavimo laiką gali padėti užtikrinti tinkama variklio alyva ir degalai. Kaip sako V. Valiukevičius, pastarieji automobiliui yra tokie pat svarbūs, kaip maistas žmogui.
Bendrovės „Neste Lietuva“ Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys patvirtina, kad degalai turi tiesioginį poveikį sklandžiam automobilio darbui: „Vairuotojai puikiai žino, kad nekokybiški degalai gali nulemti variklio, degalų purkštukų ir visos degalų tiekimo sistemos gedimus, užteršti degalų baką, filtrus ar variklių alyvą. Todėl noriai renkasi degalus, kurie ne tik padeda užtikrinti geresnį variklio darbą, mažesnes degalų sąnaudas ir didesnę variklio galią“.
Pasak jo, Lietuvos vairuotojai jau gali rinktis naujos kartos dyzeliną, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 15 proc. siekianti dyzelino iš atsinaujinančių šaltinių dalis. Ji padeda ne tik tausoti automobilio detales, bet ir lemia iki 5 proc. mažesnes degalų sąnaudas bei iki 4 proc. didesnę automobilio galią.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...