- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Peugeot 307", debiutavęs prieš penkiolika metų, dar ir šiandien yra populiarus automobilis Lietuvos keliuose. Šiandien sėdame prie jo įpėdinio "308" vairo, sulaukusio atnaujinimo, kuris, gaila, nepriartino šio automobilio prie liaupsinamų "3008" ir "5008".
Mažos aliuzijos į flagmanus
2014-aisiais Europos metų automobiliu buvo paskelbtas "Peugeot 308". Tuomet jis antroje vietoje likusį "BMW i3" aplenkė 84 balais. Įdomu, kad ir 2002-aisiais, kai pasaulį išvydo "308" protėvis "Peugeot 307", jis irgi buvo paskelbtas Europos metų automobiliu. Tai tik dar kartą įrodo, kad prancūzai sugeba sukurti profesionalų vertinamus automobilius, kurie geriausi tampa toje klasėje, kurioje konkurencija visuomet buvo didelė, o vienvaldžiu lyderiu čia ne kartą įvardytas "VW Golf" arba taip pat vokiečių "Audi A3", "Opel Astra". Netrūksta čia konkurentų ir iš kitų pasaulio dalių – "Toyota Corolla", "Honda Civic", "Renault Megane", "Kia Ceed", "Hyundai i30". Visi jie meta pirštinę mūsų bandytajam "Peugeot 308" ir visiems jiems šis prancūzas turi ką atsakyti.
Vis dėlto prancūzai pakišo sau koją pristatę didesniuosius brolius "3008" ir "5008". Šie SUV itin aukštai kilstelėjo kartelę tiek dizaino, tiek ir technologinių sprendimų prasme, tad "308" greta didesniųjų bičiulių atrodo kuklokai, nors dizaineriai ir bandė automobilį padaryti išraiškingesnį bandydami bent jau šiek tiek atkartoti priekinį automobilio dizainą ir suteikti daugiau agresyvumo priekinei automobilio daliai.
Tos pastangos sveikintinos, tačiau greta pastatyti "3008" ir "5008" vis tiek traukė akį, nors bandytasis "308 SW" ir buvo papuoštas "GT Line" simbolika. Tad belieka paleisti variklį ir išriedėti į kitą aikštelę, kad nereikėtų dirsčioti per petį į "Peugeot" dailiai suręstus SUV.
Išlikęs minimalizmas
Ir jeigu išorėje galime rasti, kuo "308" pasikeitė, – LED dienos žibintų linija, variklio grotelių forma, buferiai, naujo dizaino ratlankiai, tai klestelėjus į vairuotojo darbo vietą, skirtumų nepastebėsite. Gamintojas siūlo kitokius sėdynių apmušalus ir tą patį minimalistinį dizainą, kuris jau buvo įvertintas vos tik pristačius "308".
Salone vyrauja minimalizmas – visos reikiamos automobilio funkcijos valdomas 9,7 colių ekrane, kuris aprūpintas kitokia grafika nei ankstesnio modelio, o centrinėje prietaisų skydelio dalyje vos penki mygtukai ir chromuotas garso aparatūros įjungimo / išjungimo ratukas.
Yra tradicinė automatinės šešių pavarų dėžės svirtis. Čia vėl norom nenorom pirsimeni švelniai priglundančią "3008" ar "5008" pavarų perjungimo svirtelę ar vadinamuosius fortepijono klavišus – mygtukus, kuriuos paspaudus galima greičiau surasti norimą funkciją, nebaksnojant automobilio valdymo kompiuterio ekrano.
Beje, įsitaisyti patogiai prie vairo nepavyko ir ankstesniajame "308", ir atnaujintame. Jeigu atsisėdi taip, kad jaustųsi patogiai apatinė kūno dalis, imi suprasti, kad nebeužtenka rankų ilgio, kad tinkamai laikytum vairą. Jeigu rankos patogiai laiko vairą, pasidaro nepatogu kojoms. Visą laiką norėjosi, kad automobilio pedalai būtų pastumti giliau arba būtų didesnė vairo kolonėlės reguliavimo amplitudė. Vis dėlto su tokiais nepatogumais automobilyje susidurs tie, kurų ūgis artėja link 190 cm. Mažesniems vairuotojams tai didesnių nepatogumų neturėtų sukelti.
Nepastebimi pakeitimai
Nemažai pokyčių "Peugeot" inžinieriai įdiegė galvodami apie saugumą, tačiau jų nepamatysite nepažvelgę į automobilio įrangos sąrašą. Patobulinta aktyvaus stabdymo sistema, o adaptyvi greičio kontrolė dabar gali veikti ir važiuojant nedideliu greičiu. Puikiai su savo užduotimi susitvarko ir nukrypimo nuo eismo juostos palaikymo sistema, lengvai pakoreguojanti automobilio judėjimo trajektoriją švelniu vairo pasukimu. Sužavėjo ir nevėluojanti kelio ženklų atpažinimo sistema, kuri kelis greičio ribojimo ženklus pastebėjo greičiau, nei tai spėjau padaryti pats.
Pakabos elementų, stabdžių sistemos "Peugeot" nusprendė nekeisti, teigdami, kad visos siūlomos versijos puikiai konkuruoja su kitų gamintojų automobiliais. Variklių gamoje naujienų yra. Mūsų bandytas "Peugeot 308 SW" buvo aprūpintas nauju 1,5 l "BlueHDI" dyzeliniu varikliu, išvystančiu 120 AG. Naujasis agregatas pasižymi nebloga dinamika tiek žemų, tiek ir aukštų sūkių diapazone, tačiau triukšmo iš variklio skyriaus į saloną galėtų patekti šiek tiek mažiau. Posūkiuose šis universalas, kurio bagažinės erdvė nulenkus galines sėdynes padidėja iki daugiau kaip 1600 l, elgiasi stabiliai, o padangos demonstruoja puikų sukibimą su keliu.
Taigi šis "Peugeot" turi ką pasiūlyti kompaktinės klasės automobilio ieškančiam pirkėjui, tačiau, jeigu pardavėjai nori parduoti būtent šį modelį, iš pardavimų vietų bent laikinai turėtų pašalinti "3008" ir "5008", nes jiems publikos simpatijos visuomet bus ryškesnės.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...